כישלון: יובנטוס ורונאלדו הודחו מול ליון ועפו בשמינית הגמר

כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב | Valerio Pennicino/Getty Images

הגברת הזקנה אמנם ניצחה 1:2 בזכות צמד של הפנומן, אך הצרפתים שלחו אותה הביתה עם 2:2 בסיכום שני המשחקים, הודות לשער חוץ שדפאי כבש בפאננקה, בדרך למפגש עם מנצ'סטר סיטי ברבע הגמר

קבוצות: ליון יובנטוס
(גודל טקסט)

כמה התגעגענו אלייך, ליגת האלופות. המעפל היוקרתי ביותר בכדורגל המועדונים חזר הערב (שישי) לפעילות אחרי חודשים ארוכים של ציפייה והמתנה, והוא חזר אלינו עם הפתעה גדולה – ליון הדיחה את יובנטוס בשמינית הגמר, זאת למרות שהגברת הזקנה ניצחה 1:2 בביתה. במשחק הראשון בין הקבוצות הצרפתים ניצחו 0:1 ולכן העפילו לשלב שמונה האחרונות בזכות יתרון בשערי חוץ.

עבור רודי גרסיה ושחקניו מדובר בהישג גדול ללא ספק וברבע הגמר מחכה להם קבוצת ענק נוספת – מנצ'סטר סיטי. אבל אין ספק שהסיפור הגדול הוא יובנטוס וכריסטיאנו רונאלדו. הזברות אמנם זכו באליפות איטליה התשיעית ברציפות שלהם, אך היו רחוקים מלהציג כדורגל טוב לקראת סיום העונה ואף הפסידו בשני המחזורים האחרונים בליגה, דבר שאולי היה צריך להדליק נורה אדומה לקראת המשחק שהתקיים הערב.

נכון, יובה שלטה לחלוטין בכדור, איימה על השער הרבה יותר מליון ואפילו ניצחה, אך בסופו של דבר לא תטוס לטורניר סיום המפעל בפורטוגל וסיימה את דרכה כבר בשלב שמינית הגמר – על כך אין תירוצים. כשהביאו את כריסטיאנו רונאלדו לטורינו זה היה כדי לעזור למועדון לזכות בצ'מפיונס ליג והפורטוגלי האדיר כבש צמד היום, אך גם שני השערים שלו לא הצליחו לעזור.

פאננקה בדרך לרבע הגמר | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

CR7 ינסה לעשות זאת בעונה הבאה, אך יכול להרגיש מאוכזב מאוד, שכן אי אפשר לומר שההגרלה נגד ליון בשלב זה לא הייתה נוחה. רונאלדו התקשה מאוד היום ללא פאולו דיבאלה, שהיה בספק למשחק, התאושש, פתח על הספסל ונכנס בדקה ה-70. הארגנטינאי לא היה כשיר ולצערו הרב, הוחלף 14 דקות לאחר מכן הוחלף.

הפתיחה בישרה רעות ליובנטוס. ליון יצאה להתקפה, שנגמרה בהכשלה של רודריגו בנטנקור על הוסם אאואר בתוך רחבת הגברת הזקנה, והצרפתים זכו בפנדל. ממפיס דפאי הנפלא ניגש לבעוט, ובקור רוח מרשים סיפק פאננקה נהדרת והכניע את וויצ'ך שצ'סני בדקה ה-12. עם השער של ההולנדי בכדור העונשין מ-11 מטרים, הוא גבע שאלופת איטליה תצטרך לכבוש שלושה שערים כדי להעפיל לשלב הבא. רגע לפני הירידה למחצית, בדקה ה-43, יובנטוס קיבלה הרבה תקוות כשהשוותה ל-1:1 מפנדל מדויק של כריסטיאנו רונאלדו אחרי נגיעת יד של ממפיס דפאי ברחבה.

ואז, בדקה ה-60, הגיע הביצוע הענק של רונאלדו, שהשלים צמד וקבע מהפך. הפנומן הפורטוגלי קיבל כדור באגף הימני, חתך לכיוון המרכז וממרחק רב בעט כדור אדיר ווצמתי ברגל שמאל אל החיבורים ולרשת, והעניק הרבה אופטימיות ליובנטוס, שעלתה ל-1:2. לקראת הסיום הופעל לחץ כבד, אך השער השלישי (שהיה מציל את יובה) לא הצליח להיכנס.

מרסלו, גונסאלו היגוואין | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

הרכבים

יובנטוס: וויצ'ך שצ'סני, חואן קוודראדו (דנילו, 70), מתייס דה ליכט, לאונרדו בונוצ'י, אלכס סנדרו, רודריגו בנטנקור, אדריאן ראביו, מיראלם פיאניץ' (ארון ראמזי, 60), פדריקו ברנרדסקי (פאולו דיבאלה, 70, פאולו אוליביירי, 84), כריסטיאנו רונאלדו, גונסאלו היגוואין.

ליון: אנתוני לופס, לאו דובואה (קני טטה, 91), ג'ייסון דנאייר (יואכים אנדרסן, 61), מרסלו, פרננדו מרסאל, מקסוול קורנה, ברונו גימראייש, מקסנס קאקרה, הוסם אאואר (תיאגו מנדש, 91), ממפיס דפאי (מוסא דמבלה, 67), קארל טוקו אקאמבי (ג'ף ריין-אדלייד, 67).

מהלך המשחק

דקה 12, ליון עלתה ל-0:1: הפתעת ענק באיטליה. הצרפתים עלו ליתרון מהיר בפנדל אחרי הכשלה של רודריגו בנטנקור על הוסם אאואר בתוך הרחבה. ממפיס דפאי ניגש לבעוט, ובקור רוח מדהים סיפק פאננקה נפלאה והכניע את וויצ'ך שצ'סני. בכך, החלוץ ההולנדי קבע שיובנטוס תצטרך שלושה שערים כדי לעלות שלב.

שחקני ליון חוגגים | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

דקה 40: יובנטוס זכתה בכדור חופשי ממצב מצוין, 17 מטרים מהשער. כריסטיאנו רונאלדו ניגש לבעוט, סיפק כדור רך, עבר את החומה, אך השוער אנתוני לופס בזינוק מצוין הדף.

דקה 43, יובנטוס השוותה ל-1:1: הגברת הזקנה כבשה שער חשוב רגע לפני המחצית, שער שנתן לה הרבה תקווה להמשך. הקבוצה זכתה בפנדל, כשמיראלם פיאניץ' בעט כדור חופשי שפגע בידו של ממפיס דפאי שעמד בחומה. כריסטיאנו רונאלדו ניגש לנקודה הלבנה, בעט לפינה הימנית ולרשת.

דקה 60, יובנטוס עלתה ל-1:2: מהפך. כעת הגברת הזקנה צריכה רק שער אחד (וכמובן לא לספוג במקביל) כדי לעלות לשלב הבא. כריסטיאנו רונאלדו השלים צמד עם אחד מהשערים היפים שלו העונה, כשקיבל כדור באגף הימני, חתך לכיוון המרכז וממרחק רב שלח כדור עוצמתי ברגל שמאל אל החיבורים של אנתוני לופס.

כריסטיאנו רונאלדו | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי