על רקע האלימות הגואה: "תקדים מסוכן" עומד להיקבע בליגת האלופות

play
אוהדי לאנס ואוהדי סביליה במשחק ליגת האלופות | GettyImages, CRISTINA QUICLER/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.12 07:22

"ללא התרעה מוקדמת או זמן להגיב", שר הפנים הצרפתי הודיע שאוהדי סביליה לא יורשו להגיע למשחק בלאנס. הקבוצה הגישה ערעור דחוף, מאמן לאנס: "איך נסתדר באולימפיאדה אם אנו לא יכולים לארח 300 אוהד סביליה?"

קבוצות: סביליה לאנס
(גודל טקסט)

סערה לפני משחק ליגת האלופות בין לאנס לסביליה מחר (שלישי). הקבוצה הספרדית הכריזה אמש על הגשת תלונה רשמית לאופ"א, על רקע הודעת שר הפנים הצרפתי ז'ראלד דרמאנין שלא תורשה כניסת קהל חוץ למשחק, בהמשך להחלטה דומה שהתקבלה בנוגע לליגה המקומית אחרי שאוהד נאנט נדקר למוות מחוץ לאצטדיון בתחילת החודש.

אלא שדבריו של דרמאנין הגיעו יומיים בלבד לפני המשחק, מבלי שסביליה תקבל התרעה כלשהי מראש, לא מהרשויות הצרפתיות ולא מאופ"א. המועדון האנדלוסי מסר אתמול בהודעה: "אנו משתפים פעולה עם ממשלת ספרד במטרה לבטל את האיסור, בייחוד מאחר שאוהדים רבים כבר הזמינו טיסות וסידורי נסיעות למשחק. אנו מאמינים שהאוהדים שלנו מקבלים יחס לא הוגן ונקבע תקדים מסוכן לגבי נסיעות קהל למשחקי חוץ במדינות אחרות. מה שקרה נעשה ללא הודעה מוקדמת ולמעשה גם ללא זמן שיאפשר לנו להגיב".

היום הוסיפו בסביליה: "פתחנו בהליך דחוף בשיתוף פעולה עם ארגון האוהדים הלאומי בצרפת. אנו מקווים להגיע לפתרון בהקדם האפשרי, אבל לא פוסלים שאחד כזה יושג בשעות הקטנות של הלילה. סביליה מודעת בקושי להפוך את החלטות הממשל הצרפתי, אבל תשקיע את כל מרצה כדי שהאוהדים שלנו יוכלו להגיע למשחק".

אוהדי סביליה
מקופחים. אוהדי סביליה | אימג'בנק GettyImages, Fran Santiago

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, מאמן לאנס פרנק הייזה הודה כי גם הוא לא מרוצה מההחלטה בנוגע לאוהדי היריבה: "אני מצטער על ההחלטה, בעיקר בגלל שזה קרה כל כך מאוחר. איך נסתדר באירוח המשחקים האולימפיים בקיץ אם אנחנו לא יכולים לארח 300 אוהדים של סביליה? זו בעיה גדולה".

סביליה מדורגת אחרונה בבית ב' ורחוקה שלוש נקודות מלאנס. במפגש הראשון הן נפרדו ב-1:1, כך שהספרדים עדיין יכולים להשיג את המקום השלישי ולנשור לליגה האירופית, אם ינצחו מחר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי