ה"מחווה" של כוכב פורטו ללמקין הפצוע: "כולם צריכים להתנהג כך"

play
מהדי טארמי, סתיו למקין | AXEL HEIMKEN / Contributor
תיקתקנו, סיכום אירועי היום – 19.9 05:51

וונדרסון גאלנו "בזבז" מצב הבקעה כדי לאפשר לבלם הישראלי לקבל טיפול. ואן לוון עדכן: "נראה שהוא מתח את השריר, נמתין לתוצאות"

(גודל טקסט)

לא לבכורה הזו פילל סתיו למקין. הבלם הצעיר פתח אמש (שלישי) בהרכב שחטאר דונייצק מול פורטו והופיע לראשונה בקריירה בליגת האלופות, אבל סיים את המשחק מתוסכל ומודאג, ולא רק בגלל הפסד 3:1. במחצית השנייה נראה למקין מתפתל מכאבים אחרי מה שנראה כמו פציעה בשריר הירך האחורי, והוחלף בדקה ה-65.

מדובר בחדשות מדאיגות גם עבור נבחרת ישראל, שמקווה שלמקין יהיה כשיר לצמד המשחקים הקריטיים מול שוויץ וקוסובו בעוד כחודש. בסיום עידכן מאמן שחטאר דונייצק פטריק ואן לוון, שלמקין ככל הנראה סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי, פציעה שלרוב דורשת תקופת התאוששות של בין שבועיים לשלושה.

"במבט ראשון היה נראה לי שהוא מתח את השריר, אבל נמתין לתוצאות של הבדיקות שעשה כדי לדעת בוודאות. בשלב זה אני לא יכול לומר יותר מדי בנוגע למצבו, אני מניח שתוך 24 שעות נדע יותר", אמר ואן לוון, שייאלץ להתמודד כעת עם מצוקת בלמים קשה לאור העובדה שמלבד למקין, שלושה בלמים נוספים מושבתים בשל פציעות.

סתיו למקין, שחקן שחטאר דונייצק
סיום מאכזב לבכורה האירופית. למקין פצוע | רויטרס

אחרי הפציעה של למקין נרשם רגע אנושי יפה, כשוונדרסון גאלנו, כוכב פורטו, עצר התקפה מסוכנת של קבוצתו כדי להעניק טיפול לישראלי. בפורטוגל הגדירו את המהלך של גאלנו, שכבש צמד במשחק, כ"מחווה של ספורטיביות וג'נטלמניות", והברזילאי התייחס לכך בסיום. "אני חושב שכל שחקן צריך לנהוג כפי שנהגתי. ראיתי את שחקן שחטאר פצוע וסובל מכאבים, אז הוצאתי את הכדור החוצה. הפעם זה היה הוא שנפצע, אבל בפעם זה יהיה אני. אני מאחל לו התאוששות מהירה ושירגיש טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי