היוזמה הבאה של ליברפול ויונייטד: הקמת "פרמיירליג אירופית"

וירג'יל ואן דייק מול מרקוס ראשפורד | Alex Livesey/Getty Images

על פי התקשורת באנגליה, השתיים מנסות להקים ליגה עם 18 הקבוצות הטובות בעולם, כולל ברצלונה, ריאל מדריד, באיירן מינכן, פ.ס.ז' ואחרות. פיפ"א תומכת, בעוד אופ"א חוששת לגורל ליגת האלופות בפורמט הקיים

(גודל טקסט)

זמן קצר לאחר שקבוצות הפרמיירליג התנגדו ברוב מוחץ לפרויקט "התמונה הגדולה" בהובלת ליברפול ומנצ'סטר יונייטד, לפיו הליגה הבכירה באנגליה הייתה מצטמצמת ל-18 קבוצות ובין שאר ההקלות גם חלוקת הכספים בכדורגל בממלכה הייתה משתנה בצורה חסרת תקדים, מתברר כי שתי היריבות המרות משתפות פעולה בניסיון להריץ תכנית חדשה בניסיון להקים "פרמיירליג אירופית".

לפי הדיווחים ביממה האחרונה באנגליה, רגע לפני שעונת 2020/21 בליגת האלופות יוצאת לדרך, ליברפול ומנצ'סטר יונייטד בשיחות מזה תקופה ארוכה עם מועדוני הצמרת של אירופה בניסיון להרים ליגה חדשה, אולי כבר מעונת 2022/23, שתכלול 18 חברות קבועות וביניהן כמובן גם מנצ'סטר סיטי, פריז סן ז'רמן, יובנטוס, באיירן מינכן, ריאל מדריד, ברצלונה ואחרות במטרה להזרים סכומי עתק למועדונים הגדולים שסופגים הפסדים כבדים בעקבות התפרצת נגיף קורונה.

באופ"א לא ימהרו לתמוך בליגה שעל הנייר עשויה להתחרות או אולי אפילו להחליף את ליגת האלופות החל משנת 2024, עד אז הליגה תיערך גם מבחינה חוזית, אבל בפיפ"א, כך מדווח, התלהבו מהרעיון ואף ישקלו לתמוך בו כלכלית ובתקצוב גבוה יותר מאשר זוכה מפעל ליגת האלופות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי