רמז לבאות? מאזן הגמרים המדהים של אינזאגי ולאוטרו מרטינס

play
שחקן אינטר לאוטרו מרטינס עם סימונה אינזאגי | GettyImages, Jonathan Moscrop
לאוטרו כבש צמד, אינטר חזרה מפיגור וזכתה בגביע האיטלקי 03:27

מנצ'סטר סיטי נחשבת לפייבוריטית ברורה לקראת גמר האלופות (22:00), אך מאזן הגמרים של מאמן וכוכב אינטר מלמד אחרת. לשניים שבעה ניצחונות והפסד בודד בקרבות ישירים על התואר, והם נותנים לפפ גווארדיולה סיבה גדולה לדאוג

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי נחשבת הערב (שבת, 22:00) לפייבוריטית המובהקת לזכות בליגת האלופות בפעם הראשונה בתולדותיה. האנגלים שרוצים להשלים טרבל היסטורי אחרי שהבטיחו דאבל מקומי פוגשים את אינטר, שבליגה האיטלקית לא הרשימה והייתה רחוקה מאוד מנאפולי ששעטה לאליפות. גם בליגת האלופות, היריבה הכי חזקה שעליה גברו הנראזורי בדרך לגמר הראשון מאז 2010 ככל הנראה הייתה ברצלונה, בשלב הבתים.

עם זאת, אם יש דבר אחד שיכול לתת לאיטלקים סיבה לאופטימיות שבניגוד לרומא בליגה האירופית ופיורנטינה בקונפרנס ליג הפעם גם יחגגו בארץ המגף, הוא המאזן המדהים בגמרים של המאמן סימונה אינזאגי והחלוץ לאוטרו מרטינס.

השניים התמודדו עד כה בשמונה משחקי גמר בחייהם ושניהם עומדים על מאזן יוצא דופן של 7 מ-8, כאשר ההפסד של כל אחד מהם היה בגמר הראשון.

לאוטרו מרטינס אינטר
השלימו את המשימה. לאוטרו מרטינס | אימג'בנק GettyImages

עבור לאוטרו, הגמר הראשון היה כבר במדי אינטר לפני שלוש שנים. הנראזורי פגשו את סביליה בגמר הליגה האירופית, וכפי שהאנדלוסים הוכיחו גם בעונה החולפת שהייתה חלשה למדי מבחינתם, במפעל הזה מדובר בחיה אחרת לחלוטין והספרדים ניצחו 2:3.

קצת אחרי שמרטינס זכה באליפות עם אינטר ב-2021, הגיע התואר הראשון שלו במשחק גמר – קופה אמריקה עם נבחרת ארגנטינה. האלביסלסטה הניפו שלושה גביעים (כולל הפינאליסימה) בשנתיים האחרונות, אך הקופה היה מרגש במיוחד מכיוון ששם קץ ל-28 שנות בצורת עבור הנבחרת הבוגרת. לאוטרו פתח בהרכב באותו המשחק וראה את אנחל די מריה קובע 0:1 מתוק על ברזיל במרקאנה.

לאוטרו מרטינס, חלוץ נבחרת ארגנטינה
חגג נגד איטליה. לאוטרו בפינאליסימה | אימג'בנק GettyImages, Alex Pantling

השער הראשון של מרטינס בן ה-25 בגמרים הגיע בינואר 2022, כאשר איזן זמנית מהנקודה הלבנה ב-1:2 על יובנטוס בסופרקאפ האיטלקי. כעבור ארבעה חודשים, נגד אותה יריבה, לאוטרו הניף את הגביע האיטלקי עם 2:4 בתום הארכה כאשר הוא סוחט פנדל שהוביל ל-2:2 בתום 90 הדקות.

שנת 2022 האירה פנים עבור מרטינס גם בנבחרת. ביוני הוא הבקיע ב-0:3 על איטליה בפינאליסימה, המפגש בין אלופת אירופה לדרום אמריקה, כאשר ליאונל מסי מצא אותו עם מסירת רוחב מדידה וכל שעליו היה לעשות הוא לדחוק לרשת החשופה של ג'אנלואיג'י דונארומה באצטדיון וומבלי.

לאוטרו מרטינס, שחקן נבחרת ארגנטינה עם גביע העולם 2022
גילה יכולת מאכזבת במונדיאל, אך סיום אותו כאלוף. מרטינס עם הגביע | אימג'בנק GettyImages, Ian MacNicol

הגמר החשוב מכולם הגיע בדצמבר 2022 – גמר המונדיאל. לאוטרו החל את הטורניר כחלון המוביל של האלביסלסטה, אך איבד בהדרגה את המקום בהרכב לחוליאן אלברס. מרטינס שגילה יכולת די מאכזבת בגביע העולם נכנס כמחליף בדקה ה-103 נגד צרפת בגמר, וראה את חבריו מנצחים 2:4 בדו קרב הפנדלים אחרי 3:3 משוגע. בניגוד לדו קרב ברבע הגמר נגד הולנד, אז הבקיע את הפנדל המכריע, הפעם חלוצה של אינטר לא בעט.

המומנטום הנהדר של לאוטרו בגמרים המשיך גם ל-2023, וחודש בלבד אחרי גמר המונדיאל הוא כבש ב-0:3 על מילאן בסופרקאפ שנערך בערב הסעודית. הגמר הגדול ביותר מבחינתו היה גם האחרון עד הערב, נגד פיורנטינה בגביע בחודש שעבר. הסגולים עלו ליתרון מוקדם, אך צמד של הארגנטינאי קבע מהפך ו-1:2 בסיום. באיטליה קבעו שלאוטרו "עשה מיליטו", בדיוק כפי שחלוץ העבר שבדומה ללאוטרו גדל בראסינג כבש פעמיים ב-0:2 על באיירן מינכן בגמר ליגת האלופות ב-2010.

מאמן אינטר סימונה אינזאגי עם הגביע האיטלקי
משחקי גמר הם הצד החזק שלו. אינזאגי | אימג'בנק GettyImages, Jonathan Moscrop

כמו לאוטרו, כאמור גם מאמנו סימונה אינזאגי מחזיק במאזן נפלא בגמרים. את הגמר הראשון שלו עוד כמאמן לאציו הוא הפסיד ליובנטוס במסגרת הגביע ב-2017, אך הנקמה הוגשה קרה. כעבור חודשים בודדים נפגשו הקבוצות בסופרקאפ, אליו העפילו הביאנקוצ'לסטי לאור העובדה שיובנטוס זכתה בדאבל, והדרמה הייתה גדולה במיוחד.

צ'ירו אימובילה קירב את הרומאים לזכייה עם צמד, אך שני שערים מאוחרים של פאולו דיבאלה, כולל בתוספת הזמן, השווה. אך אז הגיע אלסנדרו מורג'יה האלמוני, שבדקה ה-93 קבע 2:3 לרומאים וסידר תואר ראשון לאינזאגי כמאמן.

עם לאציו אינזאגי זכה בגביע ב-2019 עם 0:2 על אטאלנטה, כאשר אחד הכובשים, חואקין קוריאה, משחק כיום תחתיו באינטר. המאמן האיטלקי הניף את הסופרקאפ עם לאציו פעם נוספת, כאשר גבר 1:3 על יובנטוס.

רגע לפני שהוא סוגר עונה שנייה באינטר, לאינזאגי יש כבר ארבעה תארים כמאמן הנראזורי – שני גביעים ושתי זכיות בסופרקופה. כעת הוא רוצה להוסיף את התואר החשוב ביותר ולכתוב את שמו באותיות של זהב בהיסטוריה של הכדורגל האיטלקי. האם לפפ גווארדיולה יש סיבה לחשוש?