מילאן לא הפסיקה להחמיץ ב-0:0 נגד ניוקאסל, 1:3 ללייפציג בברן

play
אוליבייה ז'ירו, חלוץ מילאן | אימג'בנק GettyImages
הפופולריות של ליגת האלופות באמת בסכנה אחרי תום עידן מסי ורונאלדו? 06:22

פופ הציל את המגפייז מהפסד במשחק החזרה שלהם לליגת האלופות אחרי 20 שנה מול הרוסונרי, השוורים ניצחו בקלות את יאנג בויז

(גודל טקסט)

המחזור הראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות יצא לדרך הערב (שלישי) ובאצטדיון סן סירו זכינו לראות את ניוקאסל חוזרת לבמה המרכזית של אירופה אחרי 20 שנות היעדרות מהמפעל, וסוחטת 0:0 ממילאן. במשחק הנוסף שנערך גברה לייפציג בשוויץ 1:3 על יאנג בויז ברן.

רפאל לאאו, שחקן מילאן
מילאן עשתה הכל נכון, עד שהגיעה לשער. לאאו | רויטרס

מילאן – ניוקאסל 0:0

עשרים שנה לא הייתה ניוקאסל בליגת האלופות והיא חזרה למפעל היישר למפגש אדיר עם מילאן באצטדיון סן סירו. הקבוצה שסיימה את העונה שעברה במקום הרביעי בפרמיירליג התקשתה לאורך המשחק ואילולא השוער שלה ניק פופ במשחק גדול ככל הנראה הייתה חוזרת לממלכה ללא אף נקודה במאזנה, אבל הוא הצליח לעצור פעם אחר פעם את רפאל לאאו, אוליבייה ז'ירו ושחקני ההתקפה של הרוסונרי וכל קבוצה תסתפק בנקודה אחת בלבד.

בשורות ניוקאסל גם פתח סנדרו טונאלי, הקשר האיטלקי שנרכש ממילאן בקיץ האחרון עבור 70 מיליון יורו וזכה לקבלת פנים חמה במיוחד מהקהל המקומי. טונאלי למעשה שיחק מול המועדון אותו הוא אוהד מילדות, אבל התקשה להשפיע, כמו יתר חבריו שבעיקר התגוננו. מילאן מצדה ככל הנראה מאוכזבת בעקבות ה-0:0 הביתי במשחק בו הייתה צריכה להבקיע לפחות שער או שניים, אבל היא פשוט עשתה הכל נכון רק עד הבעיטה האחרונה – הגדיל לעשות רפאל לאאו שכבר השאיר את כל ההגנה האורחת מאחוריו, אבל מול פופ התבלבל ברגליים ולא כבש. מבחינתה היא לפחות הראתה המון אופי אחרי שהושפלה בדרבי 5:1 נגד אינטר בסוף השבוע והמאמן סטפנו פיולי יקווה שלפחות שני השחקנים שנפצעו, השוער מייק מניאן והקשר רובן לופטוס צ'יק שהוחלפו בלית ברירה, לא יושבתו כעת.

ניק פופ, שוער ניוקאסל
הצלה אחר הצלה במשחק החזרה של ניוקאסל לליגת האלופות. פופ | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 13: החמצה כפולה של הרוסונרי. פובגה תחילה ניסה להכניע את פופ ממרחק, מיד לאחר מכן צ'וקווזה סחט הצלה מהשוער.

דקה 14: שוב פופ בפעולה, הפעם עצר את ז'ירו שניצל שגיאה של הגנת המגפייז ומכחמישה מטרים בעט על השוער ויסתפק בקרן.

דקה 19: קרוניץ' הניף את הרגל מכ-20 מטר ופופ הדף לקרן, הקשר הרים את הכדור הנייח לראשו של תיאו הרננדז שסחט גם הוא הצלה גדולה מפופ ושוב רק עוד קרן למילאן.

דקה 20: הסטטיסטיקה מראה שמילאן בעטה לשער תשע פעמים, ניוקאסל אפילו לא פעם אחת.

דקה 32: הרננז העביר רוחב משמאל, ז'ירו מצא רק את הרשת החיצונית.

דקה 34: איזו החמצה! לאאו היתל בכל הגנת ניוקאסל וכבר מצא את עצמו לבד מול פופ, אבל ניסה לכבוש בעקב, התבלבל ברגליים ולא הצליח לבעוט. פובגה השתלט על הכדור וכבר הכניע את השוער, אבל מרפי שעמד על קו השער הרחיק וניוקאסל שוב ניצלה.

דקה 64: הקצב נחלש מאוד במחצית השנייה, אבל הראשונה לסכן את השער שוב הייתה מילאן שראתה את המחליף ריינדרס נעצר גם כן אצל פופ.

דקה 74: מילאן לוחצת ופלורנצי המחליף כמעט בישל ללאאו, שנגח החוצה ממרכז הרחבה.

דקה 80: מילאן לא מצליחה להבקיע ומן העבר השני גם איבדה את השוער שלה מייק מניאן, שנפצע והוחלף.

מוחמד סימאקן, שחקן לייפציג
סימאקן חתום על השער הראשון העונה בליגת האלופות | רויטרס

יאנג בויז – ר.ב. לייפציג 3:1

אלופת שוויץ העיפה את מכבי חיפה מליגת האלפות בשלב הפלייאוף, אבל מול לייפציג החזקה היא לא הצליחה לעשות יתר על המידה ובסופו של דבר נכנעה לה. השוורים, שהחלו את העונה בצורה פנטסטית ומאז ההפסד המפתיע שלהם במחזור הפתיחה בבונדסליגה יצאו לרצף ניצחונות שכלל 11 שערים וספיגה אחת בלבד ב-270 דקות, עלו ליתרון כבר בדקה השלישית משער של סימאקן והיו יכולים להכפיל את יתרונם, אבל לא השכילו לעשות זאת. השוויצרים הצליחו להשוות באחת ההתקפות הבודדות שלהם מבעיטה נפלאה של אליה, אבל שלאגר ממרחק בדקה ה-72 וששקו במתפרצת בתוספת הזמן העניקו לגרמנים את שלוש הנקודות.

מהלך המשחק

דקה 3: גול! לייפציג עלתה ליתרון בזק. אחרי שהגיעה לשתי הזדמנויות מבטיחות בשתי הדקות הראשונות, בדקה השלישית מצא ראום בכדור קרן את סימאקן, שנגח מכחמישה מטרים פנימה.

דקה 33: גול! יאנג בויז חזרה. אוגריניץ' בכדור חכם מסר למשאק אליה, ששחרר כדור אדיר לפינה הרחוקה הכניע את בלאסוויך. 1:1 בברן.

דקה 73: גול! לייפציג שבה ליתרון. שלאגר בעט כדור חד מכ-22 מטר, ראצ'ופי ירד מאוחר והוציא כדור שני מהרשת.

דקה 90+2: גול! מתפרצת קטלנית של האורחת גרמה את הסיפור. ששקו רץ חצי מגרש וגלגל לפינה את ה-1:3.

משחקי יום רביעי בליגת האלופות:

גלאטסראיי – קונפהגן באיירן מינכן – מנצ'סטר יונייטד ארסנל – פ.ס.וו סביליה – לאנס ריאל מדריד – אוניון ברלין בראגה – נאפולי בנפיקה – זלצבורג ריאל סוסיאדד – אינטר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי