אמבפה: "ניימאר אחד הטובים בעולם, רוצים גמר צרפתי"

קיליאן אמבפה | Michael Regan - UEFA/UEFA via Getty Images

אחרי הניצחון של פ.ס.ז' על לייפציג, החלוץ בחר לדבר דווקא על הפציעה בגמר הגביע הצרפתי: "חשבתי שאני הולך למות. אתן את כל כולי ביום ראשון". בצרפת שיבחו את הברזילאי ודי מריה, האוהדים חגגו עם השחקנים

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

תשע שנים לאחר שפריז סן ז'רמן נרכשה על ידי הקטארים, החזון של המועדון הצרפתי סוף סוף החל להתממש עם העלייה הראשונה בתולדותיה לגמר ליגת האלופות לאחר 0:3 חד צדדי על ר.ב. לייפציג ובמועדון מתקשים לעכל את גודל ההישג.

למרות שקהל כמובן לא הגיע למגרש, האוהדים חיכו בהמוניהם לשחקני פריז סן ז'רמן בסמוך לבית המלון בליסבון בו שוהה הקבוצה וחגגו איתם עד אור הבוקר ולאור ההצלחה הכבירה נראה שהם שחכו סופית מסאגת המעבר של ניימאר לברצלונה, שמצדו מבין שלא כל כך נורא לשחק בבירה הצרפתית.

ניימאר עצמו שוב זוכה למחמאות בכלי התקשורת הצרפתית למרות ששוב לא מצא את הרשת לאחר סדרת החמצות, בדיוק כמו ברבע הגמר מול אטאלנטה, אך כמובן בחרו פה אחד באנחל די מריה כשחקן המצטיין של המשחק ואפילו קיבל את הציון 9 המכובד מהעיתון 'לאקיפ'. השחקן הארגנטינאי הנפלא שבדיוק כמו ניימאר רושם גמר שני בקריירה, ועבורו גם שני בליסבון כיכב, עם גול ושני בישולים, לאחר שלא היה בסגל לרבע הגמר ולמרות שדידה לעבר הספסל בתוספת הזמן, נראה שמקומו בגמר ביום ראשון כבר מובטח.

קיליאן אמבפה שאמנם לא כבש או בישל, אבל הראה כמה הוא חשוב לפריז סן ז'רמן, דיבר אחרי המשחק והתייחס לפציעה המדאיגה בגמר הגביע הצרפתי לפני כחודש ימים: "האמת שבאותו לילה חשבתי שאני הולך למות. בכיתי כל הלילה ואמרתי לעצמי למחרת שאני הולך לעשות הכל כדי לטפל בעצמי. רציתי להיות חלק מההרפתקה, עזרתי מול אטאלנטה ועכשיו עשיתי זאת שוב. זה תענוג ענק עבורי אבל זה לא נגמר. כרגע אין יותר כאב ואני מוכן לתת את כל כולי כדי לעזור לקבוצה, וכך יהיה בראשון. כל מה שאני רוצה זה לנצח".

האם אתה רואה קווי דמיון בין פ.ס.ז' לצרפת שזכתה במונדיאל: "זה נראה כך. הצלחנו ליצור קבוצה, כל אחד מביא אבן משלו כדי לבנות את הבניין וככה ניצחונו. קל יותר לרוץ עבור שחקן שאתה אוהב, האם זה יגרום לך לנצח? אני לא יודע, אבל זה יכול לעזור".

ניימאר חוגג עם אנחל די מריה | David Ramos/Getty Images

איך הקשר שלך עם ניימאר: "אני מסתדר איתו מצוין על המגרש ומחוצה לו. הוא אחד הטובים בעולם ואנחנו בדרך אותו גיל, לכן אנחנו חולקים אותם תחומי עניין. אנחנו פשוט נהנים ביחד ופחות אכפת לנו מהקריירה האישית שלנו, אנחנו רוצים לנצח וצריך לעשות זאת כקבוצה ולא רק שנינו".

את מי אתה מעדיף לפגוש בגמר: "ליון מועדון צרפתי. אם אנחנו לא נעריך את הליגה הזאת אז מי כן? זה יהיה מפגש מיוחד אם זה יקרה".

שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | Julian Finney – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי