ותודה לווראן: סיטי הדיחה את ריאל ועלתה לרבע הגמר

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Simon Stacpoole/Offside/Offside via Getty Images

התכולים סיפקו הצהרת כוונות, גברו 1:2 על הבלאנקוס (2:4 בסיכום), עלו לשמונה האחרונות בליגת האלופות ויפגשו בשלב הבא את ליון. משחק בלהות לבלם הצרפתי, כששתי טעויות ענק שלו הובילו לשערים של סטרלינג וז'סוס

(גודל טקסט)

הצהרת כוונות. מנצ'סטר סיטי גברה הערב (שישי) 1:2 על ריאל מדריד (2:4 בסיכום) בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות באתיחאד, העיפה את הבלאנקוס מהמפעל והעפילה לרבע הגמר. התכולים לא הצליחו לזכות בשום תואר העונה ומתכוונים ללכת עד הסוף, כאשר ברבע הגמר מחכה להם יריבה נוחה מאוד על הנייר – ליון, שהדיחה את יובנטוס.

כל כך התגעגענו לליגת האלופות, ששבה אלינו היום אחרי חודשים של המתנה ארוכה וציפיות וללא ספק עמדה בהן. ריאל יוצאת סופר מאוכזבת מההתמודדות, אך הגיעה בפיגור 2:1 שספגה בסטנטיאגו ברנבאו אי שם בסוף פברואר, והסיכויים לא היו לטובתה. בטח לא כשהיא חסרה את הקפטן שלה סרחיו ראמוס שקיבל אדום במשחק הקודם בין הקבוצות. אדר מיליטאו החליף אותו בהרכב והיה נחשב ל'חוליה החלשה', אך הבלם שהיה פחות טוב הפעם היה רפאל וראן.

וכשאנחנו כותבים פחות טוב, אנחנו מתכוונים רע מאוד. הבלם הצרפתי סיפק משחק בלהות, כששתי טעויות ענק שלו הובילו לשערים של ראחים סטרלינג וגבריאל ז'סוס, שבסופו של דבר העלו את הסיטיזנס לשלב הבא. וראן היה נראה רע מאוד, מבוהל ולא הזכיר את היכולת המצוינת שמאפיינת אותו בדרך כלל. כעת אלופת ספרד סיימה רשמית את עונת 2019/20, תנוח מעט והעונה הבאה כבר מחכה לה בפתח. אגב, אדן הזאר חזר להרכב אחרי הפציעה והיה חלש מאוד.

רפאל וראן מאוכזב. קשים החיים בלי ראמוס | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images

סיטי פתחה את המשחק בלחץ גבוה, הקשתה על הנעת הכדור של הבלמים של ריאל – וזה השתלם לה מהר מאוד. בדקה התשיעית גבריאל ז'סוס לחץ את רפאל וראן בתוך רחבת הבלאנקוס, הבלם ביצע טעות נוראית, קריטית ולא אופיינית ואיבד לברזילאי. ז'סוס המשיך לראחים סטרלינג, שהמשיך בקלילות לרשת והעניק 0:1 מהיר. עם זאת, ריאל התאפסה אחרי השער והשתלטה על המשחק. בדקה ה-28 היא גם השיגה את השוויון, כשקארים בנזמה נגח לרשת אחרי בישול יפה של רודריגו.

המחצית השנייה סיפקה קצב נהדר. היא התחילה במומנטום של ריאל, אך לאט לאט סיטי השתלטה, הכתיבה את הקצב והייתה תחושה שהשער השני באוויר. בדקה ה-68 הוא גם הגיע, שוב, הודות לרפאל וראן. הבלם ניסה להחזיר את הכדור לאחור בנגיחה לעבר השוער שלו טיבו קורטואה, אך עשה זאת בצורה רשלנית וגבריאל ז'סוס הקדים את השוער הבלגי ובחדות אדירה שלח את הרגל ודחק את הכדור לרשת. מהרגע הזה, ריאל כבר נראתה כמו קבוצה שאין לה סיכוי והתוצאה נותרה בעינה עד לסיום.

זו הייתה הפעם הראשונה שזינדין זידאן הודח כמאמן בשלב נוקטטוט בליגת האלופות, שכן בכל העונות הקודמות שלו כמאמן ריאל מדריד – כשהוא ששיחק בצ'מפיונס ליג, הוא גם זכה במפעל. העונה זה כבר לא יקרה, אולי בעונה הבאה. ותודה לרפאל וראן.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Chloe Knott – Danehouse/Getty Images

הרכבים

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, פרננדיניו איימריק לאפורט, ז'ואאו קאנסלו, רודרי (ניקולאס אוטמנדי, 89), אילקאיי גונדואן, קווין דה בריינה, פיל פודן (ברנרדו סילבה, 67), ראחים סטרלינג (דויד סילבה, 81), גבריאל ז'סוס.

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דני קרבחאל (לוקאס ואסקס, 83), אדר מיליטאו, רפאל וראן, פרלאן מנדי, קאסמירו, טוני קרוס, לוקה מודריץ' (פדריקו ואלוורדה, 83), רודריגו (מרקו אסנסיו, 61), אדן הזאר (לוקה יוביץ', 83), קארים בנזמה.

פפ גווארדיולה, זינדין זידאן | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 9, מנצ'סטר סיטי עלתה ל-0:1: איזו פתיחה אדירה למשחק, ואיזו טעות נוראית ולא אופיינית של רפאל וראן. הבלם הצרפתי נלחץ בתוך הרחבה שלו על ידי גבריאל ז'סוס, שהצליח לחטוף לו. הברזילאי העביר את הכדור לראחים סטרלינג, שהמשיך בקלות לרשת וקירב את התכולים לרבע הגמר.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Chloe Knott – Danehouse/Getty Images
ראחים סטרלינג חוגג עם שחקני מנצ'סטר סיטי | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images

דקה 21: הזמנות גדולה לריאל מדריד, אך היא לא הצליחה להשיג את השוויון. אדן הזאר הכניס כדור עומק פנטסטי לקארים בנזמה, שהשתלט ובעט, אך אדרסון הדף.

דקה 28, ריאל מדריד השוותה ל-1:1: הבלאנקוס עדיין במשחק. רודריגו ביצע מהלך נהדר באגף הימני, בסיומו הגביה כדור רך אל מרכז הרחבה. רודרי לא הצליח להרחיק וקארים בנזמה התרומם, נגח מקרוב לרשת והכניע את אדרסון.

קארים בנזמה חוגג עם רודריגו | DAVE THOMPSON/POOL/AFP via Getty Images
קארים בנזמה חוגג עם פרלאן מנדי | Shaun Botterill/Getty Images

דקה 47: קווין דה בריינה במסירת עומק פשוט גאונית הותיר את ראחים סטרלינג במצב מצוין ברחבה. החלוץ האנגלי התקדם, אך סיפק סיומת רעה מול טיבו קורטואה והחמיץ.

דקה 66: אילקאיי גונדואן הכניס כדור עומק לגבריאל ז'סוס בתוך הרחבה, הברזילאי בסיבוב נהדר הביא את עצמו למצב בעיטה ואיים על השער, אך טיבו קורטואה בהצלת ענק מנע כיבוש מהחלוץ.

דקה 68, מנצ'סטר סיטי עלתה ל-1:2: איזה משחק בלהות של רפאל וראן. אחרי טעות הענק שביצע בשער הראשון, הוא הגיע לשיא חדש. הבלם הצרפתי ניסה להחזיר את הכדור בנגיחה לשוער טיבו קורטואה, אך הביצוע היה כל כך רע וגבריאל ז'סוס הקדים את הבלגי. החלוץ הברזילאי בפעולה חדה בצורה יוצאת דופן המשיך בנגיחה אחת לרשת וקירב את קבוצתו לרבע הגמר.

גבריאל ז'סוס חוגג | Nick Potts/PA Images via Getty Images
גבריאל ז'סוס חוגג | Victoria Haydn/Manchester City FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי