לפנתאון: כל המספרים מההצגה ההיסטורית של באיירן מול בארסה

שחקני באיירן מינכן חוגגים | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images

מולר רשם שלוש נקודות ציון אדירות, לבנדובסקי המשיך לשבור שיאים ואלופת גרמניה רשמה הישגים מדהימים. וגם: סוארס שבר בצורת וכמה זמן לא היה חצי גמר ללא מסי או רונאלדו?

(גודל טקסט)

באיירן מינכן פירקה הערב (שישי) 2:8 את ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות, במשחק שאף אחד מאיתנו לא יישכח עוד הרבה זמן, וללא ספק אחד מהמשחקים הכי גדולים בתולדות המפעל. התוצאה הייתה היסטורית, ומן הסתם הביאה עמה נתונים היסטוריים. כל המספרים לפניכם:

* עונת 2019/20 היא הראשונה מאז 2005/06 בה אף לא אחד מבין ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו לא נמצא בחצי גמר ליגת האלופות או מעבר לכך.

* זו הייתה ההופעה ה-113 של תומאס מולר בליגת האלופות, ובכך הוא הפך לגרמני עם הכי הרבה הופעות במפעל ועבר את פיליפ לאם.

ליאו מסי עצוב אחרי השמינייה מול באיירן | Manu Fernandez/Pool via Getty Images

* באיירן היא הקבוצה הראשונה אי פעם שכובשת שמונה שערים במשחק בודד במשחק נוקאאוט של ליגת האלופות.

* מה אפשר להגיד על רוברט לבנדובסקי? החלוץ הפך לשחקן הראשון בתולדות באיירן שמבקיע שמונה משחקים ברציפות במסגרת מפעל אירופי. בכך, עקף את יורגן קלינסמן שכבש שבעה משחקים רצופים ב-1196. בנוסף, הוא החמישי אי פעם בתולדות המפעלים האירופיים שכובש שמונה משחקים ברצף.

* זו הייתה הפעם הראשונה שלואיס סוארס כבש שער חוץ בליגת האלופות מאז ספטמבר 2015. האחרון נכבש ומל רומא, ומאז הוא עבר 1,952 דקות ללא כיבוש מחוץ לקאמפ נואו במסגרת הצ'מפיונס ליג.

רוברט לבנדובסקי חוגג | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images

* זו הייתה הפעם הראשונה מאז אפריל 1961 שברצלונה הפסידה משחק בהפרש של שישה שערים. אז, היא הובסה 6:0 מול אספניול במסגרת הליגה.

* באיירן מינכן כבשה 26 שערים בששת המשחקים הראשונים של המאמן האנזי פליק בליגת האלופות. זה חמישה שערים לפחות יותר ממה שכל מאמן אחר הצליח להשיג בששת משחקיו הראשונים במפעל.

* בזכות צמד השערים שכבש, תומאס מולר עלה למקום השלישי בכל הזמנים בטבלת כובשי השערים במשחקי הנוקאאוט בליגת האלופות. הוא הגיע ל-23 שערים, כשליאו מסי במקום השני עם 47 וכריסטיאנו רונאלדו ראשון עם 67.

תומאס מולר חוגג | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

* זו הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה בה ברצלונה ספגה ארבעה שערים במחצית אחת במסגרת ליגת האלופות. זה קרה במחצית הראשונה, ואז קרב שוב במחצית השנייה. מדהים.

* תומאס מולר הגיע בזכות הצמד לשישה שערים מול ברצלונה במסגרת ליגת האלופות והפך לגדול הכובשים מולה בצ'מפיונס. עד היום, היה זה אנדריי שבצ'נקו עם חמישה שערים.

* רוברט לבנדובסקי כבש את שערו ה-50 בליגת האלופות במדי באיירן בהופעתו ה-60. רק כריסטיאנו רונאלדו הגיע לחצי יובל של שערים בכמות משחקים נמוכה יותר (50 משחקים).

לואיס סוארס | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images

* הגיל ההמוצע של הרכב ברצלונה הערב עמד על 29 שנים ו-329 ימים – וזהו ההרכב המבוגר ביותר אי פעם איתו שיחקה בליגת האלופות.

* זו הפעם ה-18 בהיסטוריה שגם באיירן וגם ברצלונה מגיעות באותה עונה לרבע הגמר – יותר מכל הקבוצות האחרות אי פעם. באופן כללי, זה היה רבע הגמר ה-24 בתולדות בארסה וה-23 בתולדות הבווארים.

האנזי פליק | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי