באיירן שוברת שיאים, פליק: "נפעיל לחץ על פ.ס.ז'"

שחקני באיירן מינכן. לא מפסיקים לשבור שיאים | M. Donato/FC Bayern via Getty Images

האימפריה מבוואריה חוגגת אחרי ה-0:3 על ליון בחצי גמר ליגת האלופות, המאמן כבר מוכן לגמר. גנאברי: "השער שכבשתי הגיע בזמן הנכון", דייויס: "יש פה שחקנים שזכו בהכל ועדיין רעבים"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

אחרי שבע שנים, באיירן מינכן הצליחה להעפיל אתמול (רביעי) שוב לגמר ליגת האלופות, כשרשמה 0:3 חלק על ליון בחצי הגמר. הקבוצה תפגוש ביום ראשון לקרב ענק את פריז סן ז'רמן, ומצפה לנו משחק עם תקוות של טרבל, שכן גם מהקבוצה מבירת צרפת זכתה בדאבל מקומי, כמו גם האימפריה מבוואריה.

הקבוצה של האנזי פליק המשיכה אמש לשבור שיאים עם כמה נתונים מרשימים ביותר, ויש כמה אנקדוטות מעניינות נוספות לקראת המאבק לו אנחנו מצפים בכיליון עיניים – הקרב על הגביע עם האוזניים הגדולות. זה יהיה גמר ראשון בצ'מפיונס ליג בין קבוצה גרמנית לצרפתית מאז 1976, אז באיירן עצמה גברה על סנט אטיין.

באופן כללי, זה יהיה גמר של מפעל אירופי רביעי במספר בו תתמודד יריבה גרמנית מול צרפתית, כאשר בשלוש הפעמים שזה קרה עד כה – הגרמנים זכו בתואר בסיום. חוץ מזה, פליק יפגוש מן העבר השני על הקווים את בן ארצו, תומאס טוכל, וזה יהיה קרב המאמנים הגרמנים השני בלבד בהיסטוריית ליגת האלופות. הפעם הראשונה הייתה גם בפעם האחרונה שבאיירן הייתה בגמר, ב-2012/13, אז היא זכתה כשיופ היינקס עמד על הקווים ומנגד יורגן קלופ הדריך את דורטמונד.

האנזי פליק עם שחקני באיירן מינכן | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

ומה לגבי רוברט לבנדובסקי? אמנם החלוץ הפולני לא רשם משחק גדול מול ליון, אך הוא שוב ידע לכבוש לקראת הסיום ולהמשיך את הרצף האדיר שלו (תשעה משחקים רצופים בהם הוא כובש בצ'מפיונס). הוא הגיע אתמול ל-15 שערים העונה במפעל, ויצטרך שלושער בגמר כדי לשבור את השיא לעונה אחת ששייך לכריסטיאנו רונאלדו. אנחנו מאמינים שהוא יסתפק בצמד שישווה אותו לפנומן הפורטוגלי, בוודאי אם הוא יביא לו את התואר הנחשק.

אבל עם כל הכבוד ללבנדובסקי, הכוכב האמיתי של המשחק אתמול היה סרג' גנאברי. הקשר סיפק צמד, כולל שער ראשון מהסרטים, וזכה בתואר איש המשחק. "היה לנו קצת מזל בהתחלה", אמר גנאברי. "נאבקנו בדקות הראשונות מול ליון שהייתה מצוינת ומנואל נוייר הציל אותנו עם הדיפה גדולה ואחר כך הם בעטו לקורה".

"השער שלי בדקה ה-18 הגיע בזמן הנכון כדי לתת לנו ביטחון ולמרבה המזל עלינו ל-0:2 לפני המחצית. עכשיו אנחנו רוצים לזכות במפעל", הצהיר הכוכב בן ה-25.

סרג' גנאברי חוגג | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

ומה היה למאמן להגיד? "ידענו שיהיה משחק קשה מול ליון, לא סתם היא הדיחה את יובנטוס ומנצ'סטר סיטי. הם חזקים מאוד מבחינה טקטית ועשו לנו הרבה צרות בהתחלה", סיפק פליק וכבר היה עם הפנים לעבר הגמר: "פ.ס.ז' קבוצה נהדרת. ננתח אותם כמו שצריך. אנחנו מודעים למהירות שלהם בחלק הקדמי ונראה איך נארגן את ההגנה שלנו. אנחנו יודעים שהכוח הגדול ביותר הוא משחק הלחץ שאנחנו מפעילים על היריבות".

אלפונסו דייויס אמנם לא רשם בישול מטורף כמו שסיפק ב-2:8 ההיסטורי מול ברצלונה בחצי הגמר, אך היה מצוין גם אתמול ואמר בסיום המשחק: "הגעה לגמר ליגת האלופות זה חלום שמתגשם, אי אפשר לבקש יותר מזה. כולם שמחים. יש פה שחקנים שזכו בהכל, בליגת האלופות ובגביע העולם, והם עדיין מתרגשים להיות במעמד הזה ורעבים לזכות בתואר", סיפר השחקן בן ה-19 בלבד.

"פ.ס.ז' קבוצה טובה", המשיך דייויס הקנדי. "עכשיו נחגוג קצת אבל אנחנו כבר מתמקדים בגמר. יהיה משחק טוב ויהיו בו שערים, זה בטוח. ככדורגלן, אתה חולם ומחכה לשחק מול הקבוצות הכי טובות באירופה. אני מאוד נרגש, אנחנו מסוגלים לעשות את זה ולזכות בתואר".

אלפונסו דייויס | Julian Finney – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי