נקודה היסטורית לאוניון ברלין, בנפיקה הודחה בשלב הבתים

פופאנה (52) מחק יתרון של פוליטאנו (39) ב-1:1 עם נאפולי. ריאל סוסיאדד עלתה לשמינית גמר ליגת האלופות עם 1:3 על הפורטוגלים שיקוו להישאר בתמונה למקום השלישי בבית

(גודל טקסט)

המחזור הרביעי בשלב הבתים של ליגת האלופות המשיך הערב (רביעי) כששני המשחקים המוקדמים הפגישו את נאפולי ואוניון ברלין שסחטה נקודה היסטורית במפעל ב-1:1 באיטליה. ריאל סוסיאדד עלתה לשלב שמינית הגמר עם 1:3 משכנע על בנפיקה שכבשה לראשונה העונה, אך הבטיחה הדחה מוקדמת ותנסה להילחם על הכרטיס לליגה האירופית.

הבטיחו העפלה לשמינית הגמר:

מנצ'סטר סיטי ר.ב. לייפציג ריאל מדריד אינטר באיירן מינכן ריאל סוסיאדד

נאפולי – אוניון ברלין 1:1

אלופת איטליה עוברת עונה לא פשוטה בינתיים, וגם בזירה האירופית היא עדיין לא הבטיחה את הכרטיס לשמינית הגמר עם תיקו מפתיע שהעניק נקודה היסטורית לאוניון ברלין בתולדות המפעל. שוב ללא ויקטור אוסימן, ג'אקומו רספאדורי פתח פעם נוספת וחיפש שער במשחק הרביעי ברציפות, אך הפעם נעצר על ידי ההגנה הגרמנית. אנדרה-פרנק זמבו אנגיסה כבר חגג יתרון אחרי חצי שעה של משחק, אבל ג'ובאני די לורנצו ביצע עבירה שקבעה שהשער נפסל. כעבור 9 דקות בעיטה של מריו רוי פגעה בהגנה הגרמנית והגיעה למתאו פוליטאנו שהעלה את נאפולי ליתרון. דויד פופאנה ניצל חיסרון הגנתי והדיפה לא מספיק טובה של אלכס מרט (52) על מנת להשוות, והאורחת עם נקודה היסטורית שעוד השאירה את אוניון עם סיכוי קטן להעפיל לליגת האירופית דרך המקום השלישי עם תוצאה שעצרה 12 הפסדים רצופים בכל המסגרות.

אנדרה-פרנק זמבו אנגיסה נאפולי
היתרון שלו נפסל בעקבות עבירה קלה מאוד. אנגיסה | אימג'בנק GettyImages

מהלך המשחק

דקה 24: כדור קרן של חביצ'ה קברצחליה מצא את הראש של נתן שנגח לעמוד של האורחת.

דקה 30: אנדרה-פרנק זמבו אנגיסה כבר חגג את היתרון של אלופת איטליה, אבל עבירה קלה של ג'ובאני די לורנצו, שבישל את השער, קראה לשופט למסך ה-VAR והוא קבע כי השער נפסל.

דקה 39: גול! 0:1 לנאפולי! מריו רוי בעט כדור חזק לכיוון רחבת ה-5 שפגע בהגנת אוניון וניתז לעבר מתאו פוליטאנו ולרשת של הגרמנים.

דקה 45+7: כדור חופשי של יוסיפ יוראנוביץ' פגש את הקורה של אלכס מרט בבעיטה האחרונה למחצית הראשונה.

מתאו פוליטאנו חוגג יחד עם מאמן נאפולי רודי גרסיה
שער במזל, אך היתרון שייך לנאפולי. פוליטאנו חוגג עם גרסיה | רויטרס

דקה 52: גול! אוניון ברלין השוותה ל-1:1! דויד פופאנה ניצל חיסרון הגנתי אצל נאפולי ומקרוב הכניע את מרט.

דויד פופאנה אוניון ברלין
שוויון חשוב, ישיגו נקודה היסטורית? פופאנה | רויטרס

ריאל סוסיאדד – בנפיקה 1:3

בשנתיים שעברו בנפיקה נעצרה רק ברבע גמר ליגת האלופות, אבל העונה היא תסיים את שלב הבתים בבושת פנים אחרי הפסד רביעי ברציפות והדחה מוקדמת. השער המצמק של רפא סילבה אמנם העניק גול ראשון העונה לפורטוגלים במפעל, אך הבאסקים שלטו והיו דומיננטים לאורך רוב המשחק. מיקל מרינו העלה את סוסיאדד ליתרון בדקה השישית ומיקל אויארסבאל הכפיל תוך חמש דקות. מרינו כבר חגג צמד, אבל השער נפסל, ובדקה ה-21 אנדר ברנצ'אה כבש שער מופלא בפתיחה מוחצת. בראיס מנדס יכול היה לרשום תוצאה היסטורית (29), אך הבעיטה שלו מהנקודה הלבנה הלכה לעמוד של אנטולי טרובין. זה הספיק למארחת שעלתה לשמינית הגמר, בזכות ניצחון של אינטר על רד בול זלצבורג. בנפיקה עדיין עם הזדמנות להישאר בתמונה למקום השלישי. אירוע מכוער נרשם במהלך המחצית השנייה כשאוהדי בנפיקה השליכו אבוקות מכיוון יציע החוץ העליון אל עבר הקהל הבאסקי, כשחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) של המועדון הגיב כי "הקהל של בנפיקה בושה".

מיקל מרינו לצד מיקל אויארסבאל ריאל סוסיאדד
צמד שערים מהיר עם יתרון משכנע. מרינו ואויארסבאל | GettyImages

מהלך המשחק

דקה 6: גול! ריאל סוסיאדד עלתה ל-0:1! כדור שהורחק לא מספיק טוב על ידי הגנת בנפיקה הגיע לאייהן מוניוז שבעט לא טוב, אבל הראש של מיקל מרינו דחק פנימה את הכדור לרשת של הפורטוגלים.

דקה 11: גול! 0:2 לריאל סוסיאדד! טעות קשה של בנפיקה עלתה לה בשער השני של המארחת כשמיקל אויארסבאל התגבר על ניקולאס אוטמנדי ובקלות הכניע את אנטולי טרובין.

דקה 15: מרינו כבר חגג צמד אחרי עוד חור בהגנה הפורטוגלית ודחיקה מקרוב, אבל הפעם הקשר הספרדי נעזר בידו והשער נפסל.

דקה 21: גול! 0:3 לריאל סוסיאדד! אנדר ברנצ'אה זרק את ז'ואאו נבס ובעט כדור חד לחיבורים של טרובין בביצוע נהדר.

דקה 29: אוטמנדי הכשיל את אויארסבאל ברחבה ואנתוני טיילור הצביע על הנקודה הלבנה. בראיס מנדס ניגש לבעוט, אבל הכדור שלו פגש את הקורה והיתרון נותר 0:3.

אנדר ברנצ'אה ריאל סוסיאדד
הוסיף את השלישי. ברנצ'אה | אימג'בנק GettyImages

דקה 49: גול! בנפיקה צימקה ל-3:1! מסירה של אוטמנדי מצאה את רפא סילבה פנוי והפורטוגלי כבש מקרוב את השער המצמק.

במחזור החמישי של שלב הבתים בליגת האלופות, נאפולי תתארח אצל ריאל מדריד, בעוד אוניון ברלין אצל בראגה. ריאל סוסיאדד תפגוש את רד בול זלצבורג כשבנפיקה תארח את אינטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי