איבדה את הכוכבים, אך עדיין חזקה: הכירו את יריבת מכבי ת"א

רד בול זלצבורג | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

הצהובים של דוניס ינסו לעבור במפגש כפול את רד בול זלצבורג, שמפרידה בינם לבין שלב הבתים של ליגת האלופות. מי הכוכב הגדול וכמה פעמים היא העפילה דרך המוקדמות?

(גודל טקסט)

אחרי שעברה את ריגה, סודובה ודינמו ברסט עם ניצחונות על האפס והבטיחה לעצמה חורף חם, מכבי תל אביב תתמודד מול רד בול זלצבורג החזקה על הזכות לשחק בשלב הבתים של ליגת האלופות. המשחק הראשון ייערך ב-22 בספטמבר באצטדיון בלומפילד והגומלין יתקיים שמונה ימים לאחר מכן באוסטריה.

הכירו את רד בול זלצבורג

הקבוצה של תאגיד המשקאות נחשבת לאחד הכוחות העולים בכדורגל האירופי בשלוש השנים האחרונות, בזכות כדורגל סוחף (בעונה החולפת כבשה 110 שערים בכל המסגרות) ומערך סקטואניג מהטובים בעולם שהביא למועדון כוכבים בסדר גודל עולמי כמו סאדיו מאנה, נאבי קייטה, טאקומי מינאמינו, הרלינג הולאנד וכן מואנס דאבור.

מאז הקבוצה עברה שינויים רבים ומכרה את רוב כוכביה וכעת השחקן המוכר ביותר שנותר בסגל של ג'סי מארש הוא פסטון דאקה שסיים אשתקד כמלך שערי הקבוצה עם 24 כיבושי ליגה ובעבר זכה עם קבוצת הנוער של האוסטרים בליגת האלופות עד גיל 19 אך לפי כמות הכישרונות שגדלים במועדון בשנים האחרונות, נראה שפערי הרמות יורגשו גם כך באופן ניכר.

מואנס דאבור
מואנס דאבור | Gettyimages

למרות כל זאת, יש לציין כי זלצבורג מעולם לא עלתה למפעל הבכיר ביבשת דרך המוקדמות ולמעשה הודחה לא פחות מ-11 פעמים. אמנם מדובר בזלצבורג הרבה פחות חזקה מזו שעשויה להגיע לבלומפילד כיום, אך האוסטרים מוכרים היטב לאוהדים הישראליים: כזכור, מכבי חיפה (2009/10) והפועל תל אביב (2010/11) עברו את הקבוצה של רד בול בדרך לשלב הבתים, בנוסף גברו עליהם בדרך גם שחטאר, ולנסיה, ספרטה פראג, סטיוואה בוקרשט , דודלאנז', דינמו זאגרב ומאלמו (פעמיים), אלא שמאז הקבוצות הישראליות הלכו לאחור ואילו זלצבורג הפכה לאימפריה שמגיעה לשלבים מתקדים שנה אחר שנה.

את ההישג המרשים ביותר שלה רשמה זלצבורג בעונת 2017/18, כאשר העפילה לחצי גמר הליגה האירופית שם היא נעצרה רק על ידי מארסיי בהארכה. מי שכיכב באותו קמפיין הוא מואנס דאבור שסיים עם חמישה שערים ושלושה בישולים. כעבור שנתיים עלתה לראשונה לשלב הבתים של ליגת האלופות, כאשר קיבלה כרטיס אוטומטי והוגרלה מול אלופת אירופה ליברפול, נאפולי וגנק. זלצבורג אמנם נשרה לליגה האירופית, אך הסתכלה לכל היריבות בלבן של העיניים והולאנד הדהים את אירופה כולה לאחר שכבש לא פחות משמונה שערים בשלב הבתים, אותו סיימה עם שבע נקודות (שני ניצחונות על גנק ותיקו עם נאפולי).

פאטסון דאקה | David Geieregger / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי