הערכות: דיבאלה יפתח על הספסל, שצ'סני: "רונאלדו יעשה עוד נס"

פאולו דיבאלה מוחלף. יתחיל על הספסל? | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

יובה תארח את ליון עם הגב אל הקיר, באיטליה דווח כי החלוץ עדיין מתאמן בנפרד והמאמן לא יסכנו. היגוואין יפתח לצד רונאלדו. השוער החמיא: "אין לאף אחד ספק שהוא מסוגל לכבוש שלושער כמו אשתקד". וגם: המספרים

קבוצות: ליון יובנטוס
(גודל טקסט)

יובנטוס מגיעה לרגע האמת שלה העונה. אחרי שזכה, כצפוי, בסקודטו בפעם התשיעית ברציפות, אך נראתה חלשה בישורת האחרונה של העונה (שלושה הפסדים בארבעת המחזורים האחרונים), הביאנקונרי ינסו מחר (שישי) למחוק את הפיגור 1:0 נגד ליון מהמשחק בצרפת בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות. הגברת הזקנה, שחולמת על הגביע עם האזניים הגדולות מאז 1996, יכולה להיזכר במהפך הגדול שביצעה אשתקד כשנכנעה 2:0 בספרד לאתלטיקו מדריד אך הגיבה עם 0:3 ענק בטורינו. כריסטיאנו רונאלדו, עם שלושער ענק, היה חתום על ערב בלתי נשכח. השוער הפולני וויצ'ך שצ'סני משוכנע שזה יקרה שוב.

שצ'סני אמר ל"סקיי ספורטס" – "אנחנו חושבים רק על המשחק הזה. אני רואה קבוצה מוכנה, יש אווירה דומה לשנה שעברה לפני המשחק נגד אתלטיקו. אני יכולים לעשות את זה שוב. יש לנו מוטיבציית שיא. ליון נראית טוב פיזית, אנחנו יודעים שמדובר באתגר. יהיה קשה בלי הקהל, אבל אנחנו רוצים לשמח אותם".

על רונאלדו: "עוד שלושער של רונאלדו? אין לאף אחד ספקות לגבי זה שהוא מסוגל לעשות זאת שוב. כרגיל, ברגעים המכריעים הוא עושה את ההבדל ויכול לגרום לנס נוסף".

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו חוגג שלושער אשתקד. מסוגל לעשות זאת שוב? | Gettyimages

הגברת הזקנה תחסר בוודאות את דוגלאס קוסטה, סמי קדירה ומתיו דה שיליו הפצועים בעוד פאולו דיבאלה, שחקן העונה באיטליה, שנפצע במשחק האליפות נגד סמפדוריה,התאמן לבדו והלחיץ את גברת הקנה, אך עדיין יש אופטימיות לגבי שיתופו במשחק, אם כי כמחליף. במחזור הליגה האחרון שיחקה האלופה בהרכב משני. מתייס דה ליכט ולאונרדו בונוצ'י יחזרו ל-11 ויפתחו במרכז ההגנה. גם מיראלן פיאניץ' עשוי לפתוח וכמובן רונאלדו שהחמיץ את נעל הזהב.

עד עתה, בעשר הפעמים בהן יובנטוס שיחקה בשמינית הגמר היא המשיכה הלאה בשבעה מקרים לעומת שלוש הדחות. האחרונה שבהן הייתה נגד באיירן מינכן ב-2016. ב-15 הפעמים בהן יובה הפסידה 1:0 במשחק החוץ, היא הצליחה שמונה פעמים לעבור הלאה.

"משחק בסיכון גדול, הגיב על כף המאזניים ואולי בעיקר העתיד", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". המנהל המקצועי אמנם אמר שמשחק נוק אאוט לא מבטל עבודה של שנה שלמה אך באיטליה מעריכים שאם יובה תודח סארי לא ימשיך. עוד נכתב: "יותר מהמצב הגופני והפיזי – יובה צריכה להיות חזקה בפנים. בפן המנטאלי".

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, לאונרדו בונוצ'י אמר: "יובה שראינו אחרי הפגרה הראתה דברים טובים. השבוע היה לנו את המזל להתאמן ממש טוב. מחר נהיה חייבים לשחק כקבוצה ולתת 110%. לא כיף לשחק בלי האוהדים שלנו, נצטרך להיות יותר מרוכזים מהרגיל כדי להמשיך לליסבון". מאוריציו סארי הוסיף: "ננסה להכשיר את דיבאלה עד מחר בבוקר. כרגע הוא עדיין עובד עם הצוות הרפואי. כריסטיאנו מתאמן היטב, אתמול הוא כבש שער נהדר באימון. הוא שיחק הרבה משחקים בתקופה קצרה, נח מעט וחזר להתאמן במלוא העוצמה. ליון השתפרה מאוד והפכה לסולידית בהגנה, נצטרך לתת הופעה גדולה".

שחקני ליון חוגגים
שחקני ליון חוגגים. אל תזלזלו בהם | PHILIPPE DESMAZES/AFP via Getty Images

ליון, מנגד, סיימה את העונה בקול ענות חלושה עם המקום השביעי המאכזב, אך ברור שהיא תעשה הכל כדי לשמור על השער היקר של לוקה טוזאר מהמשחק הראשון. לאור אי חידוש העונה בצרפת, הקבוצה רשמה משחק רשמי אחד בלבד מאז מרץ, כשהפסידה לפריז סן ז'רמן בפנדלים בגמר גביע הליגה, אך היא בטוחה בעצמה. הבלם יוסוף קונה ייעדר והמגן קני טטה בספק. מוסא דמבלה, מלך שערי הקבוצה העונה עם 22 כיבושים – יחפש את שער הבכורה שלו במפעל, והגיע הזמן מבחינתה של ליון.

מצד אחד, הצרפתים עברו הלאה ב-18 מ-21 הפעמים בהן ניצחו במשחק הראשון בבית, אך מצד שני, בעשרת המשחקים האחרונים שלהם נגד יריבות מארץ המגף הם ניצחו רק פעמיים. חיזוק משמעותי לקבוצה הוא ממפיס דפאיי שסבל מפציעה קשה ואילולא פגרת הקורונה הכפויה לא היה חוזר לשחק. "יובנטוס מנוסה אבל בפורמט החדש כל קבוצה יכולה לנצח ואין פייבוריטיות. יש לנו קבוצה להוטה ואנחנו לא חוששים. אני מוכן, זה כל מה שיש לי לומר למען האמת!"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי