"הערב ששינה הכל": פתאום אמבפה "חולם להניף את הגביע כפריזאי"

play
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | GettyImages, FRANCK FIFE/AFP
"אם יש קבוצה שיכולה לאבד פעמיים 10 הפרש, זו מכבי תל אביב של קין" 48:03

פ.ס.ז' חגגה את "הנקמה המושלמת" אחרי שהשלימה מהפך היסטורי בברצלונה, הכוכב שכבש צמד התרגש, נשא נאום פטריוטי ולפתע גם המתיחות עם לואיס אנריקה נעלמה, אך הוא עדיין רוצה לעזוב. דמבלה שיבח את המאמן: "טקטיקה מושלמת", ויטיניה התמוגג: "אף אחד לא האמין בנו"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

שש פעמים הפסידה פריז סן ז'רמן את המשחק הראשון בבית בשלב נוקאאוט אירופי, ובכל שש הפעמים הודחה. אמש (שלישי) היא ניפצה את הסטטיסטיקה בניסיון השביעי, עם 1:4 ענק בברצלונה שמחק את ההפסד 3:2 מלפני שישה ימים ושלח אותה לחצי גמר ליגת האלופות, בו תפגוש את דורטמונד שחגגה מהפך מרשים משלה עם 2:4 על אתלטיקו מדריד.

אלופת צרפת, שנמצאת כמובן בדרך לעוד אליפות ותשחק גם בגמר הגביע מול ליון, שמרה על חלום הטרבל ומקווה להניף את התואר האירופי לראשונה בתולדותיה. זו יכולה להיות פרידה מושלמת מבחינת קיליאן אמבפה, שאחרי האכזבה במשחק הראשון פיצה הערב עם צמד ונותר במפעל. "הנקמה המושלמת", קראו הכותרות בצרפת.

את דורטמונד פגשה פ.ס.ז' כזכור מוקדם יותר העונה במסגרת שלב הבתים, אז ניצחה 0:2 בבית וסיימה ב-1:1 בגרמניה. בששת המפגשים בין הקבוצות, היא הפסידה רק פעם אחת: 2:1 בשמינית הגמר ב-2020, אבל בגומלין תיקנה עם 0:2 ביתי והמשיכה משם עד לגמר הראשון בתולדותיה, בו הפסידה 1:0 לבאיירן מינכן בליסבון. גם הפעם הצרפתים יארחו את הגומלין.

לואיס אנריקה הגדיר זאת בתור "הערב ששינה הכל". "ידענו שאפשר להפוך את הקערה על פיה, גם אם רבים לא השאירו לנו סיכוי. אתה תמיד מקווה לערב אחד שישנה הכל, וזה מה שקרה הערב. לדעתי, רק האוהדים שלנו האמינו שזה אפשרי".

המאמן הוסיף: "אני גאה מאוד ב-12 הדקות הראשונות שלנו, עד השער שספגנו. הראינו מה אנחנו רוצים לעשות כאן. אמנם ספגנו, אבל התעשתנו מיד ועשינו הכול טוב יותר מברצלונה. הכול השתנה כמובן אחרי האדום, מאותו רגע זה היה מסובך יותר מבחינתם. השחקנים שלי הראו הרבה תשוקה ואופי. לא קל לשחק מול קבוצתי לשעבר שחשובה לי כל כך, אבל אני מקצוען. עשיתי את העבודה שלי. אני מקווה שזה לא יקרה שוב. עכשיו נתחיל להתכונן לחצי הגמר".

על אמבפה, שהגיע ל-48 שערים בליגת האלופות ועלה למקום התשיעי בכל הזמנים, אמר: "הוא מנהיג, מההתחלה עד הסוף. כשהקבוצה מרגישה ששחקן כזה חשוב מוכן לסחוף אותנו איתו… אני שמח מאוד עבור כל השחקנים שלי, ארצה לציין הפעם את ויטיניה, אבל גם את עוסמאן דמבלה".

כאשר נשאל האם יש סיכוי שהכוכב יישאר, המאמן צחק: "בואו נחכה לשמוע אותו. זה כמו משפט. עד שאמבפה ידבר, אני על תקן של עד".

קיליאן אמבפה, פריז סן ז'רמן
על גג העולם. אמבפה | אימג'בנק GettyImages, Jean Catuffe

אמבפה, מצידו, נראה נרגש מאוד בסיום, ונשא נאום פטריוטי. "מהיום הראשון שהצטרפתי למועדון הזה, חשתי גאווה עצומה. יש רגעים טובים יותר ופחות, ולפעמים הגאווה הזו קצת נפגעת. אבל בשורה התחתונה, אין יותר מיוחד מאשר לייצג את המועדון הזה, את עיר הבירה של המדינה שלי, בה גדלתי. כפריזאי, מדהים לחוות ערב כזה".

אמבפה הוסיף: "החלום הכי גדול שלי הוא לזכות בליגת האלופות עם פ.ס.ז'. ניצחנו קבוצה גדולה הערב, וננסה להגיע ולוומבלי. הערב שיחקנו כמו קבוצה אמיתית, זה יום ענק עבור המועדון. ביום כאלה, אני עוד יותר גאה להיות חלק מהמועדון הזה. הניצחון מוקדש גם לאוהדים שליוו אותנו לכאן ודחפו אותנו לאורך כל המשחק".

לסיום נשאל הכוכב אם הניצחון עשוי לשנות את החלטתו בכל הנוגע לעזיבתו בקיץ, ככל הנראה לטובת ריאל מדריד, והשיב באופן נחרץ: "לא, לא".

עוד בנושא

הצד השני של הרמונטדה: פ.ס.ז' בחצי הגמר אחרי 1:4 ענק בברצלונה ציוני דרך היסטוריים: המספרים מאחורי הניצחון של פ.ס.ז' על ברצלונה חלק משחקני ברצלונה בכו, צ'אבי: "העונה נגמרה בגלל טעות שיפוט" ניימאר הגיב בבוטות למחמאות על אמבפה: "מוצ* ביצים" זאביצר בישל פעמיים וכבש את ה-2:4, דורטמונד בחצי גמר האלופות

עוסמאן דמבלה, שכבש בשני המשחקים וגם סחט את הפנדל שהשלים את המהפך בסיכום המפגשים אחרי שספג קללות ובוז מאוהדי האקסית, נבחר לאיש המשחק ואמר: "כולנו האמנו, גם אחרי ההפסד 3:2. לא הרמנו ידיים, ידענו שנוכל להבקיע כאן. היה שינוי גדול מצד כולם, עבדנו טוב כל השבוע עם המאמן. הטקטיקה שלו הייתה מושלמת. למרות הספיגה המוקדמת, לא נתנו לזה להפיל אותנו. המשכנו להאמין".

ויטיניה: "השער שלי? התחושה הייתה נפלאה, חלמתי על זה זמן רב. אנחנו בחצי הגמר, מדהים מה שעשינו. אנחנו מאושרים. חוץ מהאוהדים שלנו, אף אחד לא האמין בנו. גם אחרי השער שספגנו, המאמן אמר לנו שננצח את המשחק בזכות המנטליות שלנו. נשארנו קרי רוח ועשינו את זה. מה לואיס אנריקה הביא? הוא מדהים, הוא תרם לנו המון. טקטית, מנטלית, בדרך בה הוא מדבר איתנו. הוא מאמן אדיר".

ויטיניה שחקן פריז סן ז'רמן
חלם על שער כזה. ויטיניה | אימג'בנק GettyImages, FRANCK FIFE/AFP

נשיא המועדון, נאסר אל חלאיפי, אמר ל-RMC בסיום: "זה נפלא, חיכינו לרגע הזה. אנחנו מועדון גדול ורוצים להגיע רחוק ככל האפשר. מתחו עלינו הרבה ביקורת, אבל הייתי בטוח מאוד שאנחנו מוכנים לרגע הזה. ליגת האלופות היא קשה, הפרטים הקטנים מכריעים. דיברתי עם לואיס אנריקה לפני המשחק ואמרתי לו שאני רוצה שנעפיל שלב, יש לי ביטחון מלא בו. אני רוצה להודות גם לאוהדים, הם נתנו לנו תחושה ביתית. אלה האוהדים הטובים בעולם. אנחנו מייצגים את כל צרפת וגאים בזה. חצי גמר ליגת האלופות, יהיה קשה. נתכונן היטב, המאמן מכיר טוב מאוד את דורטמונד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי