טורניר שמונה האחרונות ימשיך? נשיא אופ"א: "נשקול את זה"

מנואל נוייר וליאו מסי. הפורמט ימשיך? | UEFA Handout/UEFA via Getty Images

רגע לפני הגמר בין באיירן ופ.ס.ז', צ'פרין התראיין והפתיע: "לטעמי משחק בודד מרתק יותר, הפורמט מעניין מאוד. צריך לקחת את זה בחשבון לעתיד, נתייעץ בספטמבר ואוקטובר". מה יגידו הקבוצות הגדולות?

(גודל טקסט)

ליגת האלופות תגיע הערב (ראשון) לסיומה עם משחק הגמר בין באיירן מינכן ופריז סן ז'רמן. אמנם משחקי הגומלין של שמינית הגמר נערכו כסדרם על אף התפרצות נגיף הקורונה, אך מכורח הנסיבות הונהג הפורמט החדש של טורניר שמונה האחרונות בליסבון. נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, התראיין לקראת הגמר ולא פסל אפשרות שהפורמט החדש יאומץ בהמשך. מעניין מה חושבות על כך הקבוצות הגדולות.

צ'פרין אמר: "אני חייב לומר שהפורמט הזה של משחק אחד נראה לי יותר מאשר נוקאאוט של שני משחקים. חברים שלי שהם מחוץ לכדורגל מתקשרים אליי ומשתפים אותי בעניין שלהם. הטקטיקה נשכחה. זה אחד הדברים המעניינים שהמגיפה הזו הביאה. היינו צריכים לשנות את הארגון, ובסוף רואים שזה מעניין מאוד".

"עכשיו זה נראה די מסובך לבצע טורניר שמונה אחרונות בלוח השנים, אבל ראינו שאנשים רוצים משחקים מרגשים, ובמשחק אחד כל קבוצה יכולה לנצח. זה משהו שצריך לקחת בחשבון לעתיד, אני חושב שבספטמבר או אוקטובר נדבר על כך ברצינות. צריך לראות איך נעשה את זה כי לוח השנה מאוד מסובך, שחקנים משחקים כמעט 365 ימים בשנה".

הנשיא הבהיר כי תתקיים התייעצות רחבה לפני שיתקבלו החלטות מרחיקות לכת ולצד זה הדגיש כי באופ"א לא חוששים שצמצום המשחקים יפגע בהכנסות. "למרות שיהיו פחות משחקים, הערך של כל אחד מהם יכול להיות גבוה יותר אם נקדם ונשווק אותו כראוי".

כמובן שבפורמט הנוכחי המשחקים נערכו בדלתיים סגורות. צ'פרין התייחס לכך: "אנשים יירצו להיות במרכז במשך שבוע שלם, כל העולם יסתכך עליהם, זה יכול להיות דבר פנטסטי אך עלינו לראות. שוב, אני חושב שזה פורמט מעניין שלא חשבנו עליו קודם".

כזכור, השינוי האחרון בפורמט של ליגת האלופות התקיים בעונת 2003/04, אז בוטל שלב הבתים השני לטובת משחקי שמינית הגמר. במקום 17 משחקים עד לגביע, מספר המשחקים צומצם ל-13. העונה היינו עדים למשחק היסטורי כאשר באיירן מינכן הביסה 2:8 את ברצלונה ברבע הגמר. נראה שלמשחק הזה היה השפעה גדולה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי