אמבפה: "אני רוצה לכתוב את ההיסטוריה של הכדורגל הצרפתי"

קיליאן אמבפה | Michael Regan - UEFA/UEFA via Getty Images

עולם הכדורגל מתמרק לקראת גמר ליגת האלופות בין פ.ס.ז' לבאיירן בראשון. החלוץ: "כשאתה רוצה להיות הטוב ביותר, אתה צריך לשחק נגד הטובים ביותר". נבאס צפוי להיות כשיר, די מריה: "אנחנו ראויים לזכייה"

(גודל טקסט)

עונת 2019/20 בכדורגל האירופי תיגמר מחר (ראשון) באופן רשמי עם המשחק במעמד הכי גדול שיכול להיות – גמר ליגת האלופות. פריז סן ז'רמן ובאיירן מינכן תתמודדנה ב-22:00 באצטדיון האור בליסבון ראש בראש על התואר היוקרתי ביותר ביבשת, ואחת מהן תהפוך ל"טרבליסטית" – שכן שתיהן זכו בדאבל מקומי (אליפות וגביע המדינה).

בעוד באיירן מגיעה למשחק הזה בכושר אדיר ומנוסה מאוד במפעל (חמש זכיות), עבור אלופת צרפת הסיפור שונה לחלוטין, והעיר כמרקחה. פ.ס.ז' מחפשת זכייה היסטורית וראשונה בתולדותיה בתואר, וזה יהיה הגמר הראשון שלה אי פעם במפעל. אז האם היא תהפוך לאלופת אירופה? בקרוב נדע.

נכון, באיירן נראית יותר חזקה, עוצמתית ועדיפה, אך כבר ראינו שגם לאלופת גרמניה יש חולשות, ואנחנו מדברים כמובן על משחק ההגנה – וכשפריז משחקים בהתקפה שחקנים כמו ניימאר וקיליאן אמבפה, מי אמר שהיא מגיעה כשאנדרדוג לקרב האדיר הזה?

תומאס טוכל | UEFA – Handout/UEFA via Getty Images

במידה שהקבוצה של תומאס טוכל תצליח לשים את ידה על התואר, היא תהפוך לקבוצה הצרפתית השנייה בלבד שזוכה בליגת האלופות. האחרונה והיחידה הייתה מארסיי, שניצחה את מילאן בגמר 1993. בכלל, המועדונים הצרפתיים סבלו מכאבי לב רבים בגמרים של מפעלים אירופיים, ופ.ס.ז' לא רוצה להיכנס לרשימה. מתוך שישה גמרים אירופיים אליהם הגיעו קבוצות מארץ הטריקולור, רק אחד הסתיים בניצחון צרפתי – אותו ניצחון של מארסיי לפני 27 שנה. ריימס הפסידה פעמיים (1956 ו-1959), סנט אטיין פעם אחת (1976 נגד אותה באיירן), מארסיי פעם אחת (1991) ומונאקו פעם אחת (2004).

אמבפה דיבר במסיבת העיתונאים לקראת הגמר הגדול ואמר: "יש לנו הזדמנות להיכנס לאליטה המועודונים מחר אם נזכה בליגת האלופות. אנחנו יודעים את האיכות שלנו, איזה מועדון גדול אנחנו וכמה הקבוצה הזו צמחה בשנים האחרונות. יש פורמט ייחודי למפעל העונה בגלל הטרגדיה של מגפת הקורונה, אבל עדיין המפעל הזה ייחשב מבחינה היסטורית. זו עדיין תחרות המועדונים הכי גדולה שיש".

"זה מוזר לשחק מול יציעים ריקים", המשיך אמבפה. "כמובן שהיינו רוצים שהאוהדים שלנו יהיו איתנו, כי אנחנו יודעים שהם יריעו לנו לא משנה מה נעשה. אבל בכל זאת, עדיין מדובר בגמר ליגת האלופות ותהיה אווירה נהדרת גם בלי קהל. מאז שהצטרפתי ב-2017 חווינו מספר אכזבות, ושזה שאנחנו עכשיו בגמר אומר שלא ויתרנו ושלא ויתרנו כקבוצה. זה יהיה תגמול אמיתי אם נזכה. זו הייתה המשימה שלי כשהצטרפתי וזו הסיבה שהצטרפתי. תמיד אמרתי שאני רוצה לכתוב את ההיסטוריה של הכדורגל הצרפתי".

ניימאר | Jean Catuffe/Getty Images

ההתמודדות מול שוער באיירן, מנואל נוייר, שינסה לעצור אותו: "נוייר הוא אחד השוערים הגדולים בתולדות הכדורגל. תמיד חלמתי לשחק נגד הטובים ביותר. כשאתה רוצה להיות הטוב ביותר, אתה צריך לשחק נגד הטובים ביותר. אנחנו משחקים מול קבוצה ענקית מחר, אנחנו צריכים להיות נחושים אבל גם לשחק את המשחק שלנו".

הבשורות הטובות מבחינת פריז סן ז'רמן מגיעות מכיוון קיילור נבאס. השוער, שסבל מפציעה ונעדר מחצי הגמר, אמור להיות כשיר. כל עוד הקוסטה-ריקני יוכל לשחק הוא יפתח על חשבון סרחיו ריקו, שהחליף אותו מול לייפציג. נבאס בן ה-33 בעל ניסיון גדול בליגת האלופות, כשכזכור היה השוער הראשון של ריאל מדריד בשלוש הזכיות הרצופות שלה בין 2016 ל-2018.

שחקן נוסף שכבר זכה בליגת האלופות ומשחק אצל אלופת צרפת הוא אנחל די מריה. גם הארגנטינאי עשה זאת במדי ריאל, בעונת 2013/14, והיה שותף ל"דסימה" כשהוא נבחר למצטיין בגמר ששוחק מול אתלטיקו מדריד. השחקן בן ה-32 להט גם ב-0:3 על לייפציג בחצי הגמר עם שער ושני בישולים, ויקווה מחר לזכות בפעם השנייה בקריירה במפעל.

קיילור נבאס | Aurelien Meunier – PSG/PSG via Getty Images

"אנחנו יודעים שיש לבאיירן שחקנים מדהימים ושהם מגיעים במצב מדהים, אבל גם לנו יש שחקנים טובים", אמר די מריה הנרגש לקראת ההתמודדות. "המערכת שלנו מצוינת וגם דרך המשחק. אני חושב שיש לנו קבוצה שראויה לזכות בליגת האלופות", הצהיר.

הארגנטינאי גם נזכר בזכייה הקודמת שלו כששיחק במדי הבלאנקוס: "הייתי שותף לזכייה העשירית של ריאל מדריד בתואר וזה היה משהו מדהים. הפכתי לחלק מההיסטוריה של המועדון. זכייה בתואר ראשון עבור פ.ס.ז' תהיה בלתי נשכחת עבורי באופן אישי, כי זו הייתה המטרה שלי כשהגעתי לכאן".

די מריה מניף את הגביע עם סרחיו ראמוס | Andrew Matthews – PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי