דה בראונה כבש ובישל פעמיים, 1:3 למנצ'סטר סיטי בקופנהאגן

play
קווין דה בראונה, שחקן מנצ'סטר סיטי | GettyImages
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 13.2 05:32

הבלגי שב להרכב אחרי שזכה למנוחה בליגה ובדקה ה-10 הבקיע, לאחר מכן פירגן לסילבה (45+1) ולפודן (90+2) ואלופת אירופה השיגה מקדמה משמעותית בשמינית גמר האלופות. מאטסון (34) רק איזן זמנית

(גודל טקסט)

קווין דה בראונה חסר למנצ'סטר סיטי כמעט כל העונה, נפצע בחודש אוגוסט וחזר רק לפני מספר שבועות, אבל מאז הוא בלתי ניתן לעצירה – וכל אירופה צריכה לחשוש מהאלופה המכהנת של ליגת האלופות. הערב (שלישי) באצטדיון פארקו בדנמרק הוא כבש בפתיחה, בישל לברנרדו סילבה ולפיל פודן והסיטיזנס ניצחו 1:3 את פ.צ. קופנהאגן והשיגו מקדמה משמעותית לקראת גומלין שמינית גמר ליגת האלופות בחודש הבא.

בשבת בניצחון נגד אברטון, דה בראונה רק עלה מהספסל כאשר לוח התוצאות עוד הראה 0:0, אבל הערב חזר להרכב והעלה את מאזנו לשבעה בישולים ושני שערים בשבעת משחקיו הראשונים מאז התאושש מהפציעה. ארלינג הולאנד, כוכב נוסף שרק חזר מפציעה לאחרונה, עדיין ללא שער בליגת האלופות בשנת 2024.

קווין דה בראונה, שחקן מנצ'סטר סיטי
קווין דה בראונה, שחקן מנצ'סטר סיטי | אימג'בנק GettyImages

הסיטיזנס החלו את שמינית הגמר בסערה וכבר בדקה ה-10 הבלגי מצא את הרשת בביצוע חכם. הבעיה של סיטי היא ההגנה, היא כבר ספגה העונה בליגת האלופות שלושה שערים יותר מאשר בכל העונה שעברה והפעם זה קרה לה כי השוער אדרסון ביצע שגיאה ענקית שניצל עד תום מנגוס מאטסון בדקה ה-34. עם זאת, עוד לפני ההפסקה דה בראונה בישל לברנרדו סילבה (45+1) והוא סיפק בישול נוסף גם בתוספת הזמן של המחצית השנייה, בדקה ה-90+2, אז פיל פודן נעץ את המסמר השלישי וקבע 1:3 לאלופת אירופה שצפויה ב-6 במרץ בביתה להבטיח את ההעפלה לשלב שמונה האחרונות. פפ גווארדיולה יקווה שגם הפציעות של ג'ק גריליש וברנרדו סילבה שהוחלפו לא חמורות מדי.

בכל הנוגע למארחת, פ.צ. קופנהאגן שבה למעמד 16 האחרונות לראשונה מאז 2010/11, אבל אם לא די בפערי הרמות, בין השאר העובדה שהליגה הדנית בפגרה כבר מעל חודשיים הייתה בעוכריה וכנראה שבחודש הבא תסתיים דרכה האירופית לעונה זו.

ארלינג הולאנד, חלוץ מנצ'סטר סיטי
הולאנד לא כבש, אבל סיטי השיגה את המקדמה שלה לגומלין | אימג'בנק GettyImages

הרכבים

פ.צ. קופנהאגן: קמיל גרבארה, דניס ואברו, סקוט מקנה, קווין דיקס, אליאס ילרט, מגנוס מאטסון (ג'ורדן לארסון, 81), רסמוס פאלק, דיוגו גונסאלבש (אוסקר הוילונד, 70), מוחמד אליונוסי, ויקטור קלאסון אנדראס קורנליוס, 55), אליאס אצ'ורי (כריסטיאן סורנסן, 81).

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, נתן אקה, רובן דיאס, ג'ון סטונס, קייל ווקר, רודרי, ברנרדו סילבה (מתאוס נונס, 76), ג'ק גריליש (ז'רמי דוקו, 21), קווין דה בראונה, פיל פודן, ארלינג הולאנד.

קווין דה בראונה, שחקן מנצ'סטר סיטי
קווין דה בראונה, שחקן מנצ'סטר סיטי | רויטרס
שחקן מנצ'סטר סיטי קווין דה בראונה כובש נגד פ.צ. קופנהאגן
עם הרגל זה כבר סיפור אחר. הבלגי בועט כדור מושלם לפינה הרחוקה | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 3: דה בראונה כמעט שלא מאיים על השער עם הראש, אבל אחרי ההרמה של אקה הוא התרומם מצוין, נגח לפינה הרחוקה ולא מצא את המסגרת.

דקה 10: גול! 0:1 למנצ'סטר סיטי. פודן בכדור חכם מצא את דה בראונה, שמזווית קשה בעט כדור מושלם לפינה הרחוקה – כזה שגרבארה לא הספיק להגיב לו והיה מדויק ממש על הסנטימטר.

דקה 21: גריליש נפצע ובמקומו עלה ז'רמי דוקו.

דקה 30: ניסיון וירטואוזי יוצא דופן של הולאנד, שעלה למעין מספרת בתוך רחבת החמש בניסיון לאיים על השער אחרי הרמה לא מספיק טובה של דוקו, אבל הכדור התעופף הרחק מהשער.

ארלינג הולאנד, חלוץ מנצ'סטר סיטי
ארלינג הולאנד, חלוץ מנצ'סטר סיטי | אימג'בנק GettyImages
שחקני פ.צ. קופנהאגן חוגגים נגד מנצ'סטר סיטי
מאטסון מן העבר השני ניצל שגיאה של אדרסון כדי להשוות בבכורה | רויטרס

דקה 34: גול! קופנהאגן חזרה ל-1:1. אדרסון שגה ומסר כדור פשוט היישר לרגלו של אליונוסי שהניסיון שלו נבלם על ידי דיאס, אבל מאטסון בהופעת הבכורה בקבוצה הניף את הרגל ומכ-18 מטר בעט כדור עוצמתי שנעצר רק ברשת.

דקה 39: הזדמנות טובה של הדנים להשלים מהפך מהיר, אך הפעם מאטסון בעט רע מאוד מעל השער.

דקה 45+1: גול! השני של סיטי. הפעם דה בראונה על תקן המבשל לברנרדו סילבה, שכמעט מאותה עמדה שכבש הבלגי הקפיץ כדור חכם לפינה הרחוקה.

דקה 54: דה בראונה אילץ את גרבארה למתוח איברים כדי להדוף את הבעיטה שלו לקרן.

שחקן מנצ'סטר סיטי ברנרדו סילבה
דה בראונה עם עוד מסירת אומן, סילבה עם סיומת גדולה | אימג'בנק GettyImages

דקה 60: אקה ירד נמוך ועם הראש הקדים את קורנליוס ומנע מהדנים הזדמנות כיבוש ודאית.

דקה 63: הולאנד מצא את המסגרת לראשונה, אבל ממרכז הרחבה נגח כדור היישר לידיו של השוער.

דקה 69: דוקו ניסה לסובב לחיבורים הרחוקים, גרבארה שוב התעופף והדף.

דקה 77: הולאנד ממשיך לנסות להבקיע, עכשיו נגיחה שלו הסתיימה עם כדור במשקוף ורק קרן.

פיל פודן, שחקן מנצ'סטר סיטי
נעץ את המסמר האחרון. פיל פודן | רויטרס

דקה 87: כדור חופשי מסוכן לזכות סיטי מכ-18 מטר, הכדור של דה בראונה לא היה חזק מספיק כדי להכניע את השוער.

דקה 90+2: גול! סיטי סוגרת עניין כבר במשחק הראשון? אחרי שתי החמצות גדולות של הולאנד, המטווח המשיך והסתיים בשער קל של פיל פודן, שנהנה גם הוא מבישול של דה בראונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי