א.א.ק ניצחה בזאגרב בדקה ה-90, קופנהאגן ופנאתינייקוס עלו בפנדלים

play
ליוואי גרסיה שחקן א.א.ק אתונה לפני סטפן ריסטובסקי שחקן דינמו זאגרב | GettyImages, DENIS LOVROVIC/AFP
צפו: שרי כיכב עם שלושה בישולים, מכבי חיפה ניצחה 1:3 את ברטיסלבה 03:57

דרמות בדרך לפלייאוף האלופות: א.א.ק חגגה 1:2 ותנסה לסגור סיפור במוצ"ש, אלופת דנמרק חזרה פעמיים מפיגור בהארכה דרמטית בפראג והדיחה את ספרטה. מארסיי הודחה אחרי מותחן, איקרדי ניצח את פדידה ומולדה עברה בקושי את הסינדרלה מאיי פארו

קבוצות: גלאטסראיי
(גודל טקסט)

פרט להעפלתה של מכבי חיפה, שניצחה 1:3 את סלובן ברטיסלבה ותארח בשבוע הבא את יאנג בויז ברן, התקבלו הערב (שלישי) כמעט כל העולות לפלייאוף ליגת האלופות, שם יחולקו ששת הכרטיסים האחרונים לשלב הבתים. בשבת התמונה תושלם סופית, עם הגומלין בין א.א.ק אתונה לדינמו זאגרב.

משחקי הפלייאוף, מסלול אלופות:

מכבי חיפה – יאנג בויז אנטוורפן – דינמו זאגרב/א.א.ק אתונה ראקוב – קופנהאגן מולדה – גלאטסראיי

משחקי הפלייאוף, מסלול ליגה:

ריינג'רס – פ.ס.וו איינדהובן בראגה – פנאתינייקוס

מאורו איקרדי שחקן גלאטסראיי (משמאל) חוגג שער
מאורו איקרדי שחקן גלאטסראיי (משמאל) חוגג שער | אימג'בנק GettyImages, Ahmad Mora

גלאטסראיי – אולימפיה לובליאנה 0:1 (0:4 בסיכום)

מאורו איקרדי, כוכב האליפות של גלא, פתח לראשונה העונה וגם כבש בדקה ה-24 אחרי בישול של באריס יילמאז כדי להשלים ניצחון כפול, למרות הופעה חלשה שבה היה זה האיום היחיד למסגרת. סער פדידה נכנס כמחליף בדקה ה-77 וימשיך עם אלופת סלובניה לפלייאוף הליגה האירופית, שם מחכה להם קלאקסוויק. לוקאס טוריירה האורוגוואי יחסר לגלאטסראיי במשחק הראשון מול מולדה, לאחר שהורחק בדקה ה-66 בעקבות דריכה על רוי פדרו.

אוהדי דינמו זאגרב
למרות האווירה החמה, ראו הפסד. אוהדי דינמו זאגרב | רויטרס

דינמו זאגרב – א.א.ק אתונה 2:1

המפגש הכי טעון של הסיבוב, שאמור היה להתחיל בשבוע שעבר באתונה ונדחה בגלל רצח של אוהד א.א.ק, סיפק דרמה נפלאה במקסימיר עם יתרון משמעותי לקבוצה של מתיאס אלמיידה לקראת הגומלין במוצ"ש. מרקו בולאט שיגר כדור חופשי אדיר לחיבורים בדקה ה-39 ונראה היה כי הקרואטים יחגגו, אבל סטיבן צובר השוויצרי איזן בשער יפה משלו (59) אחרי בישול של אקס בית"ר ליוואי גרסיה, ובדקה האחרונה היה זה המחליף קונסטנטינוס גלאנופולוס שהשלים מהפך.

ויקטור קלאסון שחקן פ.צ. קופנהאגן
האיש של קופנהאגן בהארכה. ויקטור קלאסון | אימג'בנק GettyImages, MADS CLAUS RASMUSSEN/AFP

ספרטה פראג – קופנהאגן 4:2 בפנדלים (3:3 בהארכה ובסיכום)

אחרי תיקו מאופס בדנמרק, שתי הקבוצות היו שותפות הפעם לדרמה בלתי נשכחת עם שישה שערים, כשהראשון היה תוך 15 שניות. ג'ורדן לארסון השבדי, בנו של הנריק האגדי, העניק לאורחת יתרון שנשמר עד לדקה ה-80, אז וליקו בירמנצ'ביץ' הכניע את קמיל גרבארה שהצטיין עד אז. המשחק נכנס להארכה וספרטה הפכה בדקה ה-105 עם כדור חופשי נפלא של קאזים לאצ'י, אבל ויקטור קלאסון איזן מיד בתוספת הזמן של החלק הראשון אחרי כדור חוץ ארוך. המחליף ויקטור אולאטונג'י החזיר את היתרון לספרטה בדקה ה-108, אך שוב היה זה קלאסון שבנגיחה אדירה איזן ארבע דקות לאחר מכן. בדו-קרב מהנקודה הלבנה, דווקא הקפטן לדיסלב קרייצ'י ירה את הפנדל הראשון למשקוף והדני אסגר סורנסן נעצר אצל גרבארה ושלח את הקבוצה ממדינתו לפלייאוף.

פייר אמריק אובמיאנג שחקן מארסיי חוגג שער
| אימג'בנק GettyImages, CHRISTOPHE SIMON/AFP

מארסיי – פנאתינייקוס 5:3 בפנדלים (1:2 למארסיי בהארכה, 2:2 בסיכום)

הדחה מפתיעה ודרמטית של מארסיי היומרנית, שבנתה סגל אימתני ואפילו לא הגיעה לפלייאוף במוקדמות ליגת האלופות. פייר אמריק אובמיאנג חגג שער בכורה אחרי פחות מדקה וחצי, לאחר שקיבל כדור עומק מאיסמעילה סאר, עבר את השוער וגלגל פנימה. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה המשיך אובמיאנג אל הרשת את כדור הרוחב של ג'ונתן קלוס, ושער שלישי שלו בדקה ה-53 נפסל בגלל נבדל. מארסיי נראתה בדרך לפלייאוף, אבל 5 דקות בתוך תוספת הזמן החלה הדרמה. מתאו גנדוזי נגע ביד בתוך הרחבה והשופט מייקל אוליבר התעלם, רק כדי לקבל איתות מצוות ה-VAR. אחרי בדיקה של האירוע הוא העניק ליוונים פנדל ובדקה ה-99 פוטיס יואנידיס צימק ל-2:1 ושלח את המשחק להארכה.

בדקה ה-110 ויטניה גלגל מקרוב וקבע 1:3 למארסיי, אבל אוליבר שוב קיבל איתות מ-VAR והשער נפסל בגלל נבדל בתחילת המהלך. הצרפתים המשיכו ללחוץ, אבל לא הצליחו להכריע עד הסיום ובתוספת הזמן מרסלינו ביצע חילוף והכניס את רובן בלאנקו לשער במקום פאו לופס, במיוחד בשביל הפנדלים. תרגיל בסגנון הולנד מודל מונדיאל 2014. השינוי בין הקורות לא עזר וכל הבועטים של פאו כבשו. מנגד גנדוזי החמיץ והיוונים חגגו מול מארסיי ההמומה.

מרטין לינס שחקן מולדה חוגג שער
מנע דו-קרב פנדלים. מרטין לינס | אימג'בנק GettyImages, SVEIN OVE EKORNESVAG/AFP

מולדה – קלאקסוויק 0:2 בהארכה (2:3 בסיכום)

דרמה גדולה בנורבגיה, כאשר אלופת איי פארו שכבר עשתה היסטוריה בעצם הבטחת מקום בשלב בתים אירופי כלשהו, כמעט הדיחה עוד יריבה עדיפה. שער נפסל לקפטן מרקוס איקרם בדקה השמינית, אבל בחלוף תשע דקות הוא הכין לכריסטיאן אריקסן (הנורבגי, לא הדני) שהשווה את התוצאה בסיכום, אחרי הפסד 2:1 בחוץ. הלחץ הכבד של המארחת לא הוביל לשער נוסף והמשחק נכנס להארכה, בה ריבאונד של המגן מרטין לינס הכריע בדקה ה-112. קלאקסוויק תנסה את מזלה בפלייאוף הליגה האירופית, ובכל מקרה בטוחה בבתי הקונפרנס ליג.

משחקים נוספים

אריס לימסול – ראקוב 1:0 (3:1 בסיכום) לראקוב: פראן טודור (49)

סרבט ז'נבה – ריינג'רס 1:1 (3:2 בסיכום) לסרבט: דרק קוטסה (22). לריינג'רס: ג'יימס טאברנייר (51)

שטורם גראץ – פ.ס.וו איינדהובן 3:1 (7:2 בסיכום) לשטורם: וויליאם בובינג (26). לפ.ס.וו: ג'ואי פירמן (32), לוק דה יונג (40), ריקרדו פפי (85)

באצקה טופולה – בראגה 4:1 (7:1 בסיכום) לבאצקה: מרקו רקוניאץ (40). לבראגה: פיצי (9), ברומה (13), אלברו ג'אלו (16), אל מוסראטי (20)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי