לכל השדים והרוחות: מנצ'סטר יונייטד הודחה מאירופה

play
שחקני מנצ'סטר יונייטד מאוכזבים | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום, 11.12 07:18

השדים האדומים הפסידו 1:0 לבאיירן מינכן משער של קומאן וסיימה במקום האחרון בשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה אחרי 18 שנים. פ.צ. קופנהאגן ניצחה 0:1 את גלאטסראיי ועלתה לשמינית הגמר, גלוך בישל בהפסד 3:1 לבנפיקה שהעפילה על חשבונה לליגה האירופית

(גודל טקסט)

המחזור השישי והאחרון של שלב הבתים בליגת האלופות קבע עולות נוספות בדמותן של פ.צ. קופנהאגן ונאפולי, כאשר מנצ'סטר יונייטד הפסידה לבאיירן מינכן וסיימה במקום האחרון בבית א' עם הדחה כואבת מאירופה. גם רד בול זלצבורג ואוסקר גלוך, שבישל לראשונה בליגת האלופות, הפסידו 3:1 לבנפיקה שהספיק לקבוצה הפורטוגלית בדרך לליגה האירופית על חשבונם.

הבטיחו עלייה לשמינית הגמר:

באיירן מינכן ארסנל פ.ס.וו איינדהובן ריאל מדריד ריאל סוסיאדד אינטר אתלטיקו מדריד לאציו בורוסיה דורטמונד מנצ'סטר סיטי ר.ב. לייפציג ברצלונה פ.צ. קופנהאגן נאפולי

קינגסלי קומאן באיירן מינכן
בדרך לשלב בתים מושלם ולהדיח את יונייטד. קומאן | אימג'בנק GettyImages

מנצ'סטר יונייטד – באיירן מינכן 1:0

18 שנים עברו מאז הפעם האחרונה בה מנצ'סטר יונייטד סיימה את שלב הבתים של ליגת האלופות במקום האחרון, אפילו ללא הכרטיס מהמקום השלישי לליגה האירופית. בעת ההגרלה, קשה היה להאמין שהקבוצה של אריק טן האח תעקוף את באיירן מינכן בפסגת הבית, אך לכל הפחות תסיים במקום השני כשיש גם את פ.צ. קופנהאגן וגלאטסראיי. עם הגרלה נוחה וניצחון בודד על אלופת דנמרק, יונייטד שיחזרה את "ההישג" ההיסטורי עם הפסד נוסף, הפעם לאלופת גרמניה, והודחה לראשונה מאז עונת 2020/21. השדים האדומים התקשו מול ההרכב החזק שהעלה תומאס טוכל וקינגסלי קומאן (71) עשה את ההבדל כשהכניע את אנדרה אונאנה. העונה הרעה של יונייטד המשיכה עם עוד רגע מביך באירופה, דניאל פרץ היה על הספסל ויקווה לדקות בשלב הנוקאאוט. הפעם היחידה בה מנצ'סטר יונייטד סיימה במקום האחרון בשלב הבתים הייתה בעונת 2005/06, אז ניצחה רק משחק אחד בבית עם ויאריאל, בנפיקה וליל – סיימה פעמיים ב-0:0 נגד הספרדים, ניצחה 1:2 את הפורטוגלים והפסידה להם באותה התוצאה ומול הצרפתים סיימה ב-0:0 והפסידה 1:0.

דקה 71: גול! 0:1 לבאיירן מינכן! קינגסלי קומאן לא התקשה בתוך רחבת יונייטד המפורקת ומול אנדרה אונאנה הכניע את שוער השדים האדומים והרחיק אותם משמעותית מהמשך דרכם באירופה העונה.

פ.צ. קופנהאגן – גלאטסראיי 0:1

פ.צ. קופנהאגן הצליחה להעפיל לשלב הנוק אאוט של ליגת האלופות רק פעם אחת עד היום, בעונת 2010/11 שאז סיימה במקום השני בבית עם ברצלונה, פנאתינייקוס ורובין קאזאן. הערב היא העפילה בפעם השנייה בתולדותיה ובצורה מרשימה הרבה יותר, כאשר הקדימה את גלאטסראיי ומנצ'סטר יונייטד ורק באיירן מינכן סיימה לפניה וכמובן עלתה ביחד איתה לשמינית הגמר. קופנהאגן ידעה שניצחון יעלה אותה שלב והיא השיגה את מבוקשה הודות לשער של לוקאס לראגר שדחק מקרוב בדקה ה-58. לראגר גם יכול היה לסיים כגיבור הטרגי כי בדקות 85 ו-90 ספג שני כרטיסים צהובים והורחק, אולם התוצאה לא השתנתה והוא יחסר מהמשחק הראשון בשמינית הגמר, אבל פ.צ. קונפהאגן תהיה שם. גלאטסראיי שאם הייתה מנצחת היתה מעפילה על חשבונה, סיימה שלישית בבית ותמשיך לליגה האירופית.

דקה 58: גול! 0:1 לקופנהאגן! אלופת דנמרק בהתקפה קלה הגיעה לרחבה הטורקית, כשמסירת רוחב מצאה את לוקאס לראגר שמקרוב דחק את היתרון של המארחת. כרגע, קופנהאגן בשמינית הגמר!

לוקאס לראגר פ.צ. קונפהאגן
התקרבו לשמינית. לראגר | אימג'בנק GettyImages

פ.ס.וו איינדהובן – ארסנל 1:1

התותחנים הבטיחו את המקום הראשון והמשחק עבורם היה לפרוטוקול בלבד, כך שמיקל ארטטה עלה בהרכב משני למדי. אדי אנקטייה כבש בדקה ה-42 עבור סגנית אלופת הפרמיירליג, אך היתרון החזיק 8 דקות בלבד עד שיורבה ורטסן השווה בדקה ה-50 וחילק את הנקודות בין שתי העולות לשמינית הגמר מבית ב'.

לאנס – סביליה 1:1

כמעט שלושה חודשים אחרי שהשתיים נפרדו ב-1:1 בספרד, הן נפגשו למשחק שיכריע מי מהן תסיים במקום השלישי ותמשיך לליגה האירופית. שיאנית הזכיות בליגה האירופית רצתה להתנחם בזרועות המפעל האהוב עלייה, אך בדקה ה-63 פרזמיסלאב פרנקובסקי דייק מהנקודה הלבנה וקירב את לאנס להישאר במקום השלישי. בדקה ה-78 סרחיו ראמוס קיבל הזדמנות להחזיר את האנדלוסים לתמונה, אך בריס סמבה זינק נהדר והשאיר את הרשת נקייה. הבלם הוותיק קיבל מצב נוסף אחרי זינק מוקדם של השוער הצרפתי, והפעם הצליח לדייק והשאיר את הדקות האחרונות מותחות במיוחד. דווקא אחרי שראמוס פספס מתוך הרחבה, אנג'לו פולגיני סגר את הסיפור בתוספת הזמן (90+6) והעלה את לאנס לליגה האירופית. סביליה סיימה במקום האחרון בשלב בתים מאכזב במיוחד.

בן וייט ארסנל לצד מאורו ג'וניור פ.ס.וו איינדהובן
חלוקת נקודות בבית הראשון שננעל. וייט ומאורו ג'וניור | אימג'בנק GettyImages
שחקני אוניון ברלין חוגגים עם קווין פולאנד
הימם את הבלאנקוס. פולאנד | רויטרס
חוסלו חוגג עם שחקני ריאל מדריד
חזרו לעניינים. חוסלו | אימג'בנק GettyImages

אוניון ברלין – ריאל מדריד 3:2

הבלאנקוס הגיעו לבירת גרמניה במטרה להשיג עוד שלב בתים מושלם מול אוניון החלשה שרק ניצחון שלה בשילוב הפסד של בראגה לנאפולי היה מעלה אותה לליגה האירופית, ובדקה ה-44 לוקה מודריץ' נעצר אצל פרדריק רונאו מהנקודה הלבנה, וכעבור שלוש דקות (45+2) קווין פולאנד כבר פינטז על המקום השלישי עם יתרון מדהים. חוסלו הגיב עם צמד (61 ו-72) נגיחות ואלכס קארל (85) קבע שוויון דרמטי, אך דני סבאיוס (89) הגיב מהר וקבע ניצחון שישי ומאזן מושלם לריאל.

דקה 44: החמצת פנדל לריאל מדריד! לוקה מודריץ' בעט רע, פרדריק רונאו הדף מעולה והשאיר את המארחת במשחק.

דקה 45+2: גול! 0:1 לאוניון! טעות קשה של דייויד אלאבה שלא הצליח להרחיק, וקווין פולאנד ניצל זאת ומקרוב בעט לרשת של קפה את היתרון המדהים של הגרמנים.

דקה 61: גול! ריאל מדריד השוותה ל-1:1! רודריגו הרים לחוסלו שהתגבר על השמירה הגרמנית ונגח לרשת את השוויון של הבלאנקוס.

דקה 72: גול! ריאל מדריד הפכה ועלתה ל-1:2 בברלין! חוסלו השלים צמד, שוב עם נגיחה, הפעם מבישול של פראן גרסיה.

דקה 85: גול! אוניון ברלין השוותה ל-2:2! אלכס קראל ניצל איבוד כדור של ברהים דיאס ובעט מקצה הרחבה לפינה הרחוקה עם שוויון גדול.

דקה 89: גול! 2:3 לריאל מדריד! בעיטה של דני סבאיוס מקצה הרחבה פגעה בשחקן הגנה של אוניון והכניעה את רונאו בדרך לרשת.

נאפולי – בראגה 0:2

שלושה הפסדים רצופים לריאל מדריד, אינטר ויובנטוס נעצרו כשאלופת איטליה הבטיחה רשמית את המקום השני בדרך לשמינית הגמר. סרדאר סאצ'י הבקיע שער עצמי בדקה התשיעית ו-ויקטור אוסימן חזר לעצמו בדקה ה-33 עם השני של נאפולי שלא התקשתה מול בראגה שהתספקה במקום השלישי והכרטיס לליגה האירופית.

דקה 9: גול! 0:1 לנאפולי שהתקרב לשמינית הגמר! ג'ובאני די לורנצו עם מסירת הרוחב שפגעה בסרדאר סאצ'י שבעט בטעות לשער של בראגה והכדור עבר את הקו עם יתרון איטלקי.

דקה 33: גול! 0:2 לנאפולי! נתן דהר קדימה ומצא במסירת רוחב את ויקטור אוסימן שמקרוב דחק את השני של אלופת איטליה.

שחקני נאפולי חוגגים
התקרבה לשמינית. נאפולי | רויטרס
שחקן זלצבורג אוסקר גלוך מאוכזב
המסע יימשך בליגה האירופית? גלוך | רויטרס
אנחל די מריה בנפיקה
יתרון מנקודת הקרן. די מריה | אימג'בנק GettyImages

אינטר – ריאל סוסיאדד 0:0

סגנית אלופת אירופה ידעה שרק ניצחון יעלה אותה על חשבון הקבוצה הבאסקית שהחזיקה בהפרש שערים טוב ממנה, אך סימונה אינזאגי בחר לעלות עם הרכב משני ולא הצליח למצוא את הרשת עם תיקו מאופס ששם את סוסיאדד בפסגת הבית לקראת הגרלת שמינית הגמר. אינטר הסתקפה במקום השני ותקווה ליריבה חלשה יותר בהמשך.

זלצבורג – בנפיקה 3:1

אכזבה ענקית לרד בול זלצבורג ואוסקר גלוך. אלופת אוסטריה והקשר הישראלי שלה היו תלויים בעצמם וידעו שרק הפסד בשני שערים ומעלה יוביל להדחתם מאירופה – ואחרי שכבר צימקו ל-2:1, ספגו בדקה ה-90+2 וסיימו את דרכם האירופית לעונה זו. בנפיקה, שבמחזור הקודם נגד אינטר שמטה יתרון של שלושה שערים ורק אז השיגה בסך הכל את הנקודה הראשונה שלה בקמפיין אחרי שנתיים מדהימות שבהן הגיעה לרבע הגמר, ידעה שעבורה מדובר בקמפיין כושל כך או אחרת, אבל לפחות היא הצילה במעט את כבודה ותמשיך לליגה האירופית בזכות השער שכבש ארתור קבראל בתוספת הזמן – דקה אחרי שעלה מהספסל בניסיון להציל את המולדת. לפניו היו אלו אנחל די מריה שהבקיע היישר מנקודת הקרן בדקה ה-32 ורפא סילבה בדקה ה-45+1, אבל זלצבורג חזרה בדקה ה-57 אחרי שאוסקר גלוך בישל ללוקה סוצ'יץ', שכבש בבעיטה מחוץ לרחבה. הישראלי מסיים את הקמפיין עם שני שערים ובישול, לצערו שלו ושל קבוצתו יתמקדו כעת אך ורק בליגה האוסטרית.

דקה 32: גול! 0:1 לבנפיקה! אנחל די מריה עם כדור קרן שהסתובב ונכנס לרשת. כרגע, הפורטוגלים זקוקים לשער נוסף על מנת לעלות לליגת האירופית על חשבון הקבוצה של אוסקר גלוך.

דקה 45+1: גול! 0:2 לבנפיקה! די מריה הפעם על תקן המבשל עם מסירת עומק לרפא סילבה שבנגיעה הכניע את השוער ובשלב הנוכחי בנפיקה מעל זלצבורג בדרך לליגה האירופית.

דקה 57: גול! זלצבורג צימקה ל-2:1! גלוך עם פעולה טובה על הקו מצא את לוקה סוצ'יץ' שבעט כדור חד לפינה ונכון לעכשיו הישראלי וקבוצתו בליגה האירופית.

דקה 90+2: גול! 1:3 לבנפיקה שבדרך לליגה האירופית! מהלך יוצא מן הכלל של הפורטוגלים עם מסירה ארוכה שהגיעה לרחבת זלצבורג, כדור רוחב לארתור קבראל שעם העקב כמעט רשמית הדיח את זלצבורג מאירופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי