סרגיי קריבץ חושש ממזג האוויר: "מכבי תל אביב פייבוריטית מולנו"

סרגיי קריבץ, ג'ורג'יניו ווינאלדום | VI Images via Getty Images

שחקן דינמו ברסט מאמין שלצהובים יש סיכוי גדול יותר להעפיל לפלייאוף ("מיקום המשחק משמעותי") ומקווה שהחום הכבד לא ישפיע: ("אתגר נוסף"). וגם השחקנים שהוא מכיר בישראל ודייגו מראדונה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הערב (רביעי החל מ-19:55, ישיר בספורט1) תנסה מכבי תל אביב להעפיל לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות כשתארח באצטדיון בלומפילד את דינמו ברסט הבלארוסית. היריבה תגיע לאחר ניצחון בסוף השבוע האחרון במסגרת הליגה, כשאחד השחקנים המנוסים בשורותיה הוא הקשר סרגיי קריבץ. רגע לפני המשחק בבלומפילד, השחקן בן ה-34, שכבר שיחק עם באטה בוריסוב במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות בעונת 2008/09, הוא שוחח עם ספורט1 על היריבה, ההיכרות ומי בעיניו פייבוריטית.

"אני חושב שמכבי הפייבוריטית", הנמיך הקשר ציפיות בפתיחה. "אחרי הכל, הם משחקים בבית שלהם וזה משמעותי מאוד".

אילו שחקנים אתה מכיר במכבי תל אביב?

"אם להיות כן, אני לא יודע כמעט פרטים על מכבי. שמעתי על ערן זהבי, שהוא שחקן קבוע בנבחרת הישראלית. שמעתי על אורוש ניקוליץ', שמשחק שם ואני יודע שהוא שיחק כאן במדינה בדינמו מינסק. יש לי חבר טוב, יסמין בוריץ', שוער הפועל חיפה, ששיחקתי איתו במדי לך פוזנאן הפולנית. אני בטוח לחלוטין שאדבר איתו ואשאל אותו על מכבי".

מזג האוויר החם בישראל ישפיע?

"קשה לי להעריך עכשיו כמה הוא ישפיע, אבל כמובן שזה לא יהיה קל. תנאי מזג האוויר יהוו עבורנו אתגר נוסף. אחרי הכל, נשחק מול יריבה חזקה במזג אוויר יוצא דופן עבורנו. אבל אנחנו מוכנים לתנאים האלה. אנחנו נילחם ואני מקווה שמזג האוויר לא יפריע לנו במשחק. הכול יהיה בסדר".

אורוש ניקוליץ'

אילו שחקנים אתה מכיר בישראל?

"אני מודה שאני לא מכיר הרבה שחקנים פעילים כיום. אבל שמעתי על יוסי בניון, ביברס נאתכו וטל בן חיים. שמעתי המון על השחקנים הללו".

הרגע הגדול של קריבאץ בקריירה היה ב-30 בספטמבר 2008. קריבאץ, אז בן פחות מ-22, כבש את השער הראשון של באטה ושל קבוצה בלארוסית בכלל בשלב הבתים של ליגת האלופות, כשמצא את הרשת של יובנטוס. כמעט 12 שנה לאחר מכן, הוא נזכר: "ההעפלה הזאת הייתה רגע מבריק בקריירה שלי, אפשר להגיד היסטורי. הייתי צעיר וזו הייתה הפעם הראשונה שקבוצה בלארוסית העפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות. זה היה רגע חשוב לכל המדינה. כשכבשתי הייתי פשוט מוצף באמוציות. לכבוש את השער הראשון של באטה בליגת האלופות ועוד מול יובנטוס? זה היה בונוס כפול".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1009373

אז מה הטיפים לקבוצות קטנות להצליח בליגת האלופות?

"מזל משחק תפקיד חשוב בדברים הללו. בלי מזל זה מאוד קשה. כמובן שאתה צריך לשחק טוב, אבל בלי שילוב גם של מזל, זה קשה".

ומהשמח לפחות שמח. רק לפני מספר חודשים, נגיף הקורונה שמכה בעולם, הכה בקשר, שצבר מעל ל-30 הופעות בינלאומיות במדי נבחרת בלארוס ובכמה מחבריו לקבוצה. כעת, לאחר שהחלים מהמחלה וחזר לפעילות, הוא משתף בתקופה הלא פשוטה: "אני מרגיש היום טוב, אין השפעות לווירוס על התפקוד שלי. הרגשתי קצת חולה. יום אחד היה לי חום גבוה וזה הכל. אני מודה לאלוהים שזה לא גרם לי לסיבוכים כמו דלקת ריאות. יצאתי בזול".

ולסיום, אי אפשר בלי דייגו מראדונה. כוכב העבר מונה לפני כשנתיים לנשיא הכבוד של הקבוצה, גימיק שירד מאוד מהפרק: "הוא אגדת כדורגל חיה. זה היה מעניין לראות ולדבר איתו, אבל להגיד שזה השפיע עליי או תרם לי? כנראה שלא. זה רק היה נחמד לראות אותו".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1009372

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי