ההימור המושכל של לונין העלה את ריאל מדריד לחצי גמר האלופות

מנצ'סטר סיטי הייתה בשליטה מוחלטת כמעט לכל אורך 120 הדקות, אבל לדו קרב מהנקודה הלבנה חוקים משלו. הסיכון שלקח האוקראיני, הטיפ מקפה ונתוני העבר הוכיחו שזה לא היה כוחות

(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי שלטה באופן מוחלט בנעשה על כר הדשא אמש (רביעי) באצטדיון האיתיחד, אבל מצאה את עצמה רודפת כמעט לכל אורך 120 הדקות אחרי ריאל מדריד עד שהשיגה את שער השוויון, שהיה היחיד שלה במפגש ושגם אותו הבקיעה אחרי טעות ענקית של אנטוניו רודיגר.

בתוך ההארכה הסיטיזנס נאלצו להסתדר ללא ארלינג הולאנד שביקש להתחלף ונצפה מדדה החוצה, לאחר מכן גם לקווין דה בראונה אזלו הכוחות והוא פינה את מקומו ובתום 120 דקות ארוכות, הגיע דו קרב פנדלים כדי להכריע את זהות העולה לחצי גמר ליגת האלופות. ושם, גם עוד לפני הבעיטות, השליטה עברה לידי ריאל מדריד – וכך שיאנית הזכיות העיפה את אלופת אירופה.

אנדריי לונין, שוער ריאל מדריד
המהלך שהביא למפנה ולהעפלת ריאל מדריד לחצי הגמר | רויטרס

מנצ'סטר סיטי הייתה הראשונה לבעוט פנדל והיה זה חוליאן אלברס שהכניע את אנדריי לונין, אבל השוער האוקראיני, שעומד בין הקורות רק בעקבות פציעתו של טיבו קורטואה, יישר את הסטטיסטיקה בפנדלים הבאים.

עוד לפני שהחלו מנצ'סטר סיטי וריאל מדריד לבעוט את הפנדלים, אי אפשר שלא להתפעל מהנתונים של לונין בכל הנוגע לבעיטות מ-11 מטר: 22 בעיטות עונשין נבעטו לעברו במהלך הקריירה במהלך משחקים – לא כולל בעיטות הכרעה בתום הזמן החוקי – ומתוכן הוא הדף שמונה. הפנדל האחרון שהדף היה גם כן בליגת האלופות, בניצחון 0:3 על בראגה בנובמבר לאלברו דיאלו.

לעומתו, אדרסון הברזילאי דווקא הציב את מנצ'סטר סיטי בעמדת יתרון כאשר הדף את הבעיטה הראשונה של לוקה מודריץ', אבל לא הצליח להושיע בכל ארבע הבעיטות הבאות וגם במקרה שלו זה לא מפתיע: בפני 57 פנדלים ניצב אדרסון בקריירה והוא הדף שישה בלבד – האחרון שבהם אי שם במאי 2021 ופנדל לפני כן הוא מנע ב-1 במאי 2018. לונין עומד על 36 אחוזי הצלחה בפנדלים, ללא בעיטות הכרעה כאמור, בעוד אדרסון הציל 10 אחוז מהפנדלים שנבעטו לעברו.

אנדריי לונין, שוער ריאל מדריד
קפה ייעץ, לונין הימר וקלט | רויטרס

לונין הדף שני פנדלים רצופים, השלים את המהפך בבעיטות ההכרעה ולמעשה הוביל את ריאל מדריד לזכייה, אבל נקודת המפנה הייתה בפנדל הראשון שבעט ברנרדו סילבה. הפורטוגלי בגמר גביע הליגה ב-2019 ניצב מול קפה, השוער המחליף של ריאל מדריד כיום ובעבר בצ'לסי, ובעט פנדל לאמצע במהלך דו קרב. בשידור ניתן היה לראות את קפה מייעץ ללונין, שהקשיב להמלצה, הימר ופגע.

לונין לא נשאל על הייעוץ מקפה, אבל הודה בסיום: "היינו צריכים להמר על אחד הפנדלים והחלטנו לעשות זאת בבעיטה של ברנרדו סילבה, לכן נשארתי באמצע. התכוננתי לבעיטות של כל השחקנים ולשמחתי העבודה הקשה שלנו השתלמה. זו הפעם הראשונה שאני משחק 120 דקות ברמה ובאינטנסיביות כזו וזה היה קשה, אני מותש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי