אין ראוי ממנו: רוברט לבנדובסקי נבחר לשחקן העונה של אופ"א

החלוץ בן ה-32 של באיירן מינכן, שכבש 55 שערים מ-47 משחקים בכל המסגרות, סיים כמלך שערי ליגת האלופות עם 15 כיבושים והוביל את קבוצתו לטרבל, הקדים את נוייר ודה בריינה. קלופ איבד את תואר מאמן העונה לפליק

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

לאור העובדה שתחרות "כדור הזהב" לא תיערך השנה בעקבות מגפת קורונה, טקס פרסי השנה של אופ"א בהחלט זוכה להכרה משמעותית יותר והופך ליוקרתי הרבה יותר. הערב (חמישי), במקביל להגרלת שלב הבתים של עונת 2020/21 בליגת האלופות, גם הכריזה אופ"א על המנצח הגדול של העונה שעברה – ושלא במפתיע, הזוכה בתואר שחקן העונה הוא לא אחר מחלוץ באיירן מינכן, רוברט לבנדובסקי.

אלוף אירופה הטרי, שחגג באוגוסט את יום הולדתו ה-32, היה כנראה זוכה די בקלות בתואר "כדור הזהב" בזכות 55 שערים שכבש ב-47 משחקים בכל המסגרות, מהם 15 רק בליגת האלופות. כמובן שעם באיירן מינכן הוא זכה בעונה שעברה בטרבל וגם השבוע הוסיף תואר נוסף לארון ב-2:3 של הבווארים על דורטמונד בסופר קאפ הגרמני, תואר חמישי ב-2020 כולל הסופר-קאפ האירופי שנערך בשבוע שעבר.

בנוסף ללבנדובסקי, שגם נבחר לחלוץ העונה, שני המועמדים האחרים שנחשבו לפייבוריטים היו שוער באיירן מינכן, מנואל נוייר ששמר על שער נקי העונה בליגת האלופות בשישה משחקים ובהחלט מזכיר את ימי השיא שלו בקריירה וכן קווין דה בריינה ממנצ'סטר סיטי, שבישל 20 שערים בפרמיירליג (השווה את השיא של תיירי הנרי) וגם כבש 13 שערים בפרמיירליג. עם זאת, בליגת האלופות הודחה בקבוצה על ידי ליון ברבע הגמר בליסבון.

קווין דה בריינה | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

מועמדים נוספים שלא הגיעו למעמד שלושת האחרונים היו ליאו מסי שסיים במקום השלישי, ניימאר, תומאס מולר, קיליאן אמבפה, טיאגו אלקנטרה, ג'ושוע קימיך וכריסטינאו רונאלדו שיסתפק במקום העשירי. אגב, זו פעם ראשונה אחרי עשור שגם מסי וגם כריסטיאנו רונאלדו נעדרים מהפודיום, משמע אינם נמנים על אחד משלושת המועמדים הסופיים.

פרסים נוספים שהוענקו הערב היו מאמן השנה, תואר שקטף האנזי פליק מבאיירן מינכן על השינוי המטורף שהוביל בבוואריה מאז מונה בנובמבר 2009 בדרך לזכייה בכל התארים והוא הקדים את יורגן קלופ שזכה עם ליברפול באליפות ראשונה אחרי 30 שנה וכן יוליאן נאגלסמן שנעצר עם לייפציג רק בחצי גמר ליגת האלופות.

נוייר ודה בריינה זכו בהתאמה בתארים שוער וקשר העונה, קימיך הקדים את אלפונסו דייויס ודויד אלאבה, חבריו מבאיירן מינכן, בתואר שחקן ההגנה של העונה ולבנדובסקי הקדים את חלוצי פ.ס.ז', ניימאר ואמבפה. דידייה דרוגבה, חלוץ העבר, זכה בתואר נשיאותי על פועלו והוא הראשון שאינו אירופאי וזוכה בתואר. בנשים, שרה בוהאדי הצרפתיה נבחרה לשוערת העונה, וונדי רנאר לשחקנית ההגנה, ג'ניפר מרוז'אן זכתה בתואר שחקנית הקישור ופרניל הרדר שחקנית ההתקפה ושחקנית השנה. מאמן השנה בנשים הוא ז'אן לוק ואסר.

מאמן ושחקן השנה בגרמניה. האנזי פליק ורוברט לבנדובסקי | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי