במכבי ת"א חגגו את ההעפלה לאירופה: "זהבי מחכה לטלפון מגולדהאר"

התרגשות בקרב השחקנים והצוות לאחר העלייה לפלייאוף ליגת האלופות. גורמים: "אם השיחה מקנדה תגיע, זהבי יחזור". דוניס: "שחקנים זרים ישיבו לנו עכשיו בחיוב". טיבי: "ההדחה נגד סרפסבורג ישבה עליי"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הרבה מאוד אושר נראה אמש (רביעי) בקרב אנשי ושחקני מכבי תל אביב בסיום המשחק נגד דינמו ברסט, בו הצהובים ניצחו 0:1 ועלו לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות, תוך כדי שהם מבטיחים את מקומם בשלב הבתים של הליגה האירופית.

המאמן גאורגיוס דוניס התחבק עם הצוות שלו, ועל רקע הריקודים של שחקניו על כר הדשא, הניף את אגרופיו למעלה כמנצח. בחדר ההלבשה של האלופה כלל לא דיברו על המקום בליגה האירופית, כאשר כל השיח עסק רק ברצון לעלות לליגת האלופות, כשכבר ביום שלישי הקרוב רד בול זלצבורג תגיע לבלומפילד למשחק הראשון מבין שניים.

בעקבות הניצחון והבטחת 7.5 מיליון יורו למועדון, במכבי ת"א מאמינים כי תהיה התפתחות דרמטית בגזרתו של ערן זהבי, שעל פי הדיווחים האחרונים נמצא על סף חתימה בפ.ס.וו איינדהובן ההולנדית. בסביבת המועדון ציינו אתמול: "זהבי ממתין לטלפון ממיטש גולדהאר. אם הוא יגיע מקנדה, ערן יהיה שחקן מכבי ת"א והחלום של האוהדים יתגשם. מכבי ת"א וישראל זה יותר יוקרתי עבורו".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

המאמן דוניס סיכם את הערב כך: "העליה לפלייאוף ליגת האלופות או שלב הבתים בליגה האירופית יכולה עכשיו לשכנע שחקנים זרים שלא היו בטוחים בהגעה שלהם למכבי תל אביב להשיב בחיוב. אולי נצליח לשכנע את מי מהם שרצינו בגלל ההישג הזה".

"זה לא נכון ששחקנים לא הסכימו להגיע למכבי ת"א בגלל הצעות כספיות. בכל מקרה, אם נצרף בימים הקרובים שחקן או שחקנים, הם לא ישחקו ביום שלישי נגד זלצבורג" הבהיר היווני. שחקן נוסף שלא יהיה בסגל למפגש הראשון מול האוסטרים הוא המגן מאור קנדיל, שספג אתמול כרטיס צהוב שלישי בטורניר המוקדמות וירצה הרחקה.

מי שהתרגש מאוד אתמול היה הבלם איתן טיבי, שרשם לעצמו העפלה רביעית בקריירה לשלב בתים אירופי. טיבי נזכר בהדחה נגד סרפסבורג, אז הוא טעה והעניק ליריבה כדור עונשין: "האמת, לפני המשחק אתמול משהו מהמשחק ההוא ישב עליי עם ההדחה מאירופה שהייתה".

איתן טיבי | דני מרון

"אמרתי לעצמי שאני עולה למגרש כדי לעשות הכול שהפעם נעלה לפלייאוף ליגת האלופות ונעשה ניצחון קטן שיהיה גדול. אני לא מסתפק בליגה האירופית כי המטרה שלנו היא להגיע לשלב הבתים באלופות. זה לא הולך להיות קל בשני המשחקים אבל אנחנו מאמינים וניתן את הלב והנשמה".

מערך שלושת הבלמים: "אנחנו השחקנים צריכים לשחק בשיטה, לפי הרצונות המקצועיים של המאמן ולעשות את ההתאמות. כל מה שהיה עד עכשיו הוא טוב לעבר. עכשיו יש את המטרה הברורה – אחרי שהליגה האירופית הושגה, אנחנו מכוונים לליגת האלופות"

אחרי טיבי, איתי שכטר הוסיף לאחר שכבש בעבר נגד אותה זלצבורג: "בחלומות זה נמצא. לכבוש נגד אותה זלצבורג, באותו מגרש, זה דבר הנמצא בטופ של הטופ וזה החלום הכי גדול. תואר אליפות זה הדבר הכי חשוב, אבל ליגת האלופות זה דבר ששמור רק לגדולים. התחלנו את הליגה טיפה באפלה וברור שיש לאן להשתפר. הבנו שניצחון באירופה יפתח את הכול כשהקבוצה תתחזק בעוד שני שחקנים לפחות"

איתי שכטר | דני מרון

תקרית הפנדל בין יונתן כהן וניק בלקמן: "זה היה אירוע שלא מתאים לנו והוא לא יחזור יותר לעולם. המועדון והשחקנים לא אוהבים את המקרה וזה ברור ומובן" סיכם החלוץ, שאמר גם שיהיה מוכן לתרום 20 אלף דולרים אם קבוצתו תעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות.

בנוסף, אמש פורסם באוסטריה כי המשחק הקרוב של זלצבורג נגד מכבי ת"א עשוי שלא להתקיים בגבולות ישראל, זאת בשל הסגר שאליו תכנס מדינת ישראל בסוף השבוע הקרוב. במכבי ת"א בטוחים כי ההתמודדות תיערך בבלומפילד ולא תועבר למדינה אחרת על ידי אופ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי