מי מאמן טוב יותר? ספרד בטירוף: "קרב המלכים בין פפ וזידאן"

זינדין זידאן ופפ גווארדיולה. "קרב המלכים" | Burak Akbulut/Anadolu Agency via Getty Images

התקשורת חסרת סבלנות לקראת הגומלין בין סיטי וריאל בעוד ארבעה ימים. "כשהספרדי עזב את ברצלונה הוא לא האמין שמישהו יתקרב להישגיו, ואז בא זיזו". השניים זכו יחד ב-21 תארים בחמש העונות האחרונות. כל המספרים

(גודל טקסט)

בעוד ארבעה ימים תארח מנצ'סטר סיטי את ריאל מדריד בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות אחרי ניצחון 1:2 בסנטיאגו ברנבאו. הרבה דברים השתנו בחמשת החודשים האחרונים, חוץ מדבר אחד: המצ'אפ המסקרן על הקווים. בספרד כבר לא יכולים לחכות. "אירופה חסרת סבלנות לקראת 'קרב המלכים'", נכתב בשער "מארקה" הבוקר. זינדין זידאן ופפ גווארדיולה נפגשים פנים אל פנים כשהמטרה היא אחת: להעפיל לרבע הגמר. מאז שהצרפתי מונה למאמן ריאל, הם זכו יחד ב-21 תארים. 11 לצרפתי ועשרה לספרדי. "כשפפ עזב את ברצלונה לאחר שחיקה בתום ארבע שנים, הוא לא האמין שמישהו יתקרב אליו. ואז בא זידאן".

עד לחודש פברואר הם מעולם לא התמודדו זה נגד זה. פפ החמיא לזידאן בשבוע החולף כשאמר: "כשחקן הוא היה 'וואו', ממש רציתי לשתף איתו פעולה אבל זה לא הסתדר. אני אוהב את מה שהוא עושה גם כמאמן". מדובר בקרוב גדול בין ההתקפה הטובה באירופה העונה – 102 שערי זכות של מנצ'סטר סיטי, אל מול ההגנה החזקה ביותר – 25 ספיגות בלבד.

אין ספק שפפ מאמן מנוסה יותר וכזה שהצליח יותר, אך זידאן מתגאה ברצף היסטורי עם שלוש זכיות בליגת האלופות אחת אחרי השנייה (2016-2018) כשהוא מעולם לא הפסיד בנוקאאוט. גווארדיולה אמנם זכה ב-29 תארים עד עתה, לעומת 11 של זידאן, אך הצרפתי זוכה בתואר בממוצע בכל 19 משחקים, לעומת 22 של הספרדי (בברצלונה, אגב, המאזן אפילו מאפיל על זיזו – פפ זכה ב-14 תארים, כשבממוצע הוא הניף גביע כל 18 משחקים).

שער ה"מארקה" | צילום מסך: "מארקה"

בספרד הציגו גרף עשיר והשוו בין כל הנתונים של צמד מאמני העל. בתקופה הראשונה שלו בריאל מדריד, עם כריסטיאנו רונאלדו, המאזן של זידאן עמד על 2.67 שערים בממוצע למשחק. כעת המספרים צנחו עד ל-2.4 שערים בממוצע למשחק, כשהרקורד של גווארדיולה עומד על 2.58 שערים למשחק. לספרדי יתרון גם בפן ההגנתי. הקבוצות של פפ סופגות 0.99 שערים בממוצע למשחק, וריאל ספגה 1.02 שערים בממוצע למשחק. גווארדיולה ניצח 73.8% ממשחקיו (74 הפסדים בלבד ב-639 משחקים), בעוד זידאן ניצח 67.14% ממשחקיו (26 הפסדים ב-210 משחקים).

"אין ספק שפפ שולט בתחרויות המקומיות", נכתב על הספרדי שזכה בשמונה אליפויות – שלוש בברצלונה מתוך ארבע שנים, שלוש בבאיירן מינכן ושתיים בסיטי בארבע שנים. זידאן, בשלוש עונות מלאות על הקווים, זכה בשתיים על חשבון ברצלונה. וכעת עומד בפני פפ מכשול – הוא צריך להדיח את זידאן שמעולם לא הפסיד בנוק אאוט. כמובן שפפ לא זכה בגביע עם האזניים הגדולות מאז 2011. מאז הוא גם לא העפיל לגמר.

ומה לגבי שאר המאמנים? ז'וזה מוריניו זכה כבר ב-25 תארים בקריירה אך השנים האחרונות היו קשות והסטטיסטיקה שלו נפגעה. הוא זוכה בתואר בממוצע בכל 37 משחקים. יורגן קלופ זכה בתשעה תארים ב-406 משחקים, אך הוא לא אימן את באיירן מינכן אלא עשה זאת בבורוסיה דורטמונד וכמובן בליברפול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי