באיירן חולמת על שחזור הטרבל, קימיך: "התכוננו כמו לכל משחק"

תומאס מולר. חולם על טרבל כמו ב-2013 | Julian Finney - UEFA/UEFA via Getty Images

הבווארים רוצים לזכות בגביע אירופה בפעם ה-6, המגן מתרגש לקראת הגמר הראשון שלו. לבנדובסקי שכבש 15 פעמים במפעל נמצא במוקד: "לעתים רחוקות הכריע משחקים גדולים". בואטנג יפתח, במועדון הודו לקהל

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

שבע שנים חיכו בבאיירן מינכן לרגע הזה. מחר (ראשון) הקבוצה של האנזי פליק תפגוש את פריז סן ז'רמן בגמר ליגת האלופות בתקווה לזכות בגביע השישי בתולדותיה ולהשוות את הטרבל ההיסטורי מ-2012/13. בחצי הגמר, כזכור, היא לא התקשתה והביסה 0:3 את ליון. אם באיירן תזכה בגביע היא תעקוף את ליברפול וברצלונה כאשר רק מילאן (7 זכיות) וריאל מדריד (13 זכיות) יקדימו אותה. עד עתה, המאזן של הבווארים במשחקי הגמר הוא לא מספיק טוב: חמש זכיות, לעומת חמישה הפסדים (האחרון שבהם: נגד צ'לסי בגמר הביתי ב-2012).

ואם כבר הזכייה ב-2013, ב"קיקר" קיימו השוואה בין הקבוצה של יופ היינקס לבין זו הנוכחית. "הקבוצה המפוארת של 2013 הראתה את הדרך עם הטרבל הראשון וכעת לבאיירן יש עוד סיכוי. זו קבוצה שמונעת רק מניצחונות". ארבעה שרידים מאותה הקבוצה עדיין שחקנים דומיננטיים. מנואל נוייר, אחד מהם, אמר: "באותה שנה ניצחנו עם סגל פחות עמוק ממה שיש עכשיו. השנה אנחנו בטופ כל הזמן". אריאן רובן נבחר על חשבונו של סרג' גנאברי: "הוא לא היה רק מיסטר וומבלי אלא האיש לכל כך הרבה משחקים גדולים". גם רורברט לבנדובסקי הקדים כמובן מריו מנדז'וקיץ' כמובן. ג'ושוע קימיך זכה להשוואות מחמיאות לפיליפ לאם. מעבר לכך, בכתבה אחרת ב"בילד" השוו בין באיירן לפריז סן ז'רמן והבווארים 'ניצחו' 4:9.

הבווארים ניצחו עד היום בכל עשרת משחקיהם במפעל וכבשו מספר בלתי נתפס של 42 שערים. הם רחוקים רק שלושה מהשיא של ברצלונה בעונת 1999/00, אלא שהקטלונים עשו זאת ב-16 משחקים, בעוד באיירן כבשה בממוצע 4.2 שערים למשחק – הנתון הטוב בתולדות המפעל. תומאס מולר מצפה לגמר ליגת האלופות הרביעי שלו, בדומה לטוני קרוס, קשרה של ריאל מדריד.

בכל מקרה, הכוכב האמיתי והאמון על המלאכה הוא כמובן רוברט לבנדובסקי, שכבש בכל המשחקים במפעל ועומד על 15 שערים, רחוק שניים מהשוואת שיאו של כריסטיאנו רונאלדו מעונת 2013/14. החלוץ הפולני משחק בגמר השני בקריירה שלו, כשב-2013 במדי בורוסיה דורטמונד הפסיד לבאיירן ולא הצליח לכבוש. בגרמניה השוו בין לבנדובסקי וניימאר. "לבנדובסקי הפך לכוכב על בבאיירן בזכות עצמו, אבל הוא לעתים רחוקות הכריע משחקים גדולים. השנה זה נראה שונה", נכתב ב"קיקר", אך במועדון מחכים שיתעלה במשחק הכי חשוב. מדובר גם בקרב על מי שיזיז את ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו מהפסגה.

במועדון הוציאו מכתב מרגש לאוהדים והודו להם על התמיכה: "זו הייתה עונה ארוכה ומסיבות מוזרות, אך גם עונה יוצאת דופן עבורנו. אנחנו במרחק ניצחון אחד בלבד מהטרבל השני של המועדון. לרוע המזל אתם, האוהדים הנאמנים שלנו, לא נמצאים לידנו, אנחנו מתגעגעים אליכם וניתן הכל כדי להגשים את החלום שלכם ושלנו. אנחנו יודעים שתתמכו בנו בבית ומכל מקום אפשרי – בין אם בליסבון, במינכן או בכל מקום אחר. אנחנו רוצים להודות לכם על התמיכה במשל העונה. נעשה את זה ביחד".

המאמן האנזי פליק שניצח ב-32 מ-35 משחקיו בתפקיד, אמר לקראת המשחק: "פריז קבוצה נהדרת, הם הוכיחו זאת בחצי הגמר וידעו להילחם. ננתח כמה דברים, אנחנו מודעים למהירות המדהימה שיש לה בחלק הקדמי. ננסה לארגן את ההגנה שלנו אבל ברור שהכוח הגדול שלנו הוא ללחוץ על היריבה שלנו ונמשיך להעפיל לחץ גבוה". כשנשאל לגבי פיליפה קוטיניו או איבן פרישיץ', אמר: "אני אוהב לחכות לאימון האחרון, כולם עשו עבודה טובה, גם קומאן".

רוברט לבנדובסקי חוגג | Franck Fife/Pool via Getty Images

ברמה המקצועית, באיירן עשויה לשמור על אותם 11 שהשיגו 0:3 מרשים על ליון. הבלם ג'רום בואטנג שהוחלף במהלך חצי הגמר, התאמן כרגיל עם חבריו לקבוצה וצפוי לפתוח. לוקאס הרננדס נמצא בכל מקרה בכוננות.לפי "בילד", סיכוייו לפתוח בהרכב בראשון הם גבוהים. ייתכן שבנג'מין פבאר שכשיר לשחק, יפתח כמגן ימני מה שיעביר את ג'ושוע קימיך לקישור, אולי במקום טיאגו אלקנטרה. אגב, בעיתון הגדול בגרמניה נטען כי לבנדובסקי יהיה הבועט הראשון של באיירן אם המשחק ייקלע לפנדלים. גם תומאס מולר ומנואל נוייר יבעטו ולגבי היתר זה פתוח.

קינגסלי קומאן הבהיר עד כמה חשוב לקבוצתו לזכות בטרבל: "ליגת האלופות היא המפעל הקשה ביותר. לא זכינו במפעל כבר שבע שנים, נעשה הכל כדי לעשות זאת ביום ראשון. הקבוצה היא הכוח שלנו, השגנו תוצאות נהדרות, ניצחנו כמעט בכל המשחקים ואנחנו רוצים לנצח במשחק האחרון של העונה". מעבר לכך, הוא גם התייחס לעברו בפ.ס.ז'.

אז נכון שבאיירן מנוסה יותר במעמד הגמר, ומצד שני במפגשים הישירים נגד פ.ס.ז' היא מתקשה. הבווארים הפסידו חמש פעמים מול הצרפתים ויש להם שלושה ניצחונות בלבד. ההפסד האחרון היה בשלב הבתים בספטמבר 2017, אז הגרמנים הובסו 3:0 ולאחר מכן המאמן קרלו אנצ'לוטי פוטר.

שחקני באיירן מינכן חוגגים. ההרכב ישוחזר | M. Donato/FC Bayern via Getty Images

תומאס מולר אמר: "שינינו את סגנון המשחק בעיקר בגלל המאמן. אני רוצה שנמשיך קדימה באומץ, אסור לפחד מהיריבה. ברור שאני מרגיש טוב, בבאיירן תמיד רצינו להיות דומיננטיים, עוד מימי לואי ואן חאל. אני מרגיש טוב לשחק במרכז ואני נמצא בכושר טוב. אני חושב שאין שום דבר משותף לקבוצה של 2013 וזו של היום, בכדורגל הכל משתנה במהירות. מה שכן, למדנו מהרבה משחקים גדולים. במהלך המשחק 90 דקות הן לא זמן רב, זה נגמר מהר מאוד. אנחנו לא מתכוננים למשחק בצורה מיוחדת. דווקא הראיונות לתקשורת מורידים מעט לחץ".

ג'ושוע קימיך אמר לקראת המשחק: "התכוננו כמו לכל משחק. אני יכול להגיש שהאווירה מעולה וכולם מצפים לשחק. אני מתרגש מאוד לקראת גמר הצ'מפיונס הראשון שלי. כילד, אלה המשחקים שתמיד חיכיתי להם, לתחרות, להמנון, יש בזה משהו קסום. בשנה החמישית שלי סוף סוף הגענו לגמר, אנחנו רוצים לנצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי