יאיא טורה: "גווארדיולה היה מסתבך אם היה מודח כך בברצלונה"

יאיא טורה, פפ גווארדיולה | Catherine Ivill - AMA/Getty Images

הקשר מחוף השנהב, הידוע כבעל יחסים עכורים עם המנג'ר הקטאלני, התייחס להדחתה המוקדמות של מנצ'סטר סיטי מול ליון: "הוא כבר היה צריך לזכות בליגת האלופות, אולי הוא נשאר בגלל שיש לו חברים בהנהלה"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

הדחתה של מנצ'סטר סיטי ברבע גמר ליגת האלופות על ידי ליון התקבלה בבוז רב בעיקר נגד המאמן פפ גווארדיולה, שלא מצליח כבר שנה רביעית ברציפות להוביל את התכולים לשלבי ההכרעה של המפעל הבכיר ביבשת וכצפוי, לא מעט אנשים חיכו לו בפינה.

אחד מהם הוא יאיא טורה, ששיחק תחת גווארדיולה בברצלונה וגם בסיטי כאשר במועדון האנגלי הושעה על ידי המאמן למשך קרוב לחצי שנה בעקבות התבטאויות חריפות של סוכנו מינו ראיולה.  אמש (חמישי) הקשר מחוף השנהב בן ה-37 דיבר על הכישלון האירופי של גווארדיולה ותהה אם הוא הבנאדם הנכון להוביל את האנגליים גם בשנים הבאות.

"אם זו הייתה ריאל מדריד או ברצלונה, הוא היה מסתבך בצרות", אמר טורה ל'דיילי פוטבול'. "מבחינתי הוא נמצא בשורה הראשונה של המאמנים יחד עם יורגן קלופ וזינדין זידאן, אבל חשוב לשפוט מאמן על פי המועדון בו הוא נמצא. אני מכיר את סיטי והם יכולים להביא כל מאמן שהם רוצים בגלל המשאבים האינסופיים שלהם".

יאיא טורה
יאיא טורה | AFP

טורה המשיך: "אנשים מחפשים תירוצים וטוענים שהמטרה הגדולה היא קודם כל לזכות באליפות, אבל אתה לא יכול לשקר כשהמועדון נותן לך תקציב כזה שנה אחרי שנה, הוא כבר היה צריך לזכות בליגת האלופות. האם יפוטר? אני לא יודע, צ'יקי בגיריסטיין (המנהל הספורטיבי) ופראן סוריאנו (המנכ"ל) חברים שלו ואולי בגלל זה הוא מקבל גיבוי".

עם זאת צריך לציין כי עברו על השניים גם ימים טובים. גווארדיולה שיתף את טורה ב-128 משחקים וגמל לו עם 11 שערים ו-13 בישולים. בנוסף לכך, הקשר מחוף השנהב היה שותף לשתי העונות הכי גדולות בקריירה של הספרדי – עונת הטרבל עם ברצלונה ב-2009 והאליפות הראשונה של פפ בסיטי שבמהלכה שבר את שיא הנקודות בפרמיירליג ועדיין, נראה שטורה עדיין לא סלח על ההשעיה המשפילה בשלהי 2016.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי