צ'לסי שוברת שיאים שליליים: "עדיין רחוקה מהטופ האירופי"

מתאו קובאצ'יץ', קורט זומה | TOBIAS SCHWARZ/AFP via Getty Images

בעקבות ה-4:1 מול באיירן, הבלוז ספגו לראשונה 7 גולים בצמד משחקי נוקאאוט ורשמו את ממוצע שערי החובה הגבוה ביותר שלהם מזה 30 שנה. למפארד סיכם: "פעם היו לנו שחקנים מהטופ העולמי, כעת זה לא המצב". פדרו נפרד

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

מבין כל ארבעת משחקי שמינית גמר ליגת האלופות שהתקיימו בסוף השבוע, היה ידוע עוד מלפני שריקת הפתיחה שהסיכוי של צ'לסי (שהובסה 3:0 על ידי באיירן מינכן בסטמפורד ברידג' במשחק הראשון) לחולל סנסציה הוא אפסי, ועדיין באנגליה התאכזבו על ממש מהיכולת של החבורה של פרנק למפארד שהובסה אמש (שבת) 4:1 באליאנץ ארנה.

"באיירן מינכן העניקה לפרנק למפארד תזכורת כואבת לפער בין צ'לסי לאליטה של אירופה", נכתב ב'מירור' האנגלי שהוסיפו: "ב-2012 זה היה למפארד שכבש את הפנדל המנצח שנתן לצ'לסי את גביע האלופות, אבל הפעם לא היה גיבור כזה ובאיירן מצידה רק המשיכה מהיכן שהפסיקה לפני חצי שנה".

למרות העלייה לליגת האלופות בעונה הבאה וחימוש בחאכים זייך וטימו ורנר, לבלוז יש עוד הרבה עבודה לקראת העונה הבאה – בעיקר בחוליית ההגנה. בכל עונת 2019/20 צ'לסי ספגה 79 שערים עם ממוצע של 1.44 למשחק, הגרוע ביותר שלהם מאז עונת 1990/91 ואם לא די בכך זו הייתה הפעם הראשונה שצ'לסי ספגה שבעה שערים במהלך שני מפגשי נוקאאוט בליגת האלופות.  

"עדיין לא בטופ של אירופה". מייסון מאונט | Matthias Hangst/Getty Images

לאחר המשחק למפארד סיכם את עונתו הראשונה בצ'לסי כמאמן וגם הוא מבין שהסגל עדיין לא מספיק איכותי כדי לעמוד ביעדים שרומן אברמוביץ' מציב: "זו לא הנורמה של צ'לסי. בעשרים השנים האחרונות היו לנו שחקנים מהטופ העולמי כמו אדן הזאר, דייגו קוסטה, פטר צ'ך, ג'ון טרי ודידייה דרוגבה. התמודדנו על תואר האליפות שנה אחרי שנה והעפלנו לחצי גמר ליגת האלופות באופן קבוע. כעת אנחנו מבינים שזה לא המצב".

"איבדנו את אדן הזאר שהיה השחקן הכי טוב בליגה ועדיין סיימנו בארבעת המקומות הראשונים. אנחנו שואפים להגיע רחוק יותר, אבל ישנה תחושה שעשינו את המקסימום עם הסגל שיש לנו. עכשיו זה הזמן לחשוב היכן אנחנו יכולים להשתפר. כבר התחלנו לעבוד על זה, אבל זה לא מספיק. גיוס שחקנים הוא חלק מאוד חשוב בעולם הכדורגל ואני מרגיש שאני יודע היכן אנחנו צריכים להתחזק".

לסיום התייחס דווקא לדברים הטובים שקרו בצ'לסי העונה ולא היינו רגילים לראות מאז הגעתו של האוליגרך הרוסי – שילוב שחקני האקדמיה בקבוצה הראשונה: "המון שחקנים כאן עברו עונת בכורה בליגת האלופות ובפרמיירליג, המשחקים מול באיירן מינכן יוסיפו להם לא מעט ניסיון. בסופו של דבר יחד עם דברים שפחות אהבתי, ראיתי גם המון דברים טובים".

פרנק למפארד. מבין שיש עוד עבודה לקראת העונה הבאה | Sven Hoppe/picture alliance via Getty Images

בתוך כך, פדרו, קשר הכנף הספרדי ששיחק במועדון חמש שנים, נפרד רשמית מהבלוז. צ'לסי הציעה לו להאריך את חוזהו בעונה נוספת אך הוא החליט שלא לקבל את ההצעה ולאחר ההדחה נגד באיירן כתב לאוהדים: "אחרי חמש שנים נפלאות הזמן שלי במועדון הסתיים, אני מודה לכולם וכמובן לאוהדים. תמיד הרגשתי כאן בבית. היה לי תענוג וכבוד גדול לשחק במועדון הענק הזה ולזכות בפרמיירליג, בגביע האנגלי ובליגה האירופית ולהתמודד באחת הליגות הטובות בעולם. צדקתי בבחירה שלי ויש לי זכרונות בלתי נשכחים. אני נרגש לקראת הפרק הבא בקריירה". פדרו כבש 43 שערים ב-206 הופעות בצ'לסי. נראה רי רומא תהיה קבוצתו הבאה.

View this post on Instagram

After five wonderful years my stage at Chelsea FC comes to an end. Thanks a lot to the club's board, to the coaches and teammates I've had, and of course to the fans: thank you for the experience of being a member of your big family. I've been very happy here, you've made me feel like home. It's been a pleasure and an honour to play for this club and win the Premier League, FA Cup and Europa League titles, as well as competing in one of the world's best football leagues. I made the right choice, I take with me wonderful and unforgettable memories. New challenges and triumphs will come for sure. I say farewell very pleased with this stage of my career, and I'm also very excited with the next to begin. Thanks and good luck for the future. Come on Blues!!! 🔵🔝 @ChelseaFC #KTBFFH #CFC ___________ Tras cinco años maravillosos mi etapa en el Chelsea FC toca a su fin. Muchas gracias a la directiva del club, a los entrenadores y compañeros en este tiempo, y por supuesto a la afición: gracias por la experiencia de pertenecer a vuestra gran familia. He sido muy feliz, me habéis hecho sentir como en casa. Ha sido un placer y un honor jugar para este gran club y ganar la Premier League, la FA Cup y la Europa League, así como haber competido en una de las mejores ligas del Mundo. Sin duda acerté en la elección, me llevo recuerdos maravillosos e inolvidables. Nuevos desafíos y triunfos llegarán seguro. Me despido muy satisfecho con esta etapa de mi carrera que concluye, y a la vez muy ilusionado con la nueva que comienza. Gracias y mucha suerte en el futuro. Come on Blues!!! 🔵🔝@ChelseaFC #KTBFFH #CFC

A post shared by Pedro Rodriguez Ledesma (@_pedro17_) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי