אייאקס הרוויחה לפחות 40 מיליון יורו מהדחת ליון. לואיס סוארס יחזור?

לואיס סוארס
לואיס סוארס | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

בעקבות הניצחון של באיירן, הקבוצה מאמסטרדם העפילה אוטומטית לשלב הבתים של האלופות לראשונה מזה שש שנים והבטיחה הכנסה כספית משמעותית. בספרד טוענים: אלופת הולנד הגישה הצעה על החלוץ

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

שמחה גדולה נרשמה אמש (רביעי) באמסטרדם, לאחר שאייאקס הבטיחה לעצמה הכנסה של לפחות 40 מיליון יורו. כצפוי, ליון הודחה בחצי גמר לליגת האלופות על ידי באיירן מינכן החזקה ובעקבות כך נקבע שאלופת הולנד תחל את דרכה בעונת 2020/21 כבר בשלב הבתים של המפעל היוקרתי, לראשונה מזה שש שנים.

זו הפעם השלישית ברציפות שאייאקס תשחק בשלב הבתים של ליגת האלופות, אולם בשנתיים האחרונות היא העפילה משלבי המוקדמות. במקרה של זכייה סנסציונית בגביע בעל האוזניים הגדולות, ליון, שסיימה את הליגה הצרפתית רק במקום השביעי, הייתה מקבלת את הכרטיס לשלב הבתים על חשבון האלופה ההולנדית.

לא רק הכסף הגדול שייכנס לקופת המועדון כתוצאה מהשתתפות במפעל שימח את אנשי האלופה ההולנדית (הכניסה כ-145 מיליון יורו מליגת האלופות בשנתיים האחרונות), אלא ההבנה כי כרטיס לשלב הבתים עשוי להשאיר בקבוצה חלק מהשחקנים שמתלבטים בנוגע לעתידם ובמקביל גם צפוי לסייע בהבאת שחקני רכש.

אחד השמות שצצו, גרם לאוהדי אייאקס לחלום בגדול. בתקשורת הספרדית טוענים שהקבוצה הציעה לברצלונה 15 מיליון יורו עבור לא אחר מאשר לואיס סוארס בן ה-33, שכזכור פרץ לתודעה העולמית במדי הקבוצה מאמסטרדם. בספרד סבורים שהחלוץ רוצה להמשיך בבארסה, אך לא מן הנמנע שהקבוצה של המאמן החדש רונאלד קומאן תרענן את השורות ותחפש שחקן התקפה צעיר יותר על חשבונו של סוארס, שעשוי להשלים קאמבק מרגש לקבוצה איתה זכה בגביע ההולנדי ב-2010.

ומה בנוגע לדוני ואן דה ביק? בספרד פורסם שקשר אייאקס נמצא ברשימת החיזוק של קומאן, אולם המאמן ההולנדי סירב להתייחס לכך במסיבת העיתונאים הראשונה שלו בתפקיד: "אני לא מתכוון לדבר על החתמות אפשריות. יש עמדות במגרש שאפשר וצריך לחזק, אבל קודם אבדוק לעומק את חומר השחקנים הקיים. דוני שחקן מצוין וחשוב עבור אייאקס ועבור נבחרת הולנד".

גם ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד מוזכרות בכלי התקשורת השונים ללא הרף כמועמדות אפשריות לצרף את ואן דה ביק, לו חוזה לשנתיים נוספות באייאקס.

באשר לשוער אנדרה אוננה, באנגליה טוענים שהקמרוני בן ה-24 מיועד להיות השוער הפותח של צ'לסי, שלא בונה על קפה המאכזב. על פי הדיווחים בממלכה, אוננה, לו חוזה לשנתיים נוספות באייאקס, צפוי לעלות לקבוצה של פרנק למפארד כ-30 מיליון ליש"ט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי