וראטי חטף: "אין לו מקום בקבוצה של הבן שלי". אמבפה: "זה המקסימום שלנו"

play
על הכוונת. מרקו וראטי | GettyImages, Quality Sport Images
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 8.3 04:04

הפרשן דניאל ריולו קטל את קשר פ.ס.ז' שאיבודים שלו הובילו להפסד 2:0 במינכן. הכוכב הודה: "הם בנויים לזכייה במפעל". המאמן גאלטייה התייחס לעתידו: "זה תלוי בהנהלה, ברור לי שכולם מאוכזבים"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

חלום ליגת האלופות של הקטארים התנפץ לרסיסים פעם נוספת כבר בשלב שמינית הגמר, כשהערב (רביעי) הפסידה פריז סן ז'רמן 2:0 לבאיירן מינכן (3:0 בסיכום) ואיבדה עוד תואר בעונת 2022/23, בה נותר לה רק להגן על אליפות צרפת. ליאונל מסי וקיליאן אמבפה שוב לא הצליחו להכניע את יאן זומר, שחקני פ.ס.ז' רצו כמעט 10 ק"מ פחות מיריביהם, מרקיניוס ונורדי מוקיאלה נפצעו וההדחה מעלה שוב את שאלת המשך דרכו של המאמן כריסטוף גאלטייה, שעלול להיות זה שישלם את המחיר.

את עיקר האש מהאוהדים והתקשורת חטף מרקו וראטי, השחקן הכי ותיק במועדון (הגיע ב-2012) שאיבד את שני הכדורים שהובילו לשערים של אריק מקסים שופו-מוטינג (61) וסרג' גנאברי (89). הפרשן דניאל ריולו תקף ב-RMC: "הייתי שולח אותו חזרה לפסקארה, שם הוא יהיה רגוע. אני אפילו לא יודע אם יש לו מקום בקבוצה העירונית של הבן שלי". וראטי קיבל ב"ל'אקיפ" את הציון הכי נמוך (2), אמבפה ומסי מעט מעליו (3).

על גאלטייה אמר ריולו: "הוא פושט סובל. כל מה שהוא עושה בפריז זה ללוות את השחקנים ולשים קונוסים באימונים, זה הכול". על מסי: "הוא וניימאר הגיעו לפריז רק כדי ללכת לחדר כושר ולהתכונן למונדיאל".

גם סמיר נאסרי מתח ביקורת ב"קאנאל פלוס": "אתה לא יכול לאבד כדורים בצורה כזו כמו וראטי בשער הראשון". באיירן לא הציעה הרבה, אבל ניצלה טעויות כדי לעלות. בדיוק כמו במשחק הקודם".

מרקו וראטי שחקן פריז סן ז'רמן
על הכוונת. מרקו וראטי | GettyImages, Quality Sport Images

המספרים

* באיירן מינכן עלתה לרבע גמר ליגת האלופות ב-12 מ-13 השנים האחרונות. היחידה שהדיחה אותו בשמינית הגמר בשנים הללו היא ליברפול, שניצחה 1:3 במינכן במרץ 2019 (עם צמד של סאדיו מאנה) אחרי 0:0 במשחק הראשון באנפילד.

* זו הדחה שנייה ברציפות של פ.ס.ז' בשמינית הגמר וסך הכול חמישית בשבע השנים האחרונות.

* חמישה משבעת השערים האחרונים של באיירן מול פ.ס.ז' בליגת האלופות הובקעו על ידי אקסים של אלופת צרפת: שלושה של אריק מקסים שופו-מוטינג עם שלושה ושניים של קינגסלי קומאן.

* באיירן נותרה הקבוצה היחידה שלא ספגה העונה שער במהלך המחצית הראשונה במשחקי ליגת האלופות.

* זו הפעם הראשונה מאז 1995 שפ.ס.ז' לא מבקיעה אפילו שער אחד במפגש כפול בשלבי ההכרעה של ליגת האלופות (הפסדים 2:0 ו-1:0 למילאן בחצי הגמר).

* ליאונל מסי הפך לשחקן השלישי בתולדות ליגת האלופות שמגיע ל-150 הופעות בהרכב, אחרי איקר קסיאס (176) וכריסטיאנו רונאלדו (178).

* נורדי מוקיאלה הוא בסך הכול השחקן השני בהיסטוריה של פ.ס.ז' בליגת האלופות שנכנס כמחליף וגם הוחלף. היחיד לפניו היה אסקיאל לאבסי (מול פורטו באוקטובר 2012).

* ווארן זאיר-אמרי הוא השחקן הכי צעיר שמשחק בליגת האלופות ביום הולדתו (חגג הערב 17). לפניו היו שלושה שחקנים ששותפו ביום הולדתם ה-19.

ליאונל מסי פריז סן ז'רמן
פתח בפעם ה-150 בליגת האלופות, אבל לא כבש והודח. ליאונל מסי | רויטרס

התגובות

דנילו פריירה סיכם: "לצערי, אין אלא לומר שבאיירן חזקה מאיתנו. היו לנו מצבים במחצית הראשונה ולא ניצלנו אותם. כשזה קורה בליגת האלופות, קשה לנצח. אחר כך עשינו טעויות. קשה להיות מודחים כך, אבל זו ליגת האלופות. כדי להתקדם, אנחנו חייבים להיות יחד, לעשות דברים יחד ולא בצורה אישית. יש לנו כאן שחקנים גדולים שחייבים לעבוד יחד כדי לצמוח".

כריסטוף גאלטייה המאוכזב אמר בסיום: "לא ידענו לכבוש ברגעים הטובים שלנו. היו לנו הזדמנויות במחצית הראשונה, אבל בשנייה ספגנו שער ממש שטותי. באיירן לחצה, ידענו שזה מה שיהיה. אין מה להתבייש בצורה בה שיחקנו על מתפרצות מול הלחץ הזה. אחרי שעה, כשאתה בפיגור, כבר קשה לחזור. אני לא יודע אם קיבלנו שיעור, אבל זה מאכזב ומתסכל. אם היינו כובשים ראשונים, המשחק היה מתפתח אחרת".

כאשר נשאל לגבי ההבדלים בין הקבוצות, אמר המאמן: "לנו היו הרבה חיסורים משמעותיים במשחק הראשון והרבה חיסורים משמעותיים בשני. נאלצנו להחליף את הבלמים בגלל פציעות, ברור שזה החליש אותנו, אבל צריך להביט קדימה. זו אכזבה גדולה להיות מודחים בשמינית הגמר, אין ספק. צריך לקבל את זה ולהתרכז במשימה בליגה. כולנו מאוכזבים ואני בראש, היו לנו תקוות גדולות לקאמבק בגומלין. העתיד שלי? זה תלוי בהנהלה ובנשיא. ברור לי שהמועדון שם יהבו על המפעל הזה וכולם מאוכזבים כרגע. אני נשאר באותו מסלול ורוצה לסיים את העונה עם הרבה אנרגיה ונחישות".

ומה היה לאמבפה להגיד? הכוכב הגדול של פריז, שלא ברור אם ימשיך בקבוצה בעונה הבאה, הודה: "זה המקסימום שאנחנו יכולים לעשות. יש להם קבוצה שבנויה לזכות בליגת האלופות. בתחילת העונה, במסע"ת הראשונה, אמרתי שנעשה את המקסימום שאנחנו יכולים וזה המקסימום".

אקס באיירן מינכן ונבחרת אנגליה, אואן הארגריבס שמפרשן ב-BBC: "לפריז סן ז'רמן יש כל כך הרבה שחקנים מבריקים, אבל היא לא קבוצה. חבל, הם הצליחו לחבר כל כך הרבה שחקנים נפלאים ביחד, אבל הם רק עשו צעד אחורה. הפרויקט הזה לא עובד, הם לא קרובים לזכייה בליגת האלופות. הם צריכים להחתים כישרונות גדולים צרפתיים, זה צריך להיות הפרויקט שלהם. כרגע אני לא רואה שם קבוצה שתזכה בצ'מפיונס".