ז'ואאו פליקס כיכב ב-0:5 של ברצלונה, 0:2 לפ.ס.ז' על דורטמונד

ז'ואאו פליקס, שחקן ברצלונה חוגג | רויטרס

הפורטוגלי עם צמד ובישול מול אנטוורפן, אמבפה (פ') וחכימי סידרו ניצחון ראשון בבית המוות. למקין נפצע בהפסד שחטאר, שוער לאציו סידר בתוספת הזמן 1:1 מול אתלטיקו

(גודל טקסט)

עונת 2023/24 בליגת האלופות סוף סוף יצאה הערב (שלישי) לדרך, וברצלונה שידרה מסר שמה שקרה בשתי העונות הקודמות – הדחה בשלב הבתים – לא אמור לחזור על עצמו. הבלאוגרנה השיגו 0:5 שני ברציפות בכל המסגרות, כאשר הפעם הקורבן הייתה אנטוורפן. אחרי ה-0:0 של מילאן וניוקאסל, פריז סן ז'רמן רשמה את הניצחון הראשון בבית המוות עם 0:2 על דורטמונד. סתיו למקין נפצע והפסיד בבכורה האירופית עם שחטאר דונייצק, אתלטיקו מדריד ספגה משוער לאציו בתוספת הזמן וסיימה ב-1:1 באיטליה.

איבן פרובדל שוער לאציו חוגג
דרמה באולימפיקו. לאציו חוגגת עם השוער פרובדל | רויטרס

לאציו – אתלטיקו מדריד 1:1

הרומאים החלו רע מאוד את העונה בליגה האיטלקית, אך אולי אירועי תוספת זמן הערב באולימפיקו יזניקו אותם לדרך חדשה. פאבלו באריוס קירב את הקולצ'ונרוס לניצחון קריטי במה שעשוי להיות המשחק הקשה ביותר עבורם בבתים, אולם כאמור המילה האחרונה הייתה של הביאנקוצ'לסטי. השוער איבן פרובדל עלה לרחבה עמוק בתוספת הזמן, ההימור השתלם בענק כשנגח לרשת את השוויון הדרמטי. פרובדל, אגב, הוא השוער הראשון שמבקיע בליגת האלופות מאז וינסנט אניימה במדי הפועל תל אביב עונת 2010/11.

דקה 29: גול! פאבלו באריוס בעט מרחוק, הכדור פגע בדאיצ'י קמאדה בדרך לרשת. 0:1 לאתלטיקו מדריד.

דקה 90+5: גול! איזה סיום דרמטי. שוער לאציו איבן פרובדל עלה לרחבת אתלטיקו ונגח לרשת אחרי הגבהה של לואיס אלברטו. 1:1 באיטליה.

שחקני פיינורד חוגגים
בניחוח נוסטלגי. שחקני פיינורד חוגגים | אימג'בנק GettyImages, JOHN THYS/AFP

פיינורד – סלטיק 0:2

שתי האלופות נפגשו זו לזו לראשונה מאז גמר גביע אירופה ב-1970, ובדיוק כמו אז גם הפעם ההולנדים יצאו עם ידם על העליונה. קלווין סטנגס הבקיע בבעיטה חופשית רחוקה שג'ו הארט היה יכול לעצור, אך השוער האנגלי כיפר על כך עם עצירת הפנדל של איגור פאישאו. סלטיק לא נטולת ליאל עבדה הפצוע לא השכילה לייצר מומנטום וספגה שני כרטיסים אדומים, פיינורד הכפילה באדיבות עלירזה ג'הנבאחש ושלחה הצהרה שהיא מתכוונת להיאבק על העלייה.

דקה 45+2: גול! קלווין סטנגס כבש בעיטה חופשית מרחוק. הכדור קיפץ על הדשא בדרך אל השער, ג'ו הארט לא הדף וזה 0:1 לפיינורד.

דקה 65: גוסטף לאגרבילקה ספג צהוב שני על עבירה ברחבה, הארט עצר את הפנדל של איגור פאישאו וזה עדיין 0:1 לפיינורד.

דקה 68: אודין טיאגו הולם השאיר את סלטיק בתשעה שחקנים עם אדום ישיר, לוצהארל חרטראודה הכפיל כעבור שתי דקות אך השער נפסל עקב נבדל.

דקה 76: גול! סלטיק לא הצליחה להרחיק כדור רוחב, עלירזה ג'הנבאחש בעט בעוצמה פנימה וזה 0:2 לפיינורד.

שחקני פריז סן ז'רמן אשרף חכימי, קיליאן אמבפה, ויטיניה
כל גול חשוב בבית המוות. אמבפה חוגג עם חכימי | אימג'בנק GettyImages, MIGUEL MEDINA/AFP

פריז סן ז'רמן – בורוסיה דורטמונד 0:2

הצרפתים אמנם פתחו את הליגה בצליעה, אך את "בית המוות" של העונה בליגת האלופות החלו ברגל ימין עם ניצחון לעיני הקהל הביתי. מרסל זאביצר נפצע והוחלף בפתיחה, והפריזאים ניצלו זאת כדי להשתלט על המשחק כאשר ויטיניה בעט לקורה. השער הראשון הגיע בדקה ה-49, אז נגיעת יד של ניקלאס זולה זיכתה את המקומיים בפנדל שאותו קיליאן אמבפה הבקיע. השער השני היה מרשים הרבה יותר, כאשר ויטיניה החליף מסירות עם אשרף חכימי והמרוקאי הוסיף דריבל יפה לפני השער מול האקסית. ניצחון חשוב ללואיס אנריקה, בטח לפני ה"קלאסיק" מול מארסיי בראשון הקרוב.

דקה 19: ויטיניה כמעט הבקיע מקצה הרחבה, אך הכדור פגע בקורה.

דקה 49: גול! ניקלאס זולה נגע ביד ברחבה, קיליאן אמבפה בעט את הפנדל פנימה וזה 0:1 לפ.ס.ז'.

דקה 58: גול! אשרף חכימי השלים דאבל פס מבריק עם ויטיניה, הטעה את ההגנה ושלח את הכדור לרשת. 0:2 לפ.ס.ז'.

שחקן ברצלונה ז'ואאו פליקס חוגג עם אילקאי גונדואן
שחקן ברצלונה ז'ואאו פליקס חוגג עם אילקאי גונדואן | רויטרס

ברצלונה – אנטוורפן 0:5

הקטלאנים ממשיכים להתרגל למגרש הביתי הזמני, ושלושה ימים אחרי ה-0:5 על בטיס הם פירקו בתוצאה זהה גם את אלופת בלגיה בהופעת הבכורה שלה בשלב הבתים. ז'ואאו פליקס שוב נראה שונה לחלוטין מהשחקן שראינו באתלטיקו מדריד וצ'לסי, ורקד על הדשא עם שער ובישול לרוברט לבנדובסקי ב-20 הדקות הראשונות. הקבוצה של צ'אבי נהנתה מטיפת מזל עם שער עצמי של ז'ל באטל, גאבי הצטרף לחגיגה במחצית השנייה ופליקס קינח עם צמד אישי. אחרי הדחה בשלב הבתים בשנתיים האחרונות, אלופת ספרד מאותתת כי הפעם זה ככל הנראה יסתיים אחרת.

דקה 11: גול! אילקאי גונדואן מצא את ז'ואאו פליקס ברחבה עם מסירת נהדרת, הפורטוגלי בעט שטוח וקבע 0:1 עם שערו השני ברציפות בברצלונה.

דקה 19: גול! פליקס הגביה לצד השני של הרחבה, רוברט לבנדובסקי בעט מהאוויר וכבש את שערו ה-100 במסגרות אירופאיות. 0:2 לברצלונה.

דקה 22: גול! ראפיניה ניסה להרים למרכז הרחבה, הכדור פגע בז'ל באטל בדרך לרשת. 0:3 לברצלונה בזכות שער עצמי של מגן אנטוורפן.

דקה 53: גול! ברצלונה המשיכה לרקוד ברחבה, ההגנה לא הצליחה להרחיק וגאבי הפציץ את ה-0:4.

דקה 66: גול! ראפיניה הגביה לצד השני והכדור חלף על פני כל השחקנים, פליקס המתין בפינה הרחוקה ונגח לרשת. 0:5 לברצלונה.

סתיו למקין, שחקן שחטאר דונייצק
סיום מאכזב לבכורה האירופית. למקין פצוע | רויטרס
שחקני פורטו חוגגים
חגיגה פורטוגלית. שחקני פורטו חוגגים | רויטרס

שחטאר דונייצק – פורטו 3:1

לא כך פילל סתיו למקין לסיים את הופעת הבכורה שלו במפעל אירופי. פורטו ובעיקר וונדרסון גאלנו חגגו מול האוקראינים, שבשל המלחמה במדינתם מארחים בהמבורג שבגרמניה. הלהיט של האורחת הבקיע פעמיים ובישל למהדי טארמי כבר בחצי השעה הראשונה, כשבין לבין קווין קלסי מאזן זמנית. למקין עצמו נפצע ברגלו ונאלץ לפנות את מקומו בדקה ה-65, כאשר היה לו חלק מסוים בשני השערים האחרונים שספגה הקבוצה של פטריק ואן לוון.

דקה 8: גול! אנדרה פרנקו בעט שטוח למסגרת, השוער דמיטרו ריזניק הדף לא טוב לרגליו של וונדרסון גאלנו שקבע מקרוב 0:1 לפורטו.

דקה 13: גול! יוחים קונופליה הגביה לרחבה רגע לפני שהכדור יצא, קווין קלסי נגח פנימה.

דקה 15: גול! חברו של למקין חיפש את למקין במסירה חזקה, הישראלי לא הגיע לכדור וגאלנו ניצל זאת כדי להשלים צמד. 1:2 לפורטו.

דקה 29: גול! אחרי הצמד, גאלנו עבר לתפקיד המבשל. הפעם שחקן הכנף עקף את למקין ושלח לרחבה, מהדי טארמי האיראני קבע 1:3 לפורטו.

דקה 65: סיום מאכזב לבכורה האירופית, כאשר סתיו למקין הוחלף בעקבות פציעה ברגלו.

משחקי יום רביעי בליגת האלופות:

גלאטסראיי – קונפהגן באיירן מינכן – מנצ'סטר יונייטד ארסנל – פ.ס.וו סביליה – לאנס ריאל מדריד – אוניון ברלין בראגה – נאפולי בנפיקה – זלצבורג ריאל סוסיאדד – אינטר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי