ניצחון שווה לגולדהאר 1.8 מיליון יורו. "דוניס יכול למחוק את הכתם"

במכבי ת"א שנחתה בארץ ותהיה מדורגת, בונים על השלב הבא ומבינים: אפשר להוציא את המקסימום מהסגל. אם ג'ראלדש יחזור, קנדיל עשוי לעזוב לבית"ר. ריקן: "מקווה ששימחתי את גולסה". המטרה הבאה: בלם זר ופנייה לזהבי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לא הרבה זמן חלף מאז מאי 2018, אז מונה ולדימיר איביץ' למאמן מכבי תל אביב. בצל ההישגים הגדולים שהשאיר כאן וניפוץ תקרות זכוכית, הוא גם רשם לחובתו הפסד מביך לספרסבורג 08 הנורווגית ובעונתו השניה הודח ממוקדמות ליגת האלופות על ידי קלוז' וגם מסיבוב המוקדמות השלישי על ידי סודובה. הצהובים עברו אתמול את סודובה בקלילות עם ניצחון 0:3. זאת לא הקבוצה של השנה שעברה (והעונה המשחקים מתקיימים ללא משחקי גומלין) וזה רק השלב השני, אבל גאורגיוס דוניס כבר יכול לסמן וי אחד – הדחה מביכה הוא כבר לא אמור לרשום העונה. "אם נעפיל לשלב הבא, ברור שדוניס יכול למחוק את הכתם שהיה כאן בשנתיים האחרונות. איביץ' שבר כאן כל שיא אפשרי, אבל נוכל להצליח הפעם גם בזירה האירופית וזה חשוב", אמר אחד השחקנים בסיום.

מכבי תל אביב, שכבר נחתה הבוקר בישראל ותשוב מחר (שישי) לאימונים, הבטיחה כבר 1.1 מיליון יורו מההעפלה לשלב הבא. הגרלת הסיבוב השלישי תיערך ביום שני ויש לה כשלושה שבועות להתכונן למשחק הבא. הלילה התברר כי הקבוצה תהיה מדורגת בשלב הבא (אבל לא בפלייאוף, אם תעפיל), ושם היא עשויה לפגוש את מידטיילנד הדנית, מולדה הנורבגית, דינמו ברסט מבלארוס, פרנצווארוש מהונגריה או את אומוניה ניקוסיה הקפריסית.

 אם תעפיל לשלב הפלייאוף, היא תבטיח לעצמה מקום בבתים של הליגה האירופית ועוד הכנסה נאה של כמעט 1.8 מיליון יורו. אם תעפיל לבתים, היא צפויה להרוויח כ-15 מיליון יורו, נתח משמעותי יותר ביחס להוצאות של גולדהאר.

ניק בלקמן חוגג. בכושר מצוין | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בקבוצה חושבים על שדרוג הסגל וינסו להאיץ החתמת בלם זר. במועדון חולמים גם על חזרה אפשרית של ערן זהבי ומוכנעים להשקיע לא מעט כסף בעניין, אך בשלב זה לא הוגשה הצעה רשמית לשחקן.

ובחזרה לניצחון. מועדון מרוצים מאוד מקצב ההבקעה של ניק בלקמן ומרגישים כי הוא יסיים את העונה עם מספרים גדולים יותר. "התוצאה מדברת בעד עצמה. היינו דומיננטים מהרגע הראשון, גם שלטנו בקצב המשחק. אני שמח שכבשנו שער במחצית הראשונה זה שחרר אותנו בהמשך ונתן לנו ביטחון. אני שמח שעברנו שלב בצורה משכנעת", אמר אבי ריקן. הקשר התייחס גם לשליפת החולצה שעליה התנוסס שמו של אייל גולסה לאחר השער שכבש. "נסענו לפה בלי אייל, שמאוד חשוב לנו ואבל על מות אביו. אנחנו כמו משפחה אחת גדולה, החלטתי לחמם לו את הלב בתקופה שהוא עובר. מקווה שעשיתי את זה".

"יש לנו משחק בראשון, רוצים להתחיל את העונה ברגל ימין. יש כאן סגל רחב, שחקנים שרוצים לשחק, לחזור הביתה, לנוח טוב ולהיפגש בראשון", הוסיף ריקן. "המסע הוא לא קל, אבל כשחוזרים על ניצחון של תמיד כיף". על השער שכבש אמר: "הדבר החשוב באמת זה שהקבוצה מצליחה ומנצחת. זה שולי מי מבקיע, כשכולם שמחים אחרי ניצחון. עלינו לעוד שלב באירופה וזה משמש את כולנו". 

ויש עוד דבר מעניין שהתרחש אתמול בסיום המשחק. אנדרה ג'ראלדש, שעל חידוש המגעים עימו פורסם כאן לפני כשלושה שבועות, הגיב לתמונה שהעלה בסיום אנריק סבוריט וזכה לתגובה בדמות מטוס ויש על הפה, מה שמרמז על רצונו של חברו לראות אותו בחזרה במועדון ואולי גם על אפשרות שהוא יודע כמה פרטים על העסקה. בסביבתו של המגן הימני טענו כי הוא נמצא בקשר עם המועדון, מה שמעלה סימני שאלה לאחר שמכבי תל אביב החתימה את בן ביטון לצד מאור קנדיל. אם מכבי תל אביב אכן תחתים מגן, קיים סיכוי סביר שקנדיל יעזוב. בית"ר ירושלים מעוניינת בו.

אנדרה ג'ראלדש
אנדרה ג'ראלדש | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי