1:2 דרמטי למנצ'סטר יונייטד על פ.ס.ז' בחוץ, חמישייה לברצלונה

מרקוס ראשפורד וארון וואן ביסאקה
מרקוס ראשפורד וארון וואן ביסאקה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

כמו בשמינית לפני כשנה וחצי, הקבוצה של סולשיאר הלמה בצרפתים עם שער ניצחון של ראשפורד בדקה ה-87. פרננדש כבש בפנדל, שער עצמי למרסיאל. מסי ופאטי כבשו ב-1:5 על פרנצווארוש, 0:0 לצ'לסי מול סביליה

(גודל טקסט)

שלב הבתים בליגת האלופות בעונת 2020/21 נפתח באיחור אבל בהחלט היה שווה לחכות. החלק הראשון שבא לסיומו הערב (שלישי) עמד בציפיות ובגדול. מנצ'סטר יונייטד של אולה גונאר סולשיאר השיגה ניצחון גדול 1:2 על פריז סן ז'רמן. ברצלונה שידרה עסקים כרגיל רגע לפני הקלאסיקו עם 1:5 גדול על פרנצווארוש. לאציו ניצחה 1:3 את בורוסיה דורטמונד "בדרבי של צ'ירו אימובילה". צ'לסי וסביליה אכזבו עם 0:0.

פריז סן ז'רמן – מנצ'סטר יונייטד 2:1

אולי המשחק הנוצץ ביותר של מחזור הפתיחה של שלב הבתים היה שחזור של שלב שמינית הגמר מלפני שתי עונות (מרץ 2019), מכל הבחינות. הסיוט של תומאס טוכל. פריז סן ז'רמן, אלופת צרפת, שהודחה אז ב-2018/19 בצורה טראגית, נראתה לא מספיק טוב והפסידה בצדק למנצ'סטר יונייטד, שוב במשחק בית. סגנית אלופת אירופה נראתה רע וככל הנראה התקשורת הצרפתית "תחגוג" מחר על חשבון המאמן הגרמני שצריך לספק הסברים.

הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר הגיעה למשחק ללא הקפטן הארי מגווייר וגם חלוץ הרכש החדש אדינסון קבאני נעדר, אבל אלכסנדר טלס ערך בכורה מוצלח בקבוצה והרשים. האנגלים היו מאורגנים מאוד בחלק האחורי והיו קרי רוח, קיבלו יכולת טובה מהשוער דויד דה חאה שרשם כמה הצלות יפות, והחלק הקדמי שוב הוכיח כמה פוטנציאל טמון בו. הנורבגי עשה חילוף התקפי בדקה ה-67 ובא על שכרו.

ייתכן וזו העונה האחרונה בה פ.ס.ז' נהנית משני הכוכבים הגדולים ניימאר וקיליאן אמבפה, ייתכן ואחד מהם יעזוב בקיץ, אך הערב הם לא ממש הופיעו. ניימאר עוד היה מעורב במחצית הראשונה (וסחט עבירות) ולאחר מכן דעך לגמרי, בזמן שקיליאן אמבפה רשם ניסיון אחד נהדר אך לא דרש מספיק את הכדור. השחקן הטוב ביותר בשורות פ.ס.ז' היה השוער קיילור נבאס. כרגע הקבוצה לא נראית מהפייבוריטיות לזכות במפעל.

מרקוס ראשפורד בטירוף, אכזבה בפריז סן ז'רמן | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

הדרה החלה בדקה ה-23. מנצ'סטר יונייטד זכתה שוב לפנדל, ברונו פרננדש ניגש לבעוט והחמיץ כפי שקרה נגד ניוקאסל, אלא שהשופט הספרדי מתאו לאוז הראה על בעיטה חוזרת למורת רוחו של השוער שיצא מעבר לקו. בניסיון השני הפורטוגלי לא נכשל וקיבל ביטחון בדרך למשחק מצוין. בדקה ה-55 אנטוני מרסיאל כבש שער עצמי אומלל לאחר כדור קרן, אבל לאחר מכן במקום שהצרפתים ילחצו בחמת זעם – האנגלים יצאו למתפרצות מסוכנות ואפילו היה עודף פרגון בחלק ההתקפי. רגע לפני הסיום הגיע מרקוס ראשפורד ושלח בעיטה אדירה לקורה ופנימה.

קיליאן אמבפה וניימאר מאוכזבים | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

הרכב הרכב פריז סן ז'רמן: קיילור נבאס, אלסנדרו פלורנצי, עבדו דיאלו, פרסנל קימפמבה, לאבין קורזאווה, דנילו פריירה, אידריסה גיי (מויזה קן, 46), אנדר הררה, אנחל די מריה, ניימאר, קיליאן אמבפה.

הרכב מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון וואן ביסאקה, סקוט מקטומיניי, ויקטור לינדלוף, לוק שואו, אלכס טלס (פול פוגבה, 67), אקסל טואנזבה, פרד, ברונו פרננדש (דוני ואן דה בייק, 89), מרכוס ראשפורד, אנתוני מרסיאל (דניאל ג'יימס, 89).

מהלך המשחק:

פריז סן ז'רמן נגד מנצ'סטר יונייטד | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
אלכס טלס, פבלו סראביה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
ניימאר מופל על ידי ברונו פרננדש | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
קיילור נבאס מקים את מרקוס ראשפורד | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

מנצ'סטר יונייטד כמעט כבשה ראשונה כאשר דיאלו התבלבל ברגליים והתקשה להרחיק, מרקוס ראשפורד כמעט הגיע לכדור אבל קיילור נבאס יצא בזמן בדקה התשיעית. כעבור שתי דקות הגיעה הזדמנות ראשונות כשאנחל די מריה החופשי בעט בסיבוב ודויד דה חאה הדף היטב. הצרפתים הגבירו את הלחץ – קיליאן אמבפה הכניס כדור לרחבה, לאבין קורזאווה הצליח לגעת בכדור אבל השוער הספרדי רשם אינסטיקנט נפלא.

לאבין קורזוואה כמעט מכניע את דויד דה חאה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
ניימאר בורח לסקוט מקטומיניי | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

בדקה ה-19 הגיע ניסיון ראשון של מנצ'סטר יונייטד. אנטוני מרסיאל ראה שהוא לא מקבל כדורים ועליו לעשות את זה לבד, אז הוא נכנס לרחבה וניסה לסיים בסיבוב כמו תיירי הנרי – אבל הוא לא הנרי והכדור הלך החוצה. כעבור שתי דקות יונייטד קיבלה פנדל אחרי שדיאלו עשה עבירה מטופשת על הצרפתי. ברונו פרננדש, שהחמיץ במשחק הליגה האחרון, פישל שוב כשבעט חלש וקיילור נבאס זינק והדף, אך השופט הספרדי הורה על בעיטה חוזרת כי השוער מקוסטה ריקה יצא קדימה מדי. בניסיון השני הפורטוגלי דייק, 0:1.

ברונו פרננדש מחמיץ את הפנדל הראשון | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
ברונו פרננדש חוגג עם אנטוני מרסיאל ואלכס טלס | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
קיילור נבאס זועם | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

פ.ס.ז' הייתה חסרת סבלנות ושיחקה על כדורים ארוכים אך מלכודת הנבדל של מנצ'סטר יונייטד עבדה היטב. בדקה ה-35 קיליאן אמבפה קיבל כדור לשטח אבל אקסל טואנזבה ניצח אותו במאבק. בעוד ניימאר כן יורד אחורה לקבל את הכדורים ומנסה לפחות, הצרפתי במשחק מאופק מאוד ולא מעורב מספיק.

בדקה ה-40 ברונו חיפש את השער השני שלו, השתחרר לבעיטה ובעט כדור שטוח, קיילור נבאס הדף היטב לקרן. אלכסנדר טלס, בהופעת בכורה טובה, הגביהה היטב, סקוט מקטומיניי נגח, הכדור פגע בדיאלו וכמעט נכנס. אין ספק שמדובר במחצית מאוכזבת מאוד של סגנית אלופת אירופה, כישרון בלבד אינו מספיק.

קיליאן אמבפה וניימאר מאוכזבים | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

בפתיחת המחצית השנייה יונייטד הריחה את ה-0:2 כשיצאה למתפרצת מהירה ביתרון מספרי, מרקוס ראשפורד היה יכול ללכת לבד והעדיף לנסות לפרגן לאנטוני מרסיאל אבל שלח מסירה מרושלת. בשורות הצרפתים מויזה קן עלה לכר הדשא במקומו של אידריסה גיי. מיד לאחר מכן סוף סוף אמבפה הגיע למשחק. הצרפתי שיגע את שחקני ההגנה בצד שמאל, חתך לאמצע ושלח בעיטה אדירה אבל דה חאה הדף לקרן.

בדקה ה-55 הצרפתים השוו עם לא מעט מזל כשמרסיאל רצה לעזור בהגנה אבל נגח רע לשערו-הוא אחרי כדור קרן מצד שמאל, 1:1. כעבור שתי דקות אמבפה קיבל כדור מעולה מדי מריה אך הצרפתי נבלם ברגע האחרון על ידי ואן ביסאקה. בדקה ה-58 דנילו פריירה הציל את פריז מספיגה כאשר ראשפורד יצא למירוץ ועבר את פרנסל קימפבה, ואז פריריה התערב בגליץ' גדול.

קיליאן אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

המשחק קיבל קצב מצויין ובדקה ה-59 מרסיאל שרצה לכפר על השער העצמי המגוחך שלו ונגח מעל השער. פ.ס.ז' הרגישה את השער באוויר והגבירה את קצב המשחק אך קורזוואה פישל במסירות לא מספיק טובות מצד שמאל. אולה גונאר סולשיאר הגיב בחילוף התקפי כשהכניס את פול פוגבה בדקה ה-67 במקומו של אלכס טלס.

פריז סן ז'רמן חוגגים | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
ניימאר חוגג עם דנילו פריירה ופרנסל קימפבה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

בדקה ה-69 ראשפורד בעט כדור חזק ואילץ את קיילור נבאס למתוח איברים. במקום שהמארחת תפעיל לחץ ותחפש את ה-1:2, האנגלים שוב הגיעו להזדמנות לא רע. ברונו פרננדש בדרך כלל עושה גול מהמצב הזה אליו הגיע כשבעט החוצה מעמדה נוחה סמוך לרחבה (78). כעבור שתי דקות פרננדש ניסה לפרגן למרסיאל במקום לכבוש ובהמשך נבאס עצר את ראשפורד. ניימאר שנעלם לדקות ארוכות רצה להכריע את המשחק בדקה ה-83 אך דה חאה רשם הצלה יפה.

מרקוס ראשפורד כמעט מנצח את המשחק לזכות יונייטד | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

ברצלונה – פרנצווארוש 1:5

ארבעה ימים לקלאסיקו נגד ריאל מדריד, ואחרי אכזבה גדולה נגד חטאפה בליגה, הקבוצה של רונאלד קומאן הייתה חייבת לצבור קצת ביטחון. היריבה ההונגרית הסימפטית כבשה שער יתרון נהדר שנפסל בגלל נבדל, ניסתה לתת פייט לדקות ספורות בזכות המהירות בחלק הקדמי אך לא באמת היה לה סיכוי. החדשות הגדולות לפני המשחק היו הצעד של קומאן שהחליט לספסל את אנטואן גריזמן. אין ספק שהכוכב הצרפתי רחוק משיאו ומרתק לראות האם המגמה תימשך בקלאסיקו.

מסי, כמה סמלי, כבש את השער הראשון של ברצלונה במפעל ונתן את הבמה גם לשחקנים הצעירים. פרנקי דה יונג סיפק בישול מבריק לאנסו פאטי שממשיך לשבור שיאים, וההפתעה הגדולה במשחק הגיעה מכיוונו של המחליף עוסמאן דמבלה שהספיק ב-27 דקות לכבוש ולבשל ולהציג מהירות אדירה על הכנפיים.

במחזור הבא תפגוש ברצלונה את יובנטוס (עם כריסטיאנו רונאלדו?) ומי שלא יהיה שם הוא הבלם ג'רארד פיקה שהאיטיות שלו עשויה להיות בעוכרי הקבוצה. הבלם הורחק בצדק אחרי הכשלה ברורה ברחבה.

ליאו מסי כובש | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

פרנצווארוש היממה את קאמפ נואו הריק בדקה ה-11 כאשר טוקמאק אנגואן קיבל כדור עומק נהדר, חתך לאמצע (העלים לחלוטין את קלמנט לנגלה) ושלח בעיטה אדירה לרשת של נטו, אך השער נפסל בשל נבדל לאחר התערבות של ה-VAR. בדקה ה-27 ליאו מסי הוכשל ברחבה, השופט הצביע כמובן על פנדל והקפטן הבקיע בקלילות מהנקודה הלבנה והעלה את ברצלונה ליתרון.

ליאו מסי חוגג עם שחקני ברצלונה | Alex Caparros/Getty Images

הספרדים רצו להגדיל את היתרון לפני ההפסקה והצליחו עם שער נהדר. פרנקי דה יונג שלח הקפצה גאונית, אנסו פאטי נגע בכדור קלות מהאוויר והכניע את השוער – 0:2 בדקה ה-41, שערו הרביעי של הספרדי העונה. בסופו של דבר הרי שהיתרון של המארחת מוצדק עם 62% החזקת כדור ו-3:13 באיומים על השער.

הקבוצה של קומאן לא הורידה את הרגל מהגז ורצתה לצבור ביטחון לקראת הקלאסיקו. בדקה ה-50 הגיע השער השלישי. מסי התנהל עם הכדור בצד ימין, מסר לפאטי וקשר הכנף העביר מסירה יפה בעקב. פיליפה קוטיניו הפנוי בעט כדור שטוח לרשת, 0:3.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1013063

האורחת כבשה שער ניחומים ואפילו קיבלה שמץ של תקווה כשבדקה ה-69 ג'רארד פיקה הורחק אחרי שתפס של טוקמאק אנגואן וגרם לפנדל אותו ניצלה האורחת לצמק ל-3:1. בעקבות הכרטיס האדום פיקה יחמיץ את המשחק נגד יובנטוס.

ג'רארד פיקה גורם לפנדל ומורחק | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

קומאן הגיב מיד והוציא את פיליפה קוטיניו לטובתו של הבלם ארואחו ואחרי כמה דקות של לחץ, טרינקאו נהנה מבישול גדול של עוסמאן דמבלה המחליף (82). הצרפתי רשם משחק מוצלח יותר ממה שדמיין כאשר הספיק גם לכבוש את השער החמישי בדקה ה-89 אחרי בישול של הקפטן מסי.

עוסמאן דמבלה מבקיע | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

צ'לסי – סביליה 0:0

הבלוז השקיעו הקיץ מעל 250 מיליון ליש"ט על שחקני רכש, אבל פתיחת העונה שלהם בפרמיירליג די מאכזבת לאור בעיות קשות בהגנה. הערב צ'לסי פגשה את סביליה הקשוחה ודווקא ההתקפה היא זו שלא עשתה את המוטל עליה.

סביליה נקלעה לבעיה קשה בדקה ה-33, כאשר סרג'י גומס נפצע והוחלף בחואן ג'ורדן, האנדלוסים כידוע גם כך הגיעו למפגש ללא ז'ול קונדה שנדבק בקורונה ולכן נמצאו לאלתר ללא בלם. למרות זאת, החבורה של האברץ, פוליסיק ו-ורנר לא מצאה את הרשת.

למפארד השיב להרכב את הבלם טיאגו סילבה ואת השוער אדוארד מנדי שנעדרו בשבת ב-3:3 בליגה נגד סאות'המפטון, במחצית השנייה הוא גם העלה את חאקים זייך מהספסל וכך קרה שלראשונה כל ששת שחקני הרכש הגדולים שהגיעו הקיץ, אבל יאסין ברונו בין הקורות של סביליה התמודד עם הלחץ והאיומים ושמר על שער נקי.

קאי האברץ
האברץ. צ'לסי שוב אכזבה | TOBY MELVILLE/POOL/AFP via Getty Images

לאציו – בורוסיה דורטמונד 1:3

שערו האחרון של צ'ירו אימובילה, זוכה "נעל הזהב" בעונה שעברה על מספריו המדהימים בליגה האיטלקית, היה בדורטמונד לפני שש שנים. הערב, אחרי 2142 ימים בסך הכל, הוא שוב מצא את הרשת ועוד עשה זאת מול האקסית בצהוב-שחור בדרך לניצחון חשוב במיוחד.

כבר אחרי שש דקות במפגש שנערך באולימפיקו ברומא, הגנת לאציו ניצלה טעויות קשות של הגנת דורטמונד ואימובילה לא התקשה מקרוב למצוא את הפינה הרחוקה של מרווין היץ וחגג שער ראשון העונה באלופות. בדקה ה-23 היתרון המקומי הוכפל, אחרי שלואיס אלברטו בישל ללואיז פליפה והקבוצה של סימונה אינזאגי הייתה בעמדה מעולה כדי לקטוע רצף של שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון בכל המסגרות.

ארלינג הולאנד, מי אם לא הוא, ירה פצצה לרשת העליונה ופנימה בדקה ה-71, אבל חמש דקות אחר כך לאציו הענישה עם שער של ז'אן דניאל אקפה מבישול של אימובילה. דורטמונד עם הפסד שלישי בחמשת משחקיה האחרונים בכל המסגרות.

צ'ירו אימובילה
אימובילה. ניצחון על האקסית | ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images

לייפציג – איסטנבול בשאקשהיר 0:2

הקבוצה מגרמניה הדהימה בעונה שעברה כאשר נעצרה רק בחצי גמר ליגת האלופות, בהופעתה השנייה בתולדותיה במפעל. הערב היא אירחה קבוצה שמעולם לא הגיעה למעמד הנכסף, איסטנבול בשאקשהיר שהפכה לנציגה הרביעית מהעיר איסטנבול לאורך השנים.

הכוח העולה בכדורגל הטורקי נפל לבית מוות יחד עם פ.ס.ז' ומנצ'סטר יונייטד וגם בלייפציג לא החזיק מעמד יותר מדי, כי המגן השמאלי אנחליניו, שמושאל לגרמנים ממנצ'סטר סיטי, כבש צמד תוך ארבע דקות, בדקות 16 ו-20, ועם ארבעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות הכריע את ההתמודדות.

אנחליניו
אנחליניו. בכושר הבקעה מטורף | Maja Hitij/Getty Images

ראן – קרסנודאר 1:1

אדוארדו קמאבינגה וסטיבן אנזונזי סיפקו הוכחה נוספת כיצד ראן בצדק בליגת האלופות, אבל זה לא הספיק כדי לנצח את הרוסים. בדקה ה-56 כבר הצליחה ראן לעלות ליתרון מוצדק מפנדל של סרו גוויראסי, אבל כעבור שלוש דקות בלבד נקבעה תוצאת המשחק כאשר כריסטיאן רמירס קבע 1:1 והעניק לאורחים מרוסיה נקודה יקרה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי