פפ נקטל: "איפה כל השחקנים היצירתיים?". דיווח: מסי עשוי להגיע

פפ גווארדיולה, דויד סילבה | Julian Finney - UEFA/UEFA via Getty Images

לאחר שהודח בפעם השלישית ברציפות ברבע הגמר, באנגליה ביקרו: "הוא ביצע את אותן טעויות", נכתב על השארתם של ברנרדו, ודויד סילבה על הספסל. דה בריינה: "חייבים ללמוד מזה". אופטימיות לגבי צירוף קפטן בארסה

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

שוב זה קורה לפפ גווארדיולה – החלום לזכות בגביע עם האזניים הגדולות התנפץ לרסיסים. אחרי ניצחון משכנע על ריאל מדריד בדרך לרבע הגמר, רבים ראו במנצ'סטר סיטי פייבוריטית, בצוותא עם באיירן מינכן – לזכות בליגת האלופות. אלא שאתמול (שבת) הקבוצה של פפ הודחה בשלב רבע הגמר בפעם השלישית ברציפות, הפעם אחרי הפסד 3:1 לליון, שלווה ביכולת לא טובה לאורך רוב המשחק. הישג השיא שלה במפעל יישאר חצי הגמר ב-2016, כשעל הקווים עמד מנואל פלגריני. הספרדי המשיך הלאה בכל שבע הפעמים הראשונות בהן הגיע למעמד רבע הגמר כמאמן ברצלונה או באיירן מינכן אך בשנים האחרונות זה לא הולך לו.

הגיבור הטראגי של המשחק הוא ללא ספק ראחים סטרלינג. בערב שהיה אמור להיות חגיגי עבורו, בו רשם את משחקו ה-50 בליגת האלופות והפך לשחקן האנגלי הצעיר ביותר שמגיע להישג הזה חוץ מוויין רוני – קשר הכנף רשם החמצה מזעזעת מול שער חשוף, ואז קבוצתו ספגה את השער השלישי. "איך לעזאזל הוא החמיץ את זה?", הגיב ריו פרדיננד הפרשן בהלם למה שקורה והוסיף: "אם אתה רוצה שמישהו יגיע להזדמנות – זה הוא". "זה היה נראה שהוא מריח את ההזדמנות והיה במיקום מושלם, אבל הוא לא יירדם בלילה", אמר גארי ליניקר על האנגלי שרשם עונת שיא עם 31 כיבושים.

בכל מקרה, גווארדיולה ספג את מרבית הביקורות, בין היתר על כך שהתחכם ועלה במערך של שלושה בלמים. דויד סילבה עלה מהספסל רק בדקות האחרונות, לדוגמא. "לסיטי היה חוסר מזל אבל פפ לא למד ועשה שוב את אותן הטעויות", קבע שחקן העבר דני מרפי. "הוא צריך להסתכל במראה ולשאול את עצמו למה הוא עשה את זה, השחקנים היצירתיים ביותר היו מחוץ למגרש", אמר פרדיננד, כאשר גם ברנרדו סילבה וריאד מאחרז לא פתחו כזכור. "סיטי שוב התרסקה ברבע הגמר", נכתב ב"סקיי ספורטס". "בסיום מסעיר ומלא דרמה, סיטי הודחה אחרי שהשער אישר את השער של מוסא דמבלה בעוד סטרלינג החמיץ. כמו בשלב הבתים בעונה שעברה, סיטי התקשתה נגד ליון".

ראחים סטרלינג שבור מההחמצה | Alex Livesey – Danehouse/Getty Images

"התוכנית חייבת להמשיך, עם כמה שכואב לנו. הבחורים שלי ראויים להיות בחצי הגמר אבל זה לא קרה. בעונה הבאה ננסה שוב. עכשיו אנחנו צריכים לקחת הפסקה לכמה ימים. העונה הבאה תהיה כה חזקה ותובענית אבל זה לא הזמן לחשוב על זה", אמר פפ. כשנשאל על ההחמצה של סטרלינג אמר: "זו תמונת מראה לגביע הזה. היה עלינו להשוות, להגיע להארכה ולנצח, וזה לא קורה. אתה חייב להיות מושלם במפעל הזה. בסוף שילמנו מחיר ואנחנו שוב בחוץ".

על המערך: "אף אחד מהבלמים שלנו לא מהיר מספיק ולכן חשבתי שנהיה סולידיים יותר עם שלושה בלמים. לרוע המזל, ספגנו בהתחלה. בהמשך יצרנו המון מצבים אבל עשינו שגיאה אחת או שתיים והמפעל הזה כל כך קשה, זה קרה לנו נגד טוטנהאם כבר. אנחנו מאמינים בעצמנו ויודעים למה אנחנו מסוגלים אבל ברחבה עליך להיות רציני ולא לספוג כפי שקרה לנו. עשינו יותר מהיריבה אבל זה לא הספיק".

הקשר קווין דה בריינה לא היה בשיאו, כששיחק ברוב הזמן בעמדה אחורית מדי. ולמרות זאת הוא הצליח לכבוש שער שוויון נהדר ולגרום לתקוות מחודשות לאחר המשחק הוא הישיר מבט למצלמה ואמר: "עלינו ללמוד ממה שקרה נגד ליון. זה לא מספיק טוב, זהו זה, גם אם ליון לא יצרה מצבים. לא היינו טובים במחצית הראשונה, פתחנו מאוד לאט. זו עונה חדשה ואותן הטעויות".

עוד הוסיף: "במחצית השנייה שיחקנו טוב, השוונו, אבל ספגנו והיינו חסרים אונים. נכון שהשוער שלהם הדף כמה בעיטות אבל הפרטנים הקטנים עושים את ההבדל. לא ראיתי את המהלך של השער שלהם, אני לא מתכוון להאשים את השופטים. אין ספק שזה רגע קשה, אבל אשתי מחכה לי בבית, אתגבר על זה".

אחד השחקנים הכי עצובים על המגרש היה דויד סילבה, שרשם את משחקו ה-436 והאחרון במועדון לאחר עשור כביר, אך לא הצליח לזכות בתואר היחיד שהיה חסר לו. סילבה שותף לשש דקות בלבד (לא כולל תוספת הזמן) וגם במשחק הגומלין מיעט לשחק כשרשם תשע דקות. בשלבי ההכרעה של ליגת האלופות הוא פשוט לא זכה לאמון מצד פפ. הקשר רשם 77 שערים ובישל עוד 140. "האגדה עוזבת בלי התהילה הסופית", נכתב ב"ספורט" הספרדי.

כאמור, במועדון צריכים לעכל את מה שקרה. בינתיים באנגליה דווח כי לאוהדים אולי כן יש חדשות גדולות, שכן לפי "דיילי מירור", במועדון מאמינים שהאפשרות להחתים את ליאו מסי ריאלית אם יחליט שנמאס לו ממה שקורה בברצלונה. "סיטי תשלם את כל מה שיידרש, מסי ירצה להתאחד עם המאמן המצליח ביותר בברצלונה שלו. הוא לא רוצה שוב להיות חסר אונים".

פפ ומסי. האיחוד אפשרי? | Tom Flathers/Manchester City FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי