"כולם חשבו שאנחנו מתים, אבל ריאל מדריד אף פעם לא מתה"

play
ויניסיוס, שחקני ריאל מדריד | אימג'בנק GettyImages, Alex Livesey - Danehouse
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 17.4 02:46

אנצ'לוטי התמוגג מאופי הברזל של קבוצתו בליגת האלופות, הפעם אחרי דו-קרב פנדלים מול סיטי: "השחקנים אמרו לי שננצח, לונין אמר לי שיעצור". השוער קיבל ציון 10: "גיבור על". בלינגהאם: "רגעים קסומים, הכל בזכות האופי"

(גודל טקסט)

שוב היא עושה את זה: ריאל מדריד עלתה אמש (רביעי) לחצי גמר ליגת האלופות אחרי 3:4 דרמטי על מנצ'סטר סיטי בדו קרב פנדלים ו-1:1 בתום 120 דקות. לאחר ה-3:3 המשוגע במדריד, הבלאנקוס עלו ליתרון מוקדם מרגלי רודריגו (13) וירדו לבונקר מפואר. אלופת אירופה היוצאת תקפה בחמת זעם והשיגה 18 קרנות במשחק הזה לעומת 1 של מדריד. אלא שקווין דה בראונה השווה רק בדקה ה-76 והבלאנקוס השיגו את מטרתם להחזיק מעמד עד דו קרב הפנדלים שבו אנדריי לונין עצר בעיטות של ברנרדו סילבה ומתאו קובאצ'יץ'. אנטוניו רודיגר כבש את הפנדל המכריע ונתן את האות לחגיגות בשחור.

"מדריד הזו משוגעת!!! לחצי הגמר בפנדלים!!!", קראה הכותרת ב"מארקה". באתר המדרידאי גם העניקו לאנדריי לונין ציון 10 וכתבו: "גיבור, הוא נגע בתהילה, משחק ענק שלו. הוא לקח את הערב הקסום שלו לדו קרב הפנדלים בו הוא עצר שתי בעיות. הופעה בלתי נשכחת שגם טיבו קורטואה היה חותם עליה. הוא עשה הכול כדי להחזיק את מדריד בתמונה ועצר בעיטות בכל הצבעים: גבוהות, שטוחות, מקרוב ורחוק. הוא התחפש לגיבור על, במשחק שיכול לשנות את הקריירה שלו".

"אני מותש", אמר גיבור הערב לונין, "זו פעם ראשונה שלי במשחק כזה. התכוננו לפנדלים. במשחק כאלה צריך לסבול, אתה לא תמיד יכול להיות עדיף על היריבה שלך, אבל זו היתה חוויה גדולה".

שחקני ריאל מדריד חוגגים
בדרך לזכייה מספר 15? שחקני ריאל | רויטרס

קרלו אנצ'לוטי המאושר סיכם ואמר: "פנדלים זה תמיד הימור, אבל סמכתי על השחקנים שלי, הם אמרו לי שאנחנו הולכים לנצח, לונין אמר לי שהוא הולך לעצור בעיטות ובסוף כולם צדקו. ראינו עם ריאל מדריד הזו פעמים רבות בעבר, שהיא עושה דברים להם אף אחד לא מצפה. בפנדלים היינו משוכנעים שנעבור. כולם חשבו שאנחנו מתים אבל לא אני – כי ריאל מדריד אף פעם לא מתה".

פדה ואלוורדה, שנבחר למצטיין במשחק, אמר: "כולם עשינו עבודה גדולה. כל הכבוד ללונין, אחרי המשחק ביקרו אותו על מהלך שיכול לקרות לכולם, אבל היום הוא הוכיח מי הוא באמת, והוא הוכיח שהוא יכול להיות שוער ריאל מדריד. ריאל מדריד תמיד כאן. סיטי אולי היתה עדיפה ומשחקת כדורגל טוב מאיתנו, אבל נלחמנו עד הסוף ועלינו לחצי הגמר".

נאצ'ו, שכבש את אחד הפנדלים, אמר בסיום: "אנחנו לא רגילים לסבול ככה. אבל הדבר היחיד שהיה חשוב הוא לוודא שאנחנו בחצי הגמר. הראינו עוד צד שלנו, הראינו שאנחנו יודעים להגן ולנצח. אנחנו ריאל מדריד. תמיד נלחמים עד הסוף".

ג'וד בלינגהאם התמוגג ואמר: "אפשר לנשום לרווחה, כי השקענו כל כך הרבה במשחק הזה. צריך לעבוד קשה מאוד כדי להכניע את סיטי, זה מדהים. אלה רגעי קסם והכל תלוי באופי. כולם שמרו על קור רוח".

ויניסיוס, שחקני ריאל מדריד
ויניסיוס, שחקני ריאל מדריד | אימג'בנק GettyImages, Alex Livesey – Danehouse

המספרים:

* ריאל מדריד לא הפסידה מעולם משחק בליגת האלופות שבו היא הובילה במחצית. המאזן שלה: 50 ניצחונות ו-7 תוצאות תיקו.

* מאז ההפסד לבאיירן מינכן בהארכה ב-2012, ריאל מדריד ניצחה בשש ההארכות האחרונות שלה בליגת האלופות.

* הבצורת של הולאנד מול ריאל מדריד: הנורבגי לא הבקיע בארבעת המפגשים שלו מול הבלאנקוס, אין לו אף רצף כזה מול קבוצה אחרת.

* שחקן של מאני טיים: כל 11 השערים האחרונים של קווין דה בראונה בליגת האלופות היו בשלבי הנוקאאוט. הוא מעולם לא כבש בשלב הבתים של המפעל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי