"שוד בברנבאו!": הזעם בברצלונה, הנבואה של ראול והוידוי של הנרי

בברצלונה התקשו לעכל את ה"שער החוקי" שנפסל לטובת באיירן, הקפטן האגדי ניבא את המהפך וחלוץ העבר שיבח: "זה לא מזל. קוראים לזה 'ריאל מדריד', נקודה". התגובות לדרמה

(גודל טקסט)

עולם הכדורגל מתחלק הבוקר (חמישי) לשניים: מי שנפעם מעוד מהפך אדיר של ריאל מדריד, ומי שמתמקד דווקא בטעויות השיפוט שסייעו לה. כך, למשל, באופן לא מפתיע, בברצלונה עסקו למחרת ה-1:2 של הבלאנקוס על באיירן מינכן בדרך לגמר האלופות, במה שהוגדר כ"סקנדל שיפוט": שער חוקי כביכול שנפסל לבאיירן בתוספת הזמן, שיכול היה לקבוע 2:2 ולשלוח את המשחק להארכה, אחרי שהשופט שימון מרצ'יניאק שרק לנבדל, ועצר באופן תמוה מהלך של באיירן.

"זה תמיד השופט", כתבו ב"מונדו דפורטיבו". ב"ספורט" זעקה הכותרת: "אל הגמר, בצורה שנויה במחלוקת", כולל טענה ל"שוד בברנבאו" ול"סקנדל לטובת ריאל, שוב". בתחנת הטלוויזיה "OnzeTV3" אמרו: "הסקנדל של מרצ'יניאק ייזכר במשך שנים", גם השדרים בתחנת הרדיו הקטלאנית "RAC1" נשמעו המומים ונסערים, וטענו ש"זו טעות שתיכתב בדפי ההיסטוריה. זה בלתי יאומן".

שימון מרצ'יניאק שופט כדורגל לצד תומאס מולר מתייס דה ליכט באיירן מינכן
באיירן לא נרגעת, וגם ברצלונה. מרצ'יניאק | GettyImages

שחקן העבר רפאל ואן דר וארט, בכובעו כפרשן הוסיף על החלטתו של מרצ'יניאק: "השריקה הייתה מהירה מדי, אין בזה שום היגיון".

מיכאל באלאק, אגדת באיירן מינכן ופרשן כדורגל בהווה, הודה בסיום: "זה היה ברוטלי, הקבוצה הזאת עם האיצטדיון הזה יכולה לעשות היסטוריה ולהכריע הכל בשניות האחרונות. לא משנה מה הנסיבות, גם אם הייתה טעות, הם הצליחו לחזור. זה מועדון עם כריזמה אדירה, אפשר להרגיש את זה".

בצד השני של המתרס, יש מי שמתמקד באופי האדיר של ריאל, ששוב ניצחה בדקות האחרונות וגילתה ווינריות עם מהפך דרמטי. תיירי הנרי אמר בסיום ש"זה לא מזל, וזה גם לא עניין של החלטות שיפוט. קוראים לזה 'ריאל מדריד'. נקודה".

חוסלו חוגג צמד מנצח עבור ריאל מדריד
עוד סמל לווינריות. חוסלו חוגג | אימג'בנק GettyImages

גם ג'יימי קראגר התמקד בריאל, ולא בשופטים. "ריאל לא מפסיקה להדהים אותי", אמר, "הם עשו זאת שוב, וזה בלתי ייאמן. אם אתה עושה את אותו דבר פעם אחר פעם אחר פעם – כנראה שזה לא מזל".

ראול, הקפטן האגדי לשעבר של ריאל, ניבא את המהפך בעצמו. על פי אחד העיתונאים המדרידאים, חלוץ העבר אמר מיד אחרי השער של באיירן מינכן: "הם לא מבינים מה הם עשו לעצמם". אמר – וצדק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי