גווארדיולה לא הצליח להשתוות למוריניו: מספרי ההדחה המפתיעה של סיטי

מוסא דמבלה חוגג על סיטי
מוסא דמבלה חוגג על סיטי | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

ליון הפכה לקבוצה הראשונה שפוגשת את מנצ'סטר סיטי שלוש פעמים לפחות ולא מפסידה לה, דמבלה וקורנה חוגגים על המנג'ר הקטלוני ולראשונה מזה 24 שנה אין נציגה אנגלית או ספרדית בחצי הגמר

(גודל טקסט)

מי היה מאמין שכך שוב יודח פפ גווארדיולה מליגת האלופות? מנצ'סטר סיטי זכתה לקבל את ההגרלה הנוחה ביותר על הנייר ברבע הגמר – אחרי שעברה את ריאל מדריד בשמינית הגמר, היא הוגרלה בשלב שמונה האחרונות בליסבון מול ליון, שאמנם הדהימה את יובנטוס בשמינית, אך כזכור זו קבוצה שלא ערכה משחק רשמי מאז מרץ עד השבוע שעבר וגם בליגה הצרפתית, שלא חודשה בגלל הקורונה, דורגה רק במקום השביעי.

אבל למרות הכל, הצרפתים הצליחו להדהים את גווארדיולה וסוללת הכוכבים שלו. מקסוול קורנה כבש ראשון וחגג שער רביעי (מתוך שישה בליגת האלופות!) נגד מנצ'סטר סיטי, קווין דה בריינה הצליח להשוות בדקה ה-69 וכבר נראה היה שסיטי לא תפספס את ההזדמנות להשלים מהפך ולהעפיל לחצי גמר שני בתולדותיה, אבל למחליף מוסא דמבלה היו תוכניות שונות ועם צמד דרמטי בדקות 79 ו-86 הוא קבע 1:3 מדהים בסיום.

מקסוול קורנה
מקסוול קורנה | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

מספרי רבע הגמר בין מנצ'סטר סיטי ליון

3 – זה היה המפגש השלישי במסגרת ליגת האלופות בין מנצ'סטר סיטי לליון. השניים הקודמים נערכו בספטמבר ובנובמבר 2018 והסתיימו ב-1:2 לליון וב-2:2, כך שליון הפכה לקבוצה הראשונה שמנצ'סטר סיטי לא מצליחה לנצח בליגת האלופות בשלושה משחקים או יותר.

מוסא דמבלה
מוסא דמבלה | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

4 – מוסא דמבלה כבש ארבעה שערים בשלוש הופעות נגד מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות – יותר מחצי משעריו במפעל, שבעה בסך הכל נגד 11 קבוצות. למעשה, נגד סיטי הוא כבש שני צמדים.

4 – מקסוול קורנה כבש בפעם הרביעית בקריירה נגד מנצ'סטר סיטי וייש לו בסך הכל שישה שערים בליגת האלופות. למעשה, כל ארבעת שעריו האחרונים במפעל היו בשלושה משחקים שונים נגד סיטי ומאז שפפ גווארדיולה הגיע למנצ'סטר, רק ליאו מסי וכמובן מוסא דמבלה כבשו נגד הסיטיזנס מספר שערים זהה בתחרות.

4 – גווארדיולה ניצח ארבעה משמונת משחקי הנוק-אאוט האחרונים שלו בליגת האלופות בהם הוא פיגר במחצית. הפעם האחרונה הייתה נגד שאלקה בפברואר 2019, אך היום הוא לא צלח במשימה להשלים מהפך והודח במפתיע.

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

4 – מנצ'סטר סיטי העפילה לרבע גמר ליגת האלופות ארבע פעמים בחמש השנים האחרונות (רק בעונת 2016/17 לא הייתה במעמד ארבע האחרונות), אך עדיין נותרה עם עלייה אחת בלבד לחצי הגמר – זה קרה ב-2015/6, אז גברה על פריז סן ז'רמן והודחה לאחר מכן על ידי ריאל מדריד.

8 – ראחים סטרלינג מעורב בשמונה שערים העונה בליגת האלופות, כבש חמישה ובישל שלושה.

8 – פפ גווארדיולה קיווה להעפיל לחצי גמר ליגת האלופות בפעם השמינית ובכך להשתוות לז'וזה מוריניו. עם מנצ'סטר סיטי זו הפעם השלישית שהוא מסיים את דרכו ברבע הגמר.

24– לראשונה מזה 25 שנה, מאז 1996, לא תהיה בחצי גמר ליגת האלופות נציגה אנגלית או ספרדית.

38 – קווין דה בריינה היה מעורב ב-38 שערים העונה בכל המסגרות, יותר מכל שחקן אחר בפרמיירליג. בסך הכל לזכות הבלגי העונה 16 שערים ו-22 בישולים.

קווין דה בריינה | Alex Livesey – Danehouse/Getty Images

48 – ליון לא הפסידה כבר 48 משחקי ליגת האלופות בהם היא הובילה במחצית. מתוכם היא ניצחה 40 וסיימה 8 בתיקו.

50 – ראחים סטרלינג רשם את הופעתו ה-50 בליגת האלופות בגיל 25 ו-251 ימים. השחקן האנגלי היחיד שהגיע למספר כזה של הופעות והיה צעיר יותר הוא ווויין רוני, שעשה זאת בגיל 24 ו-115 ימים בשנת 2010. לצערו, למרות הבישול הערב, הוא גם רשם החמצה מזעזעת ופספס ממטרים ספורים כדור שהיה צריך להסתיים ברשת ולאזן ל-2:2.

ראחים סטרלינג
ראחים סטרלינג | Franck Fife/Pool via Getty Images

2 – בעקבות עלייה של ליון לחצי הגמר, שלב ארבע האחרונות יהיה מורכב מנציגות של שתי מדינות בלבד – דבר שקרה לראשונה מאז עונת 2012/13, אז הופיעו, באיירן מינכן, בורוסיה דורמטונד, ברצלונה וריאל מדריד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי