זידאן הודח לראשונה בנוקאאוט, רונאלדו שבר שיא בן 95 שנים

זינדין זידאן | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images

המאזן המושלם של הצרפתי בליגת האלופות התקלקל, כריסטיאנו ניפץ את השיא של יובה בשערים לעונה. וראן רשם נתון מזעזע, סטרלינג ודפאי עשו היסטוריה. המספרים מערב החזרה של המפעל הבכיר באירופה

(גודל טקסט)

* זינדין זידאן הודח בשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות לראשונה בקריירת האימון שלו, אחרי שניצח את כל 12 המשחקים בהם עמד על הקווים. הצרפתי ניצח רק שניים מתוך שבעת המפגשים שלו עם יריבות אנגליות.

20 – ראחים סטרלינג הפך לאנגלי השישי בהיסטוריה שמגיע ל-20 שערים בליגת האלופות. רק וויין רוני, בגיל 24 ו-157 ימים, עשה זאת כשהוא צעיר יותר מחלוצה של סיטי בן ה-25 ו-243 ימים.

3 – פפ גווארדיולה הוא המאמן השלישי שמדיח את ריאל מדריד בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות יותר מפעם אחת, אחרי מרצ'לו ליפי ואוטמר היצפלד.

100 – סטרלינג גם מצא את הרשת בפעם ה-100 במדים התכולים בכל המסגרות.

5 – קארים בנזמה כבש חמישה שערים בששת ההופעות האחרונות שלו בשלבי הנוקאאוט של המפעל הבכיר באירופה, בדיוק אותה כמות שרשם ב-26 המשחקים הקודמים שלו בשמינית הגמר ואילך.

13 – רק כריסטיאנו רונאלדו, עם 24 כיבושים, הבקיע יותר שערים בנגיחה בליגת האלופות מאשר קארים בנזמה, שהשיג 13 כאלה.

2 – בנזמה כבש שער חוץ נגד קבוצה אנגלית בפעם השנייה בקריירה שלו. גם בפעם הקודמת, שאירעה ב-2012, זה היה נגד מנצ'סטר סיטי.

2 – ריאל מדריד הפסידה את שני המשחקים בשלב הנוקאאוט במפעל לראשונה מאז 2008/09, אז נכנעה לליברפול פעמיים בשמינית הגמר.

150/100 – הסיטיזנס הבקיעו את שערם ה-150 בליגת האלופות וספגו בפעם ה-100 בתחרות, הקבוצה האנגלית המהירה ביותר להגיע לכמויות שכאלו.

2 – גבריאל ז'סוס הפך לשחקן השני שמבקיע נגד ריאל מדריד בשני המשחקים בשלבי הנוקאאוט של המפעל. הראשון היה ואן ניסטלרוי, שעשה זאת במדי מנצ'סטר יונייטד ב-2002/03

10 – זה המשחק העשירי שבו טיבו קורטואה לא מצליח לשמור על רשת נקייה נגד מנצ'סטר סיטי, בכל המפעלים.

* רק פעם אחת בתולדותיה ריאל מדריד עלתה שלב בצ'מפיונס ליג למרות שהפסידה במשחק הראשון.

9 – קווין דה בריינה יצר תשעה מצבים הערב, שיא למשחק אחד בליגת האלופות והכמות הגדולה ביותר של שחקן כלשהו מול ריאל בתחרות, מאז שאנדריי ארשבין היה מעורב בשמונה מצבים בספטמבר 2008.

3 – רפאל וראן ביצע שלוש טעויות שהובילו לשער בעונת הצ'מפיונס ליג הנוכחית, יותר מכל שחקן אחר. שתיים מתוכן הערב. משחק בלהות.

* לראשונה בליגת האלופות, יובנטוס ספגה בפנדל באצטדיונה הביתי.

3– רונאלדו הוא בסך הכל השחקן השלישי בתולדות המפעל שכובש נגד אותה יריבה (ליון) עם שלוש קבוצות שונות. מי שעשו זאת לפניו הם יורג באט ורוד ואן ניסטלרוי.

10 – הפורטוגלי כבש את הפנדל העשירי בקריירה שלו בליגת האלופות.

12 – כמות השערים שכבש רונאלדו מאז חזרת הכדורגל בליגות הבכירות באירופה. רק רוברט לבנדובסקי משתווה אליו, סטרלינג עם אחד פחות.

14 – זו העונה ה-14 ברציפות שבה כריסטיאנו מבקיע בשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות. 67 מתוך 130 הגולים שלו במפעל הגיעו אחרי שלב הבתים. לשם ההשוואה, ארבע קבוצות (!) הבקיעו פחות בנוקאאוט: מילאן, ארסנל, פ.ס.ז' ודורטמונד.

36 – חלוצה של יובנטוס שבר את שיא הכיבושים של המועדון בעונה אחת, שהחזיק 95 שנים.

6 – ממפיס דפאי הרשית בכל ששת משחקיו האחרונים עם ליון בליגת האלופות. רק אדינסון קבאני (7) רשם רצף ארוך יותר במדי קבוצה צרפתית. השחקן היחיד בהיסטוריה של ליון שהבקיע כמות זהה בעונה אחת היה סילבן ווילטורד, בעונת 2004/05.

* דפאי הפך לראשון אי פעם בתחרות שמבקיע בפנדל וגם מעניק בעיטת עונשין לקבוצה היריבה.

* ליון הפכה לקבוצה הצרפתית הראשונה שמדיחה את יובנטוס מאחד המפעלים של אופ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי