ארסנל מחפשת רבע גמר ראשון באלופות מאז 2010, והיא שוב מול פורטו

play
ספג שריקות בוז והחזיר עם שני בישולים. רייס | רויטרס
צפו: ארסנל המרשימה דרסה 0:5 את ברנלי, סאקה כבש צמד 02:43

התותחנים נמצאים בכושר שיא בליגה ויקוו לעבור בהצלחה את המשחק הראשון בשמינית הגמר אחרי שבע שנות היעדרות משלבי הנוקאאוט במפעל. לפני 14 שנה הפסידו בדרגאו, אבל דרסו בגומלין בדרך לשמונה הקבוצות האחרונות (רביעי, 22:00)

קבוצות: ארסנל פורטו
(גודל טקסט)

משחקי שמינית גמר ליגת האלופות יימשכו גם מחר (רביעי) כאשר באצטדיון הדרגאו תארח פורטו את ארסנל הלוהטת. הדרקונים לא הצליחו להעפיל לרבע גמר המפעל מאז 2020/21, ואם בשנה שעברה הייתה זו סגנית אלופת אירופה אינטר שעברה אותם בקושי רב עם 0:1 בסיכום המשחקים, הציפייה מהתותחנים היא לעבור שלב בצורה משכנעת הרבה יותר – גם אם הם נעדרו הרבה יותר שנים מהמעמד.

ארסנל נראית בשיאה במשחקים האחרונים וכידוע מתמודדת על אליפות הפרמיירליג זו השנה השנייה ברציפות, אבל בליגת האלופות זו הופעה ראשונה שלה בשלבי הנוקאאוט מאז 2016/17 – מאז השתתפה רק בליגה האירופית. יש לציין שהיא הודחה בשמינית גמר ליגת האלופות שבע עונות ברצף, למעשה לא הגיעה לרבע הגמר מאז 2009/10 – אבל היא צפויה לעשות זאת העונה, בוודאי אם תשוב מפורטו עם ניצחון. גם אם לא תנצח בדרגאו, בוודאי תיזכר ארסנל בעונת 2009/10 שבה כאמור העפילה בפעם האחרונה לרבע גמר ליגת האלופות, כי אז בשמינית היא הפסידה 2:1 בפורטוגל, אבל בגומלין מחצה 0:5 את פורטו.

לאנדרו טרוסאר ארסנל
חגיגת שערים נוספת של ארסנל. טרוסאר | אימג'בנק GettyImages

ארסנל בשבת הביסה 0:5 את ברנלי, קודם לכן רמסה 0:6 את ווסטהאם וכן ניצחה את ליברפול, נוטינגהאם פורסט בחוץ ונתנה חמישייה גם לקריסטל פאלאס – כל זה תוך חודש. למעשה כך היא עצרה רצף של שני הפסדי ליגה והדחה מהגביע האנגלי, אבל מאז הוכיחה את איכויותיה ובכושרה הנוכחי היא קוראת תיגר על כולן. בוקאיו סאקה הבקיע שני צמדים רצופים, גם מרטין אודגור ולאנדרו טרוסאר הבקיעו בשני המשחקים האחרונים וקאי האברץ שחזר להרכב גם כן מתחיל להוכיח שמיקל ארטטה לא סתם התעקש על רכישתו.

ארסנל תחסר גם במשחק בפורטוגל את אולכסנדר זינצ'נקו וגבריאל ז'סוס הפצועים, אך לסגל יחזור פאביו ויירה שנרכש מפורטו ביוני 2022. פורטו תחסר את המגן זאידו סאנוסי שנפצע בניצחון על אסטרלה בשבת, שקטע רצף של שני מחזורים ללא ניצחון שאפשר למוליכות בפורטוגל, בנפיקה וספורטינג להגדיל את יתרונן.

בוקאיו סאקה ארסנל
בוקאיו סאקה ארסנל | אימג'בנק GettyImages

הרכבים משוערים

פורטו: דיוגו קוסטה, ז'ואאו מריו, פפה, אוטביו, חורחה סאנצ'ס, פפה, אלן וארלה, ניקו גונסאלס, וונדרסון גאלנו, מהדי טארמי, אבנילסון.

ארסנל: דויד ראיה, בן ווייט, וויליאם סאליבה, גבריאל, יקוב קיביור, דקלן רייס, קאי האברץ, מרטין אודגור, בוקאיו סאקה, גבריאל מרטינלי, לאנדרו טרוסאר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי