באיירן חגגה, אופמקאנו התגאה: "פ.ס.ז' בכלל לא הטרידה אותנו"

play
שחקני באיירן מינכן חוגגים | GettyImages, Alexander Hassenstein
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 8.3 04:04

אלופת גרמניה שמרה על מסורת העליות לרבע הגמר ונותרה היחידה שלא ספגה העונה במחציות הראשונות. נאגלסמן: "הפעם התגוננו טוב יותר". מולר: "ידענו לסבול"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן רגילה להיות חלק משמונה הגדולות של ליגת האלופות וגם הפעם עשתה את זה. אלופת גרמניה לא התרגשה מההגרלה שזימנה לה את פריז סן ז'רמן, ניצחה 0:1 בפארק דה פראנס והערב (רביעי) סגרה סיפור עם 0:2 ביתי בזכות שערים של אריק מקסים שופו-מוטינג (61) וסרג' גנאברי (89). כעת היא תמתין בסבלנות להגרלת רבע הגמר שתיערך ביום שישי הבא (17 במרץ).

אריק מקסים שופו מוטינג באיירן מינכן
אוהב לכבוש מול פריז. אריק מקסים שופו-מוטינג | רויטרס

המספרים

* באיירן מינכן עלתה לרבע גמר ליגת האלופות ב-12 מ-13 השנים האחרונות. היחידה שהדיחה אותו בשמינית הגמר בשנים הללו היא ליברפול, שניצחה 1:3 במינכן במרץ 2019 (עם צמד של סאדיו מאנה) אחרי 0:0 במשחק הראשון באנפילד.

* זו הדחה שנייה ברציפות של פ.ס.ז' בשמינית הגמר וסך הכול חמישית בשבע השנים האחרונות.

* חמישה משבעת השערים האחרונים של באיירן מול פ.ס.ז' בליגת האלופות הובקעו על ידי אקסים של אלופת צרפת: שלושה של אריק מקסים שופו-מוטינג עם שלושה ושניים של קינגסלי קומאן.

* באיירן נותרה הקבוצה היחידה שלא ספגה העונה שער במהלך המחצית הראשונה במשחקי ליגת האלופות.

* זו הפעם הראשונה מאז 1995 שפ.ס.ז' לא מבקיעה אפילו שער אחד במפגש כפול בשלבי ההכרעה של ליגת האלופות (הפסדים 2:0 ו-1:0 למילאן בחצי הגמר).

* ליאונל מסי הפך לשחקן השלישי בתולדות ליגת האלופות שמגיע ל-150 הופעות בהרכב, אחרי איקר קסיאס (176) וכריסטיאנו רונאלדו (178).

* נורדי מוקיאלה הוא בסך הכול השחקן השני בהיסטוריה של פ.ס.ז' בליגת האלופות שנכנס כמחליף וגם הוחלף. היחיד לפניו היה אסקיאל לאבסי (מול פורטו באוקטובר 2012).

* ווארן זאיר-אמרי הוא השחקן הכי צעיר שמשחק בליגת האלופות ביום הולדתו (חגג הערב 17). לפניו היו שלושה שחקנים ששותפו ביום הולדתם ה-19.

עוד בליגת האלופות

זה שופו של כל בלון: באיירן מינכן הדיחה את פריז סן ז'רמן בשמינית הגמר
מרקו וראטי חוטף: "אין לו מקום בקבוצה העירונית של הבן שלי"
מניאן הציל והחזיר את מילאן לרבע גמר ליגת האלופות אחרי 11 שנה
ככה זה כשיש שניים: צ'לסי עלתה לרבע הגמר עם 0:2 על דורטמונד

יוליאן נאגלסמן מאמן באיירן מינכן
מרוצה יותר הפעם. יוליאן נאגלסמן | אימג'בנק GettyImages, Alexander Hassenstein

התגובות

המאמן יוליאן נאגלסמן סיכם: "במשחק הראשון לא ביצענו מספיק טוב את מה שדיברנו עליו. היו יותר מדי שטחים פנויים בפריז. הפעם התגוננו טוב יותר וגם היינו מסוכנים עם הכדור, ובסופו של דבר היינו ראויים לניצחון".

הקפטן תומאס מולר נבחר לאיש המשחק ואמר: "במשחקים כאלה, אתה צריך לדעת לסבול ברגעים מסוימים וליצור מעט מזל. היינו יותר בשליטה במחצית השנייה מבחינת ההגנה שלנו, שיחקנו טוב יותר ואנחנו ראויים להמשיך הלאה".

דאיו אופמקאנו, בלם נבחרת צרפת ששמר פעם נוספת על שער נקי מול הפריזאים והסתדר עם חברו קיליאן אמבפה, התגאה: "אני לא חושב שפ.ס.ז' הטרידה אותנו בכלל. ידענו שיהיה משחק קשה וידענו שהם ישחקו בעיקר על קיליאן לעומק. ניסיתי להסתדר עם זה, למרות שזה לא פשוט כי הוא מהיר מאוד. זה היה מאמץ קבוצתי. דה ליכט ואני סגרנו את המרווחים והמגנים עזרו, הייתה תקשורת טובה בינינו והתכנית של המאמן עבדה. ניצלנו טעות שלהם כדי לכבוש את השער הראשון והוכחנו שאנחנו קבוצה מגובשת וחזקה. אני משחק עם שחקנים מנוסים שמייעצים ועוזרים לי, כמו תומאס מולר בבאיירן ואוליבייה ז'ירו בנבחרת. אני לוקח כל עצה טובה".

קינגסלי קומאן, שהבקיע במשחק בפריז: "היה קשה מאוד, במיוחד במחצית הראשונה שהם שיחקו טוב. דיברנו בינינו במחצית, שמנו את האצבע על הבעיות והיינו קומפקטיים יותר במחצית השנייה. המחליפים עשו עבודה נהדרת והניצחון הגיע לנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי