טרזיץ' השלים מעגל. הומלס: "לא רואה סיבה שלא ננצח גם בגמר"

play
מאטס הומלס בורוסיה דורטמונד | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 7.5 05:35

דורטמונד חוגגת העפלה לגמר ליגת האלופות, המאמן התרגש: "הבנו שאנחנו יכולים להפתיע את כולם עד וומבלי". רויס התמוגג: "לא משנה איך ניצחנו, משנה שאני שוב בגמר עם הקבוצה שלי"

(גודל טקסט)

מבין שמונה העולות לשלב רבע גמר ליגת האלופות, לבורוסיה דורטמונד נתנו הכי פחות סיכויים להעפיל לגמר. לחצי הגמר היא עלתה עם ניצחון על אתלטיקו מדריד והערב (שלישי) היא העפילה לגמר ראשון מאז 2013, גם אז הוא היה באצטדיון וומבלי, רק שאז היא הפסידה 2:1 לבאיירן מינכן בתום דרמה גדולה. הערב, היא ניצחה 0:1 את פריז סן ז'רמן בגומלין בפארק דה פראנס, השלימה 0:2 בסיכום שני משחקי חצי הגמר והעפילה לגמר שוב אחרי 11 שנים, שם תפגוש את המנצחת מחר בין ריאל מדריד לבאיירן מינכן.

זאת ההפעלה השלישית בסך הכל לדורטמונד לגמר המפעל, אחרי שב-1997 היא זכתה עם ניצחון על יובנטוס וב-2013 כאמור, הפסידה לבאיירן. הומלס, בלם הקבוצה שכבש את השער היחיד במפגש הערב, נבחר לאיש המשחק בשבוע שעבר בגרמניה והערב שוב הצטיין וזכה בתואר. הוא היה בדורטמונד גם לפני 11 שנה, כמובן, ולמעשה העונה האחרונה שבה כבש בליגת האלופות בשלב הנוקאאוט הייתה ב-2012/13. עד היום, בדרך לגמר נוסף.

ב"קיקר" הגרמני החמיאו לבלם הגרמני ששוב היה הגיבור של דורטמונד: "איש הברזל סייע בהגנה ועם קרח בורידים כיכב בהתקפה".

הבלם אמר אחרי שריקת הסיום: "כבשתי במעט מדי משחקים בליגת האלופות בקריירה שלי, רק חמישה כאלה. עכשיו זה זמן טוב להוסיף עוד אחד. מאז המשחק השני של שלב הבתים, האמנו שאנחנו יכולים להעתלות בכל משחק, ואני לא רואה סיבה למה שלא ננצח גם בוומבלי עכשיו. לקחנו מהאווירה והאנרגיה של הפארק דה פראנס וניצלנו את זה לטובתנו".

מרקו רויס, בעונתו האחרונה בקבוצה, עלה מהספסל והתרגש בסיום מהעפלה נוספת לגמר, בה ינסה לעשות תיקון: "קשה לתאר מה אני מרגיש. אחרי יותר מעשר שנים, אני שוב בגמר עם דורטמונד. דמבלה וחכימי היו מהירים מאוד והקשו עלינו. אף אחד לא ישאל מחר איך ניצחנו את המשחק. מחר לא ישנה שהם בעט לקורה. מה שמשנה זה שבורוסיה דורטמונד שוב בגמר. אף אחד לא ראה את זה קורה, זה פשוט מדהים".

מרקו רויס חוגג עם אוהדי בורוסיה דורטמונד
כמה שמגיע לו. רויס עם הקהל | רויטרס

בתקשורת הגרמנית שיבחו את ההעפלה של הקבוצה הגרמנית והיללו את אדין טרזיץ': "בעונה שעברה הוא הפסיד את האליפות בארבע הדקות האחרונות של הליגה, עכשיו הוא פיינליסט בליגת האלופות. מגיע לו הרבה יותר קרדיט".

המאמן שצפה מהיציע כאוהד באליפויות של דורטמונד תחת יורגן קלופ, עכשיו העפיל לגמר וסיכם את ההישג המדהים: "לפני המשחק הראשון נגד פ.ס.וו איינדהובן בשמינית הגמר, דיברנו בפעם הראשונה כמה קצר המסע לגמר בלונדון יכול להיות. בזמנו, הרבה עדיין פקפקו. בעונה שעברה, הפסדנו את האליפות בבית במחזור הסיום. אני שמח שאנחנו יכולים להחזיר לאוהדים. התפתחנו בכל משחק ובסופו של דבר הבנו שאנחנו יכולים להיות הקבוצה שתפתיע את כולם. עכשיו אני מאוד שמח להיות בגמר עם הקבוצה שלי".

טרזיץ' הוסיף ואמר: "אם אני צריך למצוא מילה אחת לזה, היא תהיה גאווה. זה רגע מלא גאווה עבורנו. אני מאוד גאה בצוות, בקבוצה שלי, במועדון. החלום עדיין לא הסתיים. סבלנו הרבה, אבל הראינו שאנחנו מסוגלים לעשות את זה מול קבוצה עם חלק התקפי עוצמתי. שמרנו פעמיים על רשת נקייה וניצחנו את שני המשחקים בחצי הגמר. זה לא יאומן ויוצא מן הכלל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי