קיליאן אמבפה עקץ: "ליגה של חקלאים"

קיליאן אמבפה, ניימאר
קיליאן אמבפה, ניימאר | DAVID RAMOS/POOL/AFP via Getty Images

כוכב פריז סן ז'רמן עקץ את מבקרי הליגה הצרפתית לאחר שגם ליון הדהימה את מנצ'סטר סיטי והצטרפה לחצי הגמר. נשיא צרפת, עמנואל מקרון צייץ: "צרפת וגרמניה הן המנועים של יבשת אירופה"

(גודל טקסט)

הליגה הצרפתית כלל לא חזרה לכר הדשא בעקבות התפרצות מגפת קורונה ומאז חודש מרץ קבוצותיה בפגרה, אבל זה ממש לא הפריע לשתי הנציגות האחרונות שלה בליגת האלופות לעשות היסטוריה.

אם לדייק, דווקא לאלופה פריז סן ז'רמן זה קצת הפריע והיא נזקקה לשני שערים בדקות 89 ו-90 כדי להשלים מהפך ששנים לא נראה כמותו בדרך ל-1:2 על אטאלנטה ולהשגת המקום בחצי הגמר, שם היא תפגוש ביום שלישי את לייפציג, אבל ההפתעה הבאמת גדולה נרשמה אמש (שבת), כאשר ליון, המדורגת שביעית בצרפת נכון ליציאת הליגה לפגרה ממנה היא לא שבה, רשמה 1:3 ענק על מנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה, לטענת רבים אולי מי שהייתה הטוענת לכתר.

אם כן, חצי גמר ליגת האלופות שייערך השבוע בליסבון יפגיש שתי קבוצות צרפתיות נגד שתי קבוצות גרמניות והמיוחד בסיפור הוא שעבור ליון זהו חצי גמר ראשון מאז 2010, פ.ס.ז' לא הייתה במעמד הנכסף מאז 1995 ולייפציג עושה זאת לראשונה בתולדותיה. באיירן מינכן, כמובן, היא הפייבוריטית הברורה לזכות כעת וזהו יהיה חצי הגמר ה-12 שלה.

זו כמובן הפעם הראשונה בה שתי קבוצות צרפתיות מעפילות לחצי גמר בעידן "ליגת האלופות" ובין החוגגים את המאורע היה גם כוכב פריז סן ז'רמן ואלוף העולם, קיליאן אמבפה שצייץ: "ליגת החקלאים". גם ממפיס דפאי, מכוכבי ליון, הגיב לו "תראה להם מה זה".

כמובן שמעבר לרצון של אמבפה לפרגן, הוא גם תייג את ליון בציוץ שלו, מדובר בעקיצה נגד כלי התקשורת והביקורות על כך שהליגה הצרפתית נמצאת הרחק מאחור לעומת ליגות כמו הספרדית, האנגלית ואפילו הגרמנית והאיטלקית.

גם עמנואל מקרון, נשיא צרפת, צייץ: "צרפת וגרמניה הן המנועים של אירופה. הקנצלרית מרקל לא תאשים אותי על כך שאעודד את פריז סן ז'רמן וליון נגד לייפציג ובאיירן מינכן".

עוד באותו נושא: קיליאן אמבפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי