אמבפה הזיל דמעה, לואיס אנריקה ספג אש: "ה'גאון' לא מצא פתרון"

כוכב פריז סן ז'רמן שוב לא הורגש בחצי הגמר, בצרפת לעגו: "דמעות תנין". ביקורת חריפה נגד הספרדי ש"מאמן שלא מכירים עשה לו בית ספר", מרקיניוס: "נפלנו בפרטים הקטנים"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

במחזור הראשון של העונה בליגת האלופות, בספטמבר 2023, פריז סן ז'רמן ניצחה בביתה 0:2 את בורוסיה דורטמונד והחלה ברגל ימין את שלב הבתים. הערב (שלישי) היא שוב אירחה את דורטמונד בידיעה שכל ניצחון ימנע את הדחתה – אם תנצח בשער אחד תכפה הארכה לכל הפחות, אם תנצח בשני שערים ומעלה תעפיל לגמר ליגת האלופות בפעם השנייה בתולדותיה והראשונה מאז 2020. עם זאת, הייתה זו בורוסיה דורטמונד שניצחה בצרפת 0:1 את פריז סן ז'רמן ושבה לבמה הגדולה אחרי 11 שנה.

הפרשן דניאל ריולו ניצל את הכישלון כדי לחבוט מילולית במאמן לואיס אנריקה: "חווינו הרבה הדחות של פ.ס.ז' וברוב המקרים כעסתי. הערב אני לא כועס, אני מאוכזב. טרזיץ' הוא מאמן שלא מכירים, אבל הוא סופר חכם. הוא בחר בטקטיקה פשוטה וביצע אותה טוב מאוד. ה'גאון' על הספסל של פריז לא מצא פתרון. הלך הרוח בקבוצה השתפר ברגע שניקו את חדר ההלבשה בקיץ, אבל הקבוצה? המשחק? אני לא בא אליו בטענות, רק רוצה שאנשים יפסיקו לקרוא ללואיס אנריקה גאון. טרזיץ' לימד אותו שיעור בשני המשחקים. הוא גאון".

קיליאן אמבפה, שחקן פריז סן ז'רמן
"מאמן שלא מכירים עשה לו בית ספר". לואיס אנריקה מנסה לנחם את אמבפה | אימג'בנק GettyImages

מאטס הומלס, בלם בורוסיה דורטמונד, נבחר למצטיין המשחק בשבוע שעבר וכך גם היום אחרי משחק הגנתי משובח נוסף ומעל הכל שער ששלח את הצהובים שחורים בחזרה לגמר. הבלם והקפטן מרקיניוס אמר אחרי המשחק: "חסרה לנו יעילות. הם כבשו את שני השערים שלהם מקרנות ואנחנו לא התגוננו מספיק טוב. נפלנו על הפרטים הקטנים. יש הרבה מה לקחת מהעונה הזו, עשינו דרך ארוכה והתגברנו על מכשולים רבים. צריך לזכור שזה פרויקט חדש. רצינו להגיע לוומבלי בשביל הקהל והמשפחות שלנו, והיינו קרובים. אנחנו צריכים להישאר רגועים למרות ההדחה".

עוסמאן דמבלה וקיליאן אמבפה נצפו בוכים אחרי המשחק אחרי עוד עונה שהסתיימה באכזבה גדולה עבור אלופת צרפת בזירה האירופית, למרות השקעה של כשני מיליארד דולר ברכש מאז ההשתלטות הקטארית על הקבוצה ב-2011. אמבפה, כידוע, צפוי לעזוב בחודש הבא ולעבור לריאל מדריד, שם ינסה לזכות בליגת האלופות לראשונה. בצרפת לעגו לדמעה שהזיל בסיום וכינו זאת "דמעות תנין".

אחרי המשחק התראיין גם ויטיניה שאמר בקצרה: "לא קל לדבר כרגע, באמת נתנו הכול. אנחנו רוצים להודות לאוהדים שהיו נפלאים לאורך המשחק כולו. עשינו כל מה שאפשר, אבל זה לא הספיק".

פביאן רואיס הוסיף: "היינו שאפתניים מאוד במפעל הזה, נתנו הכול ולא הצלחנו. אנחנו צריכים להישאר עם ראש מורם. עצוב, אבל זה הכדורגל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי