טוכל הצהיר שלא יתפטר גם אם באיירן מינכן תודח מליגת האלופות

play
תומאס טוכל, מאמן באיירן מינכן | GettyImages
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 4.3 07:16

הבווארים צריכים למחוק 1:0 מהמשחק הראשון כדי לחלוף על פני לאציו ולהעפיל לרבע הגמר, המאמן נשאל אם יהיה זה משחקו האחרון: "לא מבחינתי". דה ליכט יחליף את אופמקאנו המורחק וסאנה בתמונת ההרכב, האיטלקים יעצרו את רצף ההפסדים? (שלישי, 22:00)

(גודל טקסט)

באיירן מינכן ספגה ביום שישי שוויון דרמטי מפרייבורג בדקה ה-87, יומיים אחר כך באייר לברקוזן ניצחה והפער ביניהן צמח ל-10 נקודות כשנותרו 10 מחזורים לסיום הבונדסליגה. לכן, בהנחה שיקרה הבלתי ייאמן ולברקוזן תזכה באליפות הראשונה בתולדותיה, לבאיירן שכבר הודחה גם מהגביע בצורה מביכה בידי זארברוקן מהליגה השלישית, נותר להיאבק על ליגת האלופות – ורק ניצחון יעלה אותה לרבע הגמר.

במשחק הראשון לפני שלושה שבועות ניצחה לאציו 0:1 באולימפיקו, אחרי שדאיו אופמקאנו הורחק בכרטיס אדום וצ'ירו אימובילה קבע את תוצאת המשחק מהנקודה הלבנה. המשמעות היא שבאיירן צריכה לנצח בשביל לשמור על הסיכוי להעפיל לשלב שמונה אחרונות – ניצחון בהפרש של שער אחד יגרור את המשחק להארכה, תיקו או הפסד לאיטלקים ידיח את באיירן מהמפעל וסביר שיחרוץ את גורל המאמן תומאס טוכל.

למסיבת העיתונאים התייצב טוכל יחד עם הבלם מתייס דה ליכט, שנשאל על מעמד המאמן והבהיר: "אנחנו עדיין בעיצומה של העונה ואני לא חושב על מה יקרה בסיומה. זו לא עונה קלה, אבל אני מרוצה בבאיירן מינכן ואחרי פציעה ארוכה אני כשיר ומרגיש טוב. המאמן מקבל את ההחלטות ואני עומד לרשותו, רוצה לשחק כמה שיותר ולעזור לקבוצה. אני לא צריך לנתח את המאמן, גם אנחנו השחקנים אחראים למצב ואנחנו לא עושים עבודה טובה אם מדברים על החלפת מאמן. אנחנו כולנו בזה ביחד ונצא מזה יחד".

תומאס טוכל, מאמן באיירן מינכן
תומאס טוכל | GettyImages

לאחר מכן דיבר טוכל, שנשאל אם יהיה זה משחקו האחרון כמאמן הקבוצה – מה שבהחלט עשוי לקרות אם באיירן תודח מליגת האלופות: "לא מבחינתי, אבל אני לא יכול לדבר בשם אחרים. אני רק יכול לומר שאין אדם שרוצה יותר ממני לנצח מחר".

לסגל של טוכל צפוי לשוב לירוי סאנה, שנעדר נגד פרייבורג: "הוא משחק עם כאבים כבר תקופה ארוכה, אבל אתמול ערך אימון מלא ואם יצליח להתאמן גם היום, הוא יהיה בסגל ויוכל לשחק", הוסיף המאמן שיחסר את אופמקאנו המורחק שאותו יחליף את דה ליכט שישחק לצד קים מין-ג'ה בהגנה. לעומת המשחק הקודם ברומא, צפויים לעלות כמגנים אלפונסו דייויס ויוזואה קימיש, שיחליפו את מזראווי הפצוע וגריירו.

מן העבר השני, לאציו של מאוריציו סארי העפילה לנוקאאוט בליגת האלופות בפעם השלישית, אבל לא מוכנה לוותר על ההעפלה לרבע הגמר לאור התוצאה הטובה שהשיגה במשחק הראשון, בייחוד לנוכח העובדה שמאז הניצחון בשמינית הגמר הפסידה שלושה משחקים בליגה האיטלקית, ניצחה אחד בלבד וצנחה למקום התשיעי – ביום שישי הפסידה בביתה 1:0 למילאן משער בדקה ה-88. עם זאת, לאציו תקווה לשמור על המאזן הנפלא שלה באירופה, לפיו העפילה ב-12 מ-13 מפגשי הנוקאאוט האחרונים שערכה בכל המסגרות אחרי שניצחה במשחק הראשון.

שחקן לאציו, צ'ירו אימובילה
"הפלופ של דורטמונד, צ'ירו אימובילה, הכריע" | אימג'בנק GettyImages, Danilo Di Giovanni

הרכבים משוערים

באיירן מינכן: מנואל נוייר, יוזואה קימיש, קים מין-ג'ה, מתייס דה ליכט, אלפונסו דייויס, אלכסנדר פבלוביץ', לאון גורצקה, ג'מאל מוסיאלה, תומאס מולר, לירוי סאנה, הארי קיין.

לאציו: איבן פרובדל, אדם מארושיץ', אלסיו רומאניולי, מריו חילה, אלסעיד הוסאי, מתאו גנדוזי, לואיס אלברטו, דנילו קטאלדי, פליפה אנדרסון, מתיאה זקאני, צ'ירו אימובילה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי