מכבי מאמינה: אפשר לשחזר את הרוח שהייתה עם זהבי בעונת 15/16

דן ביטון חוגג עם אופיר דוידזאדה | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

האלופה חדורת אמונה שגם בהרכב חסר במיוחד אפשר לבצע מהפך בזלצבורג הערב (22:00), כמו נגד באזל לפני חמש שנים. "זקוקים לרוח המכביסטית", אמר גורם. דוניס ביקש מדן ביטון לבעוט יותר. בן ביטון יפתח כבלם

(גודל טקסט)

במכבי תל אביב כבר לא יכולים לחכות לשריקת הפתיחה של גומלין פלייאוף מוקדמות ליגת האלופות נגד רד בול זלצבורג הערב (רביעי, 22:00) באוסטריה. בקרב האלופה קיימת דריכות שיא ואמונה גדולה שניתן על אף ההרכב הסופר-חסר ללא 11 שחקנים שנדבקו בקורונה (האחרון שבהם הוא קשר הכנף טל בן חיים) ונשארו בישראל – לחולל מהפך גדול ולמחוק את ההפסד 2:1 מהמשחק באצטדיון בלומפילד.

הצהובים אמנם הבטיחו את מקומם בשלב הבתים בליגה האירופית וייזכו למענק כספי יפה בגובה 15 מיליון שקלים, אך כמובן שהמפעל היוקרתי קורץ להם יותר. מעבר ליוקרה, ברמה הכלכלית השתתפות בליגת האלופות שווה להכנסה הקרובה ל-80 מיליון שקלים.

במועדון לא מתעסקים בכך שלא הגיעו שחקני רכש לקראת המשחק, ובאותה הנשימה השחקנים שיפתחו בהרכב הבטיחו לתת הכל עד טיפת הזיעה האחרונה, שוחחו ביניהם ומאמינים שהכל אפשרי. גאורגיוס דוניס העביר לחניכיו מסר לפיו הוא מאמין בכל אחד ואחד שיישחק הערב והרבה בשיחות אישיות (סבב נוסף כזה מתוכן גם היום לפני המשחק) וגם קבוצתיות. המאמן, כזכור, שיבח את שחקניו במסיבת העיתונאים ואמר שהוא גאה בהם.

בשורות האלופה מתגעגעים לפעם האחרונה בה שיחקו בשלב הבתים – עונת 2015/16 כשערן זהבי לקח פיקוד במוקדמות עם סדרת שערים מכריעים – שבעה כאלה היו לו במוקדמות, וצמד במשחק החוץ נגד באזל. גורם במועדון אמר: "צריך להביא את הרוח המכביסטית כמו לפני חמש שנים עם זהבי. מכבי יכולה לחזור על זה".

שחקני מכבי תל אביב בזלצבורג. מאמינים בסיכוי למהפך | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

שחקנים ששוחחו אתמול עם בני משפחותיהם סיפרו על ההתרגשות הגדולה אותה הם חויים – המעמד הגדול ביותר בקריירה שלהם כאשר רק בודדים בקבוצה, כמו איתן טיבי, שרן ייני ואיתי שכטר, חוו את ליגת האלופות עליה חולם כל שחקן.

כמובן שהצהובים הגיעו למשחק בסגל חסר שלא השאיר למאמן מקום לשינויים. בן ביטון, המגן הימני, צפוי להיות מוסט לעמדת הבלם לצדם של איתן טיבי ושרן ייני כדי שיוסיף מהירות. דוניס ביקש משחקניו להימנע מפנדלים כפי שהיה במשחק בישראל. היווני רוצה שמכבי תקטע את התקפות היריבה, במידת האפשר, כבר במרכז השדה.

אייל גולסה יהיה אמון על ניהול המשחק בזמן שעדן קארצב ורוסלן ברסקי ייחלצו כדורים. דן ביטון שכבש את השער הנהדר בהקפצה גדולה במשחק בישראל, התבקש לבעוט יותר לשער מחוץ לרחבה. במכבי מרגישים שהקבוצה מוכנה טקטית והכוונה היא להפעיל לחץ גדול כבר מהפתיחה בתקווה להבקיע שער מהיר.

הרכב משוער: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, שרן ייני, איתן טיבי, בן ביטון, מתן בלטקסה, אייל גולסה, עדן קארצב, רוסלן ברסקי, דן ביטון, אילון אלמוג.

אייל גולסה | דני מרון

בווידאו: מכבי ת"א מנצחת 0:1 את ברסט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי