פריז סן ז'רמן לא מודאגת: "בטוח שנעפיל לגמר ליגת האלופות"

play
שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבפה | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 1.5 04:13

במועדון משוכנעים שהם עדיין פייבוריטים מול דורטמונד, חרף פיגור 1:0. לואיס אנריקה: "בבית זה יהיה סיפור אחר לגמרי". חכימי הסכים: "נתקן בשבוע הבא". אמבפה פספס את האוטובוס לשדה התעופה, בצרפת חוששים שהרננדז ייעדר מהיורו

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

פריז סן ז'רמן העפילה לגמר ליגת האלופות לראשונה בתולדותיה בקיץ 2020, במהלך העונה שזכתה לכינוי "עונת הקורונה". היא כזכור נכנעה לבאיירן מינכן במשחק על התואר, אבל הדרך לשם בשלבי הנוקאאוט החלה מול בורוסיה דורטמונד. במשחק הראשון הגרמנים ניצחו בביתם 1:2, בגומלין כעבור שלושה שבועות ניימאר וחואן ברנאט כבשו ב-0:2 במשחק שנערך ללא קהל פארק דה פראנס והצרפתים עלו לרבע הגמר.

אמש (רביעי) בורוסיה דורטמונד שוב ניצחה בביתה את פריז סן ז'רמן במשחק נוקאאוט ושוב בהפרש של שער אחד בלבד – 0:1 משער של ניקלאס פולקרוג בדקה ה-36 שקירב את הצהובים שחורים לגמר ליגת האלופות הראשון שלהם מאז עונת 2012/13. פריז סן ז'רמן לעומת זאת מוצאת את עצמה בסיטואציה שלא קרתה לה מאז אותו מפגש בשמינית הגמר בשנת 2020 – היא נכנעה בהפרש של שער אחד בלבד במשחק החוץ והעבירה את ההכרעה לביתה. בעונה ההיא זה הסתיים בהעפלה לגמר, מה יהיה ביום שלישי בעיר האורות?

שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבפה
שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבפה | רויטרס

יש לציין שפריז סן ז'רמן עברה בהצלחה ארבעה מפגשים מתוך שישה שבהם הפסידה במפגש הראשון מחוץ לביתה בהפרש של שער אחד בלבד. עם זאת, בשביל לחלוף על פני הקבוצה של אדין טרזיץ', היא תצטרך להיראות הרבה יותר טוב מאשר הערב בזיגנאל אידונה פארק – בחצי הראשון היא כלל לא הצליחה לאיים על מסגרת השער של הגרמנים, במחצית השנייה כבר קיליאן אמבפה, אשרף חכימי ועוסמאן דמבלה רשמו החמצות גדולות.

בפריז סן ז'רמן חוששים מאוד מפציעתו של לוקאס הרננדז שנאלץ לנטוש את כר הדשא בדקה ה-42. כזכור, שחקן ההגנה כבר עבר מספר פציעות לא פשוטות לאורך הקריירה ובמונדיאל בקטאר בנובמבר 2022 קרע את הרצועה הצולבת. הרננדז ירד מיד לחדרי ההלבשה, שם חיכתה לו גם זוגתו שהגיעה לתמוך בו מקרוב באצטדיון בדורטמונד. הוא עשוי לעבור בדיקה בקרוב ובצרפת חוששים שייעדר כעת מהיורו. מי שנותר באצטדיון ופספס את האוטובוס של הקבוצה לשדה התעופה הוא אמבפה, שנבחר באקראיות לבדיקת סמים.

לוקאס הרננדז פריז סן ז'רמן
זוגתו חיכתה לו בחדר ההלבשה, בצרפת חוששים שייעדר מהיורו. הרננדז | GettyImages

לואיס אנריקה סיכם בסיום: "זה כדורגל, לפעמים הוא נפלא ולפעמים זה עובד אחרת. נצטרך לנתח את המצבים שהיו היום, כי הם לא הספיקו. זה היה משחק קשה, כולם ידעו שזה לא יהיה פשוט. זה חצי גמר ליגת האלופות. חדר ההלבשה קצת מבואס, במיוחד אחרי שמצאנו פעמיים את הקורה, אבל האוהדים דחפו אותנו וימשיכו גם בפריז. חייבים להודות ולהכיר באצטדיון המדהים הזה עם קהל שיודע לתמוך בקבוצה שלו".

המאמן הוסיף ואמר: "אני משוכנע שנעפיל, בבית יהיה סיפור אחר לגמרי, לא יהיה לנו מה להפסיד. לא נאבד כדורים בשבוע הבא, אנחנו רוצים לשמח את 50 אלף האוהדים שלנו, שלא יפסיקו לשיר".

לואיס אנריקה מאמן פריז סן ז'רמן
| אימג'בנק GettyImages

אחרי המשחק אמר חכימי: "בבית הסיפור יהיה אחר לגמרי. עם הקהל שלנו, באצטדיון שלנו, זה שונה. אני מאוד מאמין בקבוצה הזו ואתם ראיתם את המצבים שהגענו אליהם היום. אנחנו נתקן בשבוע הבא. אנחנו מאוכזבים מהתוצאה הערב, הגענו להזדמנויות שלא הצלחנו לנצל אותן וספגנו ממהלך שכל השבוע המאמן דיבר איתנו עליו, כך שהיינו צריכים להיות זהירים יותר".

הבלם והקפטן מרקיניוס הוסיף: "בבית שלנו אנחנו יכולים לעשות הרבה יותר. עלינו להיות יותר חדים בהגנה ובהתקפה ולהכריע את המפגש בבית שלנו. בדורטמונד תמיד קשה לשחק, אבל כבר התגברנו בעבר על הפסדים כאלה, במיוחד אצלנו בבית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי