הצליח איפה שאיביץ' נכשל: דוניס ומכבי ת"א עלו לפלייאוף האלופות

הצהובים גברו 0:1 על דינמו ברסט, הבטיחו את מקומם בשלב בתים אירופי וסידרו לגולדהאר מענק שמן. ביטון הכריע בפנדל. בשלישי: רד בול זלצבורג בבלומפילד

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לראשונה מאז 2017 – מכבי תל אביב תשחק בשלב בתים אירופי!

לא מעט ביקורת חטף גאורגיוס דוניס בפרק הזמן הקצר שלו בישראל, אך הערב (רביעי) המאמן היווני השלים משימה שאפילו ולדימיר איביץ' הגדול לא הצליח. מכבי תל אביב גברה 0:1 על דינמו ברסט בבלומפילד והבטיחה לעצמה חורף חם. הצהובים העפילו לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות, שם כבר ממתינה להם רד בול זלצבורג החזקה (המשחק הראשון ייערך כבר ביום שלישי הקרוב בבלומפילד). במקרה של הפסד בצמד המפגשים מול האוסטרים, אלופת ישראל תשחק בשלב הבתים של הליגה האירופית – מה שמבטיח לה הכנסה משמעותית של כ-30 מיליון ש"ח, שבוודאי תסייע למועדון בהבאת שחקני חיזוק לקראת המשך העונה.

צפו בהחמצה הגדולה של דוידזאדה

אחרי נקודה משש בליגה ויכולת לא משכנעת, דוניס שינה מערך ופתח עם חמישיית הגנה. אנריק סבוריט הוצב במרכז ההגנה לצד איתן טיבי ושרן ייני ואילו באגפים עלו מאור קנדיל ואופיר דוידזאדה. בקישור פתחו דן גלזר, דור פרץ ואייל גולסה, שקיבל את המקום ב-11 לראשונה העונה. בחלק הקדמי היו שני שחקנים, איתי שכטר שהחליף את ניק בלקמן ודן ביטון שהרשים במשחק הקודם במוקדמות ליגת האלופות. טל בן חיים החלוץ, שנראה חלוד מאז שחזר, נותר מחוץ לסגל של המאמן היווני ועל הספסל התחיל יונתן כהן.

דור פרץ | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

מכבי תל אביב פתחה את המשחק בצורה טובה והגיעה לשני מצבים די טובים לאחר עבודת הכנה מצוינת של מאור קנדיל באגף ימין, אך איתי שכטר ואייל גלסה לא מצאו את המסגרת. הצהובים המשיכו להיות מסוכנים יותר ובעיטה חזקה של דור פרץ נהדפה לקרן על ידי סרגיי איגנטוביץ'. לאחר מכן הקצב בבלומפילד דעך והאלופה התקשתה להפתיע מול המערך ההגנתי הצפוף של דינמו ברסט שהשיגה את מבוקשה וירדה להפסקה ב-0:0 שהשאיר לה סיכוי לעקוץ בהתקפת מעבר במחצית השנייה.

המגמה נמשכה גם מחצית שנייה, שהחלה בשליטה מוחלטת של מכבי תל אביב. האלופה הגיעה להזדמנות אדירה בדקה ה-48 אך אנריק סבוריט לא בעט מספיק טוב מעמדה נוחה והכדור שלו נהדף לקרן. שתי דקות מאוחר יותר גם איגנטוביץ' המצוין כבר לא הצליח להושיע את דינמו ברסט. דור פרץ נתפס ברחבה והשופט הורה לפנדל. בהיעדרם של ניק בלקמן ויונתן כהן, הבועטים הקבועים, דן ביטון לקח אחריות ושלח כדור חד ומדויק לפינה. 0:1 מוצדק לצהובים.

בשלב הזה, כצפוי, דינמו ברסט החלה לצאת קדימה וניסתה לאיים בעיקר באמצעות מצבים נייחים, אולם הגנת האלופה ודניאל טננבאום היו במקום ומנעו מהבלארוסים להגיע למצבים של ממש. מנגד, סבוריט נגח מעמדה טובה מעל המשקף ואופיר דוידזאדה רשם את החמצות השנה כשבעט מחמישה מטרים, מול שער חשוף לחלוטין, החוצה. למזלו, התוצאה נשמרה עד הסיום וזה 0:1 קטן-גדול לאלופה בסיום בדרך לחורף חם.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

הרכבים

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, איתן טיבי, שרן ייני, אנריק סבוריט, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, דור פרץ, אייל גולסה (אבי ריקן, 65), דן ביטון (יונת כהן, 82), איתי שכטר (ניק בלקמן, 57).

דינמו ברסט: סרגיי איגנטוביץ', יבגן חצ'רידי (אלכסנדר פאבלובץ, 62), קיריל פצ'נין, גאבי קיקי, רומן יוזפצ'וק, פאבל סדקו, סרגיי קיסליאק, דייויד טקלו טווה לי, מיכאיל גורדיצ'וק (פאבל סביצקי, 70), עבדולאייה דיאלו, ארטם מילבסקי.

דן ביטון | דני מרון
אופיר דוידזאדה ואיתי שכטר נערכים לקראת המשחק | דני מרון

מהלך המשחק

דקה 1: המשחק הגורלי באצטדיון בלומפילד יצא לדרך. האם מכבי תל אביב תחגוג בסיומו העפלה לשלב בתים אירופי לראשונה מאז 2017? אגב, איתן טיבי, שפתח במרכז ההגנה, הפך לשיאן ההופעות של הצהובים באירופה. הבלם הוותיק השאיר מאחור את דור מיכה, שכידוע עזב את המועדון בשל מעורבותו בפרשת הקטינות ועבר לשחק בקפריסין.

מאור קנדיל | דני מרון

דקה 4, הזדמנות ראשונה למכבי תל אביב: מאור קנדיל מצא את איתי שכטר שחדר אל תוך החרבה של דינמו ברסט ומזווית קשה בעט לא מספיק טוב והחוצה.

איתי שכטר | דני מרון

דקה 5, פספוס גדול לאייל גולסה: קנדיל הפעלתן שוב פרץ מימין, חלף על פני שחקן ההגנה והעביר רוחב שטוח היישר אל הקשר, שלא נערך בצורה נכונה לבעיטה ושלח את הכדור גבוה מעל השער.

דן ביטון | דני מרון

דקה 15: גולסה בעט בנגיעה לאחר הורדת כדור של שכטר, אך הניסיון שלו נבלם על ידי שחקני ההגנה של דינמו ברסט שבעיקר מסתגרים בדקות הפתיחה.

דקה 17: דור פרץ השתחרר היטב וירה כדור חזק מ-23 מטרים, סרגיי איגנטוביץ', השוער האורח, לא התרגש יותר מידי מהאיום והדף לקרן.

איתי שכטר | דני מרון

דקה 38: מכבי תל אביב ממשיכה לנסות בעיקר דרך קנדיל, אולם היא עדיין לא מצליחה לפרוץ את הסבר ומפלס הלחץ עולה ככל שהדקות חולפות.

דקה 42: מאור קנדיל ספג כרטיס צהוב שטותי והוא ייעדר משמקח האירופי הבא של מכבי תל אביב.

מאור קנדיל | דני מרון

דקה 46: המחצית השנייה בבלומפילד יצאה לדרך, אין חילופים בשתי הקבוצות.

דקה 48, הזדמנות אדירה לסבוריט: דאבל פלס מעולה בין שכטר למגן השמאלי הסתיים בבעיטה שטוחה האחרון שנהדפה לקרן על ידי השוער האורח.

אנריק סבוריט | דני מרון

דקה 49, מכבי תל אביב עלתה ל-0:1: דור פרץ נתפס בתוך הרחבה והשופט הורה לפנדל. דן ביטון לקח את האחריות והעלה את הצהובים ליתרון מוצדק.

דן ביטון | דני מרון
דן ביטון, אופיר דוידזאדה, דור פרץ |

דקה 57, חילוף ראשון במכבי תל אביב: ניק בלקמן נכנס במקום איתי שכטר.

דקה 59: סדקו הרים כדו היישר לראשו של חאצ'רידי שנגח כדור שנעצר על ידי טננבאום.

דניאל טננבאום, שרן ייני | דני מרון

דקה 61: עוד בעיטה של דור פרץ מרחוק, שוב השוער האורח זינק והדף ללא קושי.

דקה 65, חילוף שני במכבי תל אביב: אבי ריקן נכנס על חשבון אייל גולסה שחש כאבים ברגלו.

אייל גולסה | דני מרון

דקה 74: קרן של ביטון מצאה את סבוריט פנוי לחלוטין, אך המגן נגח מעמדה נוחה מעל המשקוף ופספס הזדמנות לגמור את הסיפור.

דקה 75, החמצת ענק של דוידזאדה: קנדיל הכניס כדור רוחב אדיר מימן ואופיר דוידזאדה החמיץ מחמישה מטרים מול רשת חשופה.

גאורגיוס דוניס | דני מרון

דקה 80: עוד בעיטה חזקה מרחוק, הפעם של בלקמן המחליף, אך שוב השוער האורח הדף את הסכנה.

דקה 82, חילוף שלישי במכבי תל אביב: יונתן כהן נכנס על חשבון דן ביטון.

ניק בלקמן | דני מרון
אבי ריקן | דני מרון
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי