ציון 3: בפריז קטלו את קיליאן אמבפה אחרי משחק הנפל

play
שחקני ברצלונה חוגגים על רקע קיליאן אמבפה | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.4 04:07

הכוכב הגדול קיבל את הציון הכי נמוך ב"לאקיפ" שקונן על חוסר התעוזה שלו: "העדיף מסירות קלות במקום לערער את ברצלונה". והיה גם שחקן שקיבל ציון 2

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

ערב של כוכבים היה בפארק דה פראנס – על הדשא וביציע הכבוד – אבל בסופו יצאו הפריזאים מאוכזבים. פריז סן ז'רמן הפסידה הערב (רביעי) 3:2 לברצלונה במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות ותצטרך מהפך בעוד שישה ימים במונז'ואיק כדי להשאיר את חלום הזכייה ההיסטורית בחיים. קיליאן אמבפה, שרוצה לעזוב עם התואר האירופי הנכסף, סיים ערב מאכזב עם שני איומים בלבד על השער וכמעט ללא השפעה, כשהוא נסגר נהדר על ידי חברו לנבחרת ז'ול קונדה שקיבל עזרה מרונאלד אראוחו ומפאו קובארסי בן ה-17. וכשהוא בערב כזה, אלופת צרפת מפסידה לראשונה מאז תחילת נובמבר ואחרי רצף של 27 משחקים בכל המסגרות.

הפרשן דניאל ריולו תלה את האשמה במאמן לואיס אנריקה: "הוא עושה הפתעות? זו הפתעה של ביצת קינדר! כל יום השחקנים פותחים ביצה ומגלים היכן הם ממוקמים. איך אפשר להוסיף אינטנסיביות כשיש לך שחקנים שלא משחקים בעמדות שלהם? גם הם היו מופתעים מזה. הם גילו על המערך הזה וההרכב הזה בארוחת הבוקר. מישהו יכול להסביר למה זה נועד? אני שואל כבר חצי שנה. מתי זה עבד? אין 6 בהרכב הזה. אם אתה שם את ויטיניה כ-6, אין אף קשר התקפי. אני אומר את זה כבר חצי שנה, השחקנים לא מנוצלים בצורה הטובה ביותר. אמבפה אוהב לשחק כ-9, אתה לא יכול לשים אותו בעמדה הכי מתאימה לו? הוא טוב כ-9!".

שחקני ברצלונה חוגגים עם אנדראס כריסטנסן, קיליאן אמבפה מאוכזב
שחקני ברצלונה חוגגים עם אנדראס כריסטנסן, קיליאן אמבפה מאוכזב | רויטרס

אלא שעם כל הכבוד ללואיס אנריקה, מי שחמק מאחריות על כר הדשא היה בעיקר קיליאן אמבפה. הכוכב הגדול של פריז סן ז'רמן אומנם החל את המהלך שהביא לשער של דמבלה, אבל היה אנמי מאוד וב"לאקיפ" ביקרו אותו על כך שהוא לא ניסה ליזום כמעט שום דבר.

העיתון קונן על חוסר יכולתו לספק תצוגה מכריעה, והדגיש את ההשפעה שציפו ממנו אך לא באה לידי ביטוי. אמבפה תואר כ'לא מאוד מסוכן' לאורך כל המשחק והואשם בבחירה תכופה במסירות קלות במקום לערער את ההגנה של ברצלונה ולנסות לעבור ולאתגר את קונדה ואראוחו. אמבפה קיבל ציון 3, כמו גם השוער שלו דונארומה שהיה אשם בשער הראשון של ראפיניה.

אבל הם לא השחקנים שקיבלו את הציון הכי גרוע. ב"תואר" הזה "זכה" לוקאס בראלדו. הבלם הברזילאי הצעיר, שלא הצליח להסתדר עם רוברט לבנדובסקי וניצל מאדום יותר מפעם אחת, קיבל את הציון המעליב 2. מי שקיבל את הציון הגבוה ביותר במשחק היה, באופן לא מפתיע, ראפיניה כובש הצמד עם 8/10 וקצת אחריו לבנדובסקי עם 7. מי שקיבל את הציון הכי נמוך בבארסה היה סרג'י רוברטו עם 4 בלבד, בעוד שז'ואאו קאנסלו, פרנקי דה יונג ולאמין ימאל קיבלו ציון 5.

המספרים

* ברצלונה עלתה שלב ב-40 מ-42 המקרים הקודמים בהם ניצחה בחוץ במשחק הראשון בשלב נוקאאוט אירופי. היא כשלה רק מול קלן ב-1980 (הפסד 4:0 בבית אחרי 0:1 בגרמניה בסיבוב השני של גביע אופ"א) ומול מץ ב-1984 (הפסד 4:1 בבית אחרי 2:4 בצרפת בסיבוב הראשון של גביע המחזיקות)

* פריז סן ז'רמן מעולם לא עברה מפגש נוקאאוט באירופה אחרי שהפסידה בבית במשחק הראשון. זה קרה שש פעמים ובכל המקרים היא כשלה.

* זו הפעם הראשונה שברצלונה כבשה שלושה שערים במשחק חוץ בשלב נוקאאוט מאז 2015, כשניצחה 1:3 עם לואיס אנריקה על הקווים את פ.ס.ז' באותו אצטדיון.

* אנדראס כריסטנסן, שחגג היום 28, הוא שחקן ברצלונה הראשון אי פעם שכובש שער ביום הולדתו. מאז סימונה אינזאגי בשנת 2000, כשחקן ולנסיה, לא היה שחקן שכבש בליגת האלופות ביום הולדתו בשלבי ההכרעה (מרבע הגמר ואילך).

* לאמין ימאל הפך לשחקן הצעיר ביותר שמופיע בשלב רבע גמר ליגת האלופות, בגיל 16 ו-272 ימים. הוא עקף את ריאן שרקי, ששיחק עם ליון מול באיירן מינכן ברבע הגמר לפני ארבע שנים, כשהיה בן 17 ויומיים.

* ראפיניה הוא הראשון שכובש את שער הבכורה שלו בליגת האלופות בשלב רבע הגמר, מאז יאיא טורה באפריל 2008 (לרשת שאלקה).

* ראפיניה חגג את הצמד הראשון שלו במדי ברצלונה (בהופעה ה-80 בכל המסגרות). הוא השחקן הראשון שכובש צמד במשחק נוקאאוט של הקבוצה בליגת האלופות מאז ליאו מסי בחצי גמר 2019 מול ליברפול.

לואיס אנריקה מאמן פריז סן ז'רמן
לואיס אנריקה מאמן פריז סן ז'רמן | אימג'בנק GettyImages, Franco Arland

התגובות

לואיס אנריקה סיכם את המפגש עם האקסית, אותה הוביל לזכייה בליגת האלופות ב-2015: "היה לנו משחק טוב מול קבוצה חזקה מאוד. בפיגור 1:0 היו לנו ספקות, הם לא איבדו כדורים ושיחקו מצוין. הצלחנו להפוך את המשחק בפתיחת המחצית השנייה, אבל הם חזרו והבקיעו גם את השער השלישי. נגיע לברצלונה עם תשוקה רבה. מבחינתנו זה יהיה גמר. יש לי ביטחון מלא בקבוצה שלי".

הקפטן מרקיניוס, שהפך לשיאן ההופעות של פריז סן ז'רמן, אמר בסיום: "תוצאה הגיונית? אני לא חושב. מי שציפה למשחק קל, לא מכיר את ברצלונה הזו. התחלנו יותר מדי פתוח ובסופו של דבר אלו הפרטים הקטנים שעשו את ההבדל. גול מהקרן, גול מטעות במסירה. המאמן עשה התאמות חשובות מאוד, אבל לא הקפדנו מספיק ונענשנו. אנחנו צריכים לשים לב למסירות השוער שלהם שיוצרות מתפרצות, הם שברו את הקווים שלנו במסירה אחת. אנחנו מודעים ליכולות שלנו, ניצחנו אצל ריאל סוסיאדד ועכשיו עלינו לעשות בדיוק אותו דבר בברצלונה".

המגן נונו מנדש: "שיחקנו טוב, אבל גם הם הצליחו לבצע מהפך והפסדנו את המשחק. יש עוד הזדמנות להפוך את היוצרות בשבוע הבא. נצטרך לעבוד במשך השבוע, התוצאות יקבעו. יש לנו קבוצה טובה, אנחנו רגועים. זה עוד לא נגמר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי