טוכל הסביר מדוע קיין יצא והגן על נוייר: "זו הפעם ה-10,001"

התקשורת הגרמנית לא ריחמה על מאמן באיירן מינכן, שחשף את הסיבה להוצאת החלוץ ברגעי ההכרעה. השוער הודה: "כבר ראינו את עצמנו בגמר"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן הייתה רחוקה דקות ספורות מניצחון שיעלה אותה לגמר ליגת האלופות על חשבון ריאל מדריד, וזה היה בעיקר בזכות מנואל נוייר. השוער סיפק מספר הצלות יוצאות דופן ושמר על הבווארים במשחק, בדקה ה-68 אלפונסו דייויס עקץ במתפרצת והגרמנים היו על סף ניצחון יוקרתי בסנטיאגו ברנבאו שהיה שווה כאמור את הכרטיס למעמד היוקרתי מכל בכדורגל האירופי. אלא שאז הגיעה הדקה ה-88.

נקודת המפנה בבירת ספרד הייתה כאשר דווקא מנואל נוייר, מצטיין המשחק עד אותו הרגע, שמט כדור שבעט ויניסיוס ג'וניור ממרחק, חוסלו הגיע ראשון לכדור החוזר ומקרוב קבע שוויון דרמטי. שלוש דקות אחר כך החלוץ שעלה מהספסל שוב הכניע את נוייר, הפעם מעמדה שלשוער לא היה שום סיכוי למנוע את המהפך והחגיגה הלבנה הגדולה החלה.

חוסלו, חלוץ ריאל מדריד כובש נגד באיירן מינכן
חוסלו מקדים את נוייר ומשווה. "זו הייתה הפעם ה-10,001" | אימג'בנק GettyImages

"אני חייב לומר שציפיתי לכדור קצת אחרת", אמר נוייר המאוכזב אחרי המשחק, "ציפיתי שהכדור יהיה קצת יותר לכיוון החזה, הכדור קפץ כי היה בור קטן וחוסלו הגיב מהר מאוד. זה לא משהו שהיה צריך לקרות וזה אכזרי מאוד. אנחנו מאוד מאוכזבים מההדחה הזו, באמת שאין לי מילים, כל מי ששיחק כדורגל בחייו יודע מה אני מרגיש כרגע. כבר ראינו את עצמנו בגמר".

מאמנו, תומאס טוכל, אמר בסיום: "כולנו מכירים אותו, יודעים מה הוא עשה ועבור מה הוא עובד. הוא היה מצוין לאורך המשחק ואז עשה טעות שלא תקרה לו שוב גם בעוד 100 שנים. שאלו אותי אם נוייר יכול לקלוט 99 כדורים כאלה מתוך מאה ועניתי שהוא יכול גם 10,000 מתוך 10,000. זו הייתה הפעם ה-10,001. אם יש מישהו שזה לא מגיע לו, זה 'מאנו'".

ביקורת רבה הופנתה לעברו של טוכל על החילופים שביצע ברבע השעה האחרונה – זה החל בהעלאת הבלם קים מין-ג'ה ששגה פעמיים בשבוע שעבר ואתמול שבר את הנבדל בשער האחרון, נמשך בהוצאת הארי קיין והסתיים בכך שהקבוצה נשארה ללא חילופים בדקות הסיום וללא אפשרות להגיב לנעשה על כר הדשא. באשר לחילוף של הארי קיין, שירד ממש לפני השוויון של הבלאנקוס, אמר טוכל: "הוא לא יכול היה להמשיך, סבל מכאבי גב. כל רביעיית ההתקפה ביקשה להתחלף".

הארי קיין באיירן מינכן
שוב נותר ללא כלום. הארי קיין | אימג'בנק GettyImages

בגרמניה לא ריחמו על טוכל למרות טענותיו על כך שהכוכבים ביקשו לרדת מכר מהדשא ואואן הארגריבס, שחקן עבר וכיום פרשן ברשת "TNT", אמר: "אסור לך להחליף את הארי קיין. זה אחד החילופים הכי גדולים שאני זוכר שראיתי במשחק כדורגל ברמות האלה. להוציא שחקן שהבקיע 44 שערים והוא אחד היציבים שיש?", תהה הארגריבס, שאף אמר במהלך השידור לפול סקולס בתגובה לשינויים "ריאל מדריד תבקיע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי