אל תספידו אותו: מסי הוביל את בארסה לרבע הגמר עם 1:3 על נאפולי

ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

תמונת העולות הושלמה: חצי ראשון אדיר של הארגנטינאי הספיק לקבוצתו נגד האיטלקים, כולל שער במבצע אישי מרהיב. סוארס ולנגלה הוסיפו, אינסינייה צימק. במקביל, צמד בישולים וצמד שערים ללבנדובסקי ב-1:4 על צ'לסי

(גודל טקסט)

אתמול (שישי) ליגת האלופות חזרה עם צמד מפגשי שמינית גמר נהדרים, בהם ריאל מדריד ויובנטוס הודחו. הערב (שבת) הושלמה תמונת העולות לטורניר רבע הגמר שייערך בפורטוגל. ברצלונה הציגה מחצית ראשונה נהדרת נגד נאפולי שהספיקה לה ל-1:3 בקאמפ נואו וכרטיס לשלב הבא, במקביל באיירן מינכן השלימה דאבל על צ'לסי עם 1:4 בגרמניה.

ברצלונה – נאפולי 1:3 (2:4)

סיום עונה צולע, תוצאות רעות ואובדן אליפות. עם כל המשקל הזה הגיעה ברצלונה לגומלין נגד נאפולי,אך ליאו מסי אחד הראה שאסור להמר נגדו אף פעם. הכוכב היה האיש המרכזי של בארסה במחצית הראשונה, שגם הייתה זו שהכריעה את המשחק.

קיקה סטיין עלה עם השלישייה החזקה ביותר שלו בחוד – לואיס סוארס, אנטואן גריזמן ומסי, כאשר קלמון לנגלה פתח לצד ג'רארד פיקה אחרי שקיבל את הפטור הרפואי כיממה לפני ההתמודדות. אותו לנגלה גם נגח את שער היתרון של הקטלונים בדקה ה-10 והשכיח פתיחה טובה מאוד של האיטלקים.

שחקני ברצלונה | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

המופע של מסי התחיל בדקה ה-23 כאשר קיבל כדור באזור הרחבה, יצא לסללום אישי אופייני והתגבר על שלושה שחקנים, נפל על הדשא ותוך כדי שהוא קם הוא גם מצא את הרשת של דויד אוספינה. כשבע דקות לאחר מכן השלים הארגנטינאי צמד במשחק, אך שופטי הווידאו פסלו את הגול בטענה לנגיעת יד גבולית.

ה"פרעוש" לא עצר במהלך החצי הראשון, ולקראת הירידה להפסקה התגנב מאחורי הגב של קאלידו קוליבאלי, גנב לו את הכדור ברחבה והוכשל על ידי הבלם הסנגלי, שגם פצע את הכוכב הגדול של בארסה לדקות ארוכות.

לאחר טיפול ארוך מסי קם על רגליו, אך אפשר לסוארס לקחת את כדור העונשין ולקבוע 0:3 חד וחלק בקאמפ נואו. עוד לפני המחצית נאפולי קיבלה פנדל משלה, ולורנצו אינסינייה קבע למעשה את תוצאת המשחק.

לואיס סוארס, פרנקי דה יונג | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

הרכבים

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, נלסון סמדו, ג'רארד פיקה, קלמון לנגלה, ג'ורדי אלבה, פרנקי דה יונג, סרג'י רוברטו, איבן ראקיטיץ', ליאו מסי, אנטואן גריזמן (מונצ'ו, 84), לואיס סוארס (ג'וניור פירפו, 92).

נאפולי: דויד אוספינה, ג'ובאני די לורנצו, קאלידו קוליבאלי, קוסטאס מנולאס, מריו רוי, פביאן רואיס (אליף אלמס, 79), דייגו דמה (סטניסלב לובוטקה, 46), פיוטר ז'לינסקי (הרבינג לוסאנו, 70), חוסה קאייחון (מתאו פוליטנו, 70), לורנצו אינסינייה (ארקדיוש מיליק, 79), דריס מרטנס.

מהלך המשחק

דקה 10, ברצלונה עלתה ל-0:1! ראקיטיץ' הרים כדור קרן מדויק לראשו של לנגלה, הצרפתי עלה גבוה ונגח לרשת של אוספינה. השער אושר לאחר בדיקת VAR.

קלמון לנגלה | David Ramos/Getty Images

דקה 23, ברצלונה עלתה ל-0:2! מסי קיבל את הכדור כ-20 מטרים מהשער, התגבר על שלושה שחקנים ונפל, אך מהר מאוד קם ובעט לרשת.

ליאו מסי חוגג | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

דקה 30, שער של מסי נפסל! דה יונג שלח כדור גבוה לעבר מסי, שהשתלט על הכדור בחזה וסיים באלגנטיות ברשת. שופטי המסך התערבו במהלך וקבעו כי הארגנטינאי נגע בידו לפני שמצא את הרשת.

דקה 45+1, ברצלונה עלתה ל-0:3! מסי התגנב מאחורי קוליבאלי והצליח להשתלט על הכדור ברחבה, הבלם הסנגלי בעט בכוכב ופצע אותו לדקות ארוכות. אחרי טיפול ארוך, שופט המשחק הצביע על הנקודה הלבנה אחרי בדיקת VAR, סוארס התכבד בשער השלישי במשחק.

שחקני ברצלונה | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

דקה 45+5, נאפולי צימקה ל-3:1! ברגע של חוסר ריכוז ראקיטיץ' הכשיל את מרטנס בתוך הרחבה, אינסינייה לא התקשה להכניע את טר שטגן בכדור עונשין.

לורנצו אינסינייה | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

באיירן מינכן – צ'לסי 1:4 (1:7)

הקבוצה שנמצאת בכושר הטוב ביותר באירופה הראתה זאת שוב. מאז שניצחה 0:3 את צ'לסי בלונדון הספיקה באיירן מינכן לזכות באליפות ובגביע בגרמניה, ונראה שחלום הטרבל של האנזי פליק חי ונושם, וזכות אדם אחד בעיקר – רוברט לבנדובסקי.

הערב באליאנץ ארנה הריק, הפולני הציג פעם נוספת העונה את היכולת האדירה שלו, כשהפעם הוא התכבד בצמד שערים וצמד בישולים נגד הבלוז, והעלה את המאזן האישי שלו ל-13 שערים העונה בליגת האלופות, ו-53 (!) בכל המסגרות.

כבר אחרי עשר דקות לבנדובסקי כבש מהנקודה הלבנה אחרי שהוכשל בעצמו, ולאחר מכן בישל לאיבן פריסיץ' וקורנטן טוליסו שערים משלהם, כאשר הכוכב הגדול גם חתם את המשחק עם עלייה גבוהה ונגיחה אדירה לרשת של ווילי קבאז'רו. תמיד אברהם רק איזן ל-2:1 במחצית הראשונה.

רוברט לבנדובסקי | TOBIAS SCHWARZ/AFP via Getty Images

הרכבים

באיירן מינכן: מנואל נוייר, ג'ושוע קימיך (אלברו אודריוסולה, 71), ג'רום בואטנג (ניקולס סולה, 63), דויד אלאבה, אלפונסו דיוויס, טיאגו אלקנטרה (קורנטן טוליסו, 70), לאון גורצקה, איבן פריסיץ' (פיליפה קוטיניו, 64), תומאס מולר, סרג' גנאברי (חאבי מרטינס, 81), רוברט לבנדובסקי

צ'לסי: ווילי קבאז'רו, קורט זומה, אנדראס כריסטנסן, רייס ג'יימס, רוס בארקלי, מאתיה קובאצ'יץ', אנגלו קאנטה, אמרסון, קאלום הודסון-אודוי, תמי אברהם (אוליבייה ז'ירו, 81), מייסון מאונט.

מהלך המשחק

דקה 10, באיירן מינכן עלתה ל-0:1! לבנדובסקי הוכשל על ידי קבאז'רו במצב של אחד על אחד וזכה בצדק בכדור עונשין, אותו הוא תרגם לשער ללא בעיות.

רוברט לבנדובסקי | Matthias Hangst/Getty Images

דקה 24, באיירן מינכן עלתה ל-0:2! לבנדובסקי הפעם נכנס לנעלי המבשל כשמצא את פריסיץ' חופשי לגמרי ברחבה, הקרואטי סיים את המהלך עם בעיטה שטוחה לרשת.

רוברט לבנדובסקי, איבן פריסיץ' | A. Hassenstein/Getty Images for FC Bayern

דקה 28, של של צ'לסי נפסל! הדסון-אודוי הניף את רגלו מ-18 מטרים וסובב כדור נהדר לשער של נוייר, אך שופטי המסך קבעו כי היה נבדל במהלך ההתקפה והגול המרשים נפסל.

דקה 44, צ'לסי צימקה ל-2:1! אמרסון שלח כדור רוחב שטוח, נוייר הדף לא טוב למרכז הרחבה ואברהם ניצל את הטעות וגלגל לרשת החשופה.

תמי אברהם | Sven Hoppe/picture alliance via Getty Images

דקה 76, באיירן מינכן עלתה ל-1:3! בישול שני ללבנדובסקי, הפעם לעברו של טוליסו המחליף, שנותר לבד במרכז הרחבה והשלים את המהלך עם בעיטה מהאוויר.

קורנטן טוליסו | Matthias Hangst/Getty Images

דקה 84, באיירן מינכן עלתה ל-1:4! אחרי שני הבישולים שלו, לבנדובסקי השלים גם צמד במשחק עם נגיחה אדירה מהרמה של אלברו אודריוסולה.

רוברט לבנדובסקי | Hassenstein/Getty Images for FC Bayern

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי