תסריט מושלם אחרי הטרגדיה: א.א.ק אתונה הדיחה את דינמו זאגרב

play
אוהדי א.א.ק אתונה מניפים את תמונתו של חברם שנרצח על ידי אוהדי דינמו זאגרב | GettyImages, Pixsell/MB Media
אחרי 5 משחקי בית רצופים: טוטנהאם גברה על יונייטד בבכורה של סולומון 05:55

שני שערים בתוספת הזמן קבעו 2:2 בגומלין ו-3:4 ליוונים בסיכום המשחקים במוקדמות ליגת האלופות. בא.א.ק הקדישו את ההעפלה לאוהד הקבוצה שנרצח על ידי אוהדים קרואטים

(גודל טקסט)

א.א.ק אתונה השיגה הערב (שבת) את הכרטיס לפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות והיא עשתה את זה בצורה הכי דרמטית שיש. עד הדקה ה-90, היוונים פיגרו 2:0 נגד דינמו זאגרב – תוצאה שהייתה מדיחה אותם מהמפעל, אבל 10 דקות לאחר מכן הם חגגו 2:2 ועלייה בזכות 3:4 בסיכום המשחקים.

יוסיפ שוטאלו (45+2) ורוברט ליוביצ'יץ' (65) כבשו את השערים עבור דינמו והקרואטים היו רחוקים כמה דקות מהעפלה, אבל בדקה ה-91 סרחיו אראוחו בעט מהאוויר אחרי כדור קרן ונעץ את הכדור ברשת. במצב הזה הולכים להארכה, אבל הדרמה רק התחילה.

היוונים לחצו כדי להשיג שער נוסף, שלחו קדימה הרבה שחקנים וחוללו מהומות בתוך הרחבה. בדקה ה-97 השופט נקרא לעמדת ה-VAR אחרי ערבובייה ברחבה ושרק לנגיעת יד ופנדל. עד שהאבק התפזר, השעון כבר הראה על הדקה ה-100. ליוואי גרסיה בעט את הפנדל, דומיניק ליבאקוביץ' הדף, אבל דומאגוי וידה הגיע ראשון לריבאונד ונגח פנימה.

וידה הקרואטי שיחק בעבר שנתיים בדינמו זאגרב והוא לא חגג, אבל מסביבו האופוריה הייתה בשיאה. המאמן מתיאס אלמיידה הניף חולצה של אוהד הקבוצה שנרצח, האוהדים יצאו מגדרם ושחקני דינמו נותרו בהלם.

היריבה של א.א.ק אתונה בפלייאוף תהיה אנטוורפן; המנצחת תעלה לשלב הבתים של ליגת האלופות והמפסידה תנשור לשלב הבתים של הקונפרנס ליג.

מאמן א.א.ק אתונה, מתיאס אלמיידה
המנצח הגדול. אלמיידה | אימג'בנק GettyImages, Pixsell/MB Media

כזכור, הלו"ז של המפגש הכפול בין דינמו לא.א.ק השתנה אחרי שלפני המשחק הראשון כ-100 חוליגנים קרואטים, מחוזקים בכמה אוהדי פנאתינייקוס, תקפו אוהדים של א.א.ק ודקרו את אחד מהם למוות.

אחרי מהומות, מעצרים ומעורבות של פוליטיקאים בכירים בשתי המדינות, הוחלט שהמשחק בקרואטיה (שהיה אמור להיות הגומלין) יהיה הראשון והגומלין יתקיים הערב ביוון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי